![]() |
Eerst jezelf tonen als mens, dan pas als Vlaming
Dat is de persoon die ik persoonlijk als voorbeeld hou ivm het zijn als Vlaming.
Walter is 1 van de vorsers die Vlaanderen meer autonomie zal geven. Niet door gebulder met losse flodders, verwijten en oneliners. maar met intellect! Hij weet als geen ander dat de splitsing van België maar zal gebeuren wanneer iedere Vlaming zich persoonlijk voelt aangesproken om dit land op te geven voor een krachtdadiger Vlaanderen. Citaat:
|
Recent nog toonde Jan Hyoens zich nog eens van zijn grootste kant door de man in kwestie "seniel" te noemen...
|
Citaat:
Je ziet dat ook op de Ijzerbedevaart: de gemiddelde leeftijd is daar 60 jaar. |
De pure flaminganten zijn aan het uitsterven en daar zijn er inderdaad nog weinig van. De integraal Vlaams-nationalisten daarentegen zijn allesbehalve dood. Enkel de integraal nationalistische groepen groeien nog in de Vlaamse Beweging, puur flamingantische groeperingen zijn zeer klein, als ze zelf nog bestaan. Flamingantisme is strijden voor het erkennen van de Vlaamse cultuur en taal in belgië. Vlaams-nationalisme is véél meer dan dat.
De flamingante strijd is grotendeels gestreden, nu rest ons enkel nog de Vlaams-nationalistische strijd (bekomen van de Vlaamse staat op het gebied van het Vlaamse gewest en het herbekomen van de bezette Brusselse gemeenten in het hartje van Vlaams-Brabant) tot een goed einde te brengen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wat Metternich zegt is juist, en of je het nu graag hebt of niet. Het idee van een onafhankelijk Vlaanderen wint alsmaar terrein, daar waar het idee van een unitair België praktisch onbestaande is. Ook bij jonge mensen zie ik dit verschijnsel, als ik van kameraden hoor hoe jong n-va Limburg op een half jaar tijd gegroeid is, dan sta ik daar versteld van. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:11. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be