Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Leger werft spionnen aan (https://forum.politics.be/showthread.php?t=73328)

Pluche 28 december 2006 09:38

Leger werft spionnen aan

De veiligheidsdienst van het leger is op zoek naar twintig nieuwe inspecteurs en analisten, melden De Morgen, De Standaard, Het Nieuwsblad en Het Volk woensdag. "Kandidaten met uitgebreide kennis inzake bepaalde geopolitieke regio's en met uitgebreide talenkennis van het Arabisch en Oosterse talen moedigen we in het bijzonder aan om te solliciteren", zo staat in de advertentie die Defensie via Selor, de selectiedienst van de overheid, laat verspreiden.

De Algemene Dienst Inlichting en Veiligheid (ADIV) is vooral bezig met het inwinnen van inlichtingen over buitenlandse crisisgebieden, zeker daar waar de Belgische troepen worden ingezet. "Daarnaast worden ook landen met een grote Belgische gemeenschap, zoals Zuid-Afrika, extra in de gaten gehouden. We moeten altijd voorbereid zijn op een mogelijke repatriëring", zegt Ingrid Baeck, woordvoerder van Defensie, in de kranten van de Corelio-groep. De twintig nieuwelingen zullen volgens Baeck vooral ingezet worden voor analyse en veldwerk.

De ADIV gaat ook het doen en laten van extreem-rechts in België na. "We winnen geen inlichtingen in over partijen die wettelijk zijn, maar wel over extremistische organisaties rond het Vlaams Belang. We tappen dus niet de telefoon van Filip Dewinter af", benadrukt Baeck.[list]
bron: skynet nieuws

Metternich 28 december 2006 12:14

Allee hoi, kunnen ze nog eens komen binnenvallen bij NSV! op zoek naar moslimterroristen...

Mitgard 28 december 2006 12:19

ze kunnen dat NSV-krapuul niet genoeg in de gaten houden.

Ive De Beckker 28 december 2006 12:39

En wat doet NSV fout zodat u deze mensen krapuul noemt?

baseballpolitieker 28 december 2006 14:01

Waar kan ik solliciteren?;-) Spijtig dat ik de kennis niet bezitdie gevraagd wordt!8-)

solidarnosc 28 december 2006 18:45

Lijkt me wel een interessante job. Hele dagen linkse boekskes en bladen lezen en daar dan nog eens voor betaald worden. Ik ben al aangesloten bij leftist_trainspotters dus zo'n groot verschil kan dat toch niet zijn. ;)

Metternich 28 december 2006 18:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 2282910)
Lijkt me wel een interessante job. Hele dagen linkse boekskes en bladen lezen en daar dan nog eens voor betaald worden. Ik ben al aangesloten bij leftist_trainspotters dus zo'n groot verschil kan dat toch niet zijn. ;)

Alsof jullie enig gevaar vormen in de ogen van de staat :-D

PAJOT 28 december 2006 18:56

lol !

baseballpolitieker 28 december 2006 19:22

Toch even posten de cartoon die op de hoofdpagina staat want ik vind hem echt wel goed!:lol:

largo_w 28 december 2006 19:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pluche (Bericht 2281417)
De veiligheidsdienst van het leger is op zoek naar twintig nieuwe inspecteurs en analisten, melden De Morgen, De Standaard, Het Nieuwsblad en Het Volk woensdag. "Kandidaten met uitgebreide kennis inzake bepaalde geopolitieke regio's en met uitgebreide talenkennis van het Arabisch en Oosterse talen moedigen we in het bijzonder aan om te solliciteren", zo staat in de advertentie die Defensie via Selor, de selectiedienst van de overheid, laat verspreiden.

De Algemene Dienst Inlichting en Veiligheid (ADIV) is vooral bezig met het inwinnen van inlichtingen over buitenlandse crisisgebieden, zeker daar waar de Belgische troepen worden ingezet. "Daarnaast worden ook landen met een grote Belgische gemeenschap, zoals Zuid-Afrika, extra in de gaten gehouden. We moeten altijd voorbereid zijn op een mogelijke repatriëring", zegt Ingrid Baeck, woordvoerder van Defensie, in de kranten van de Corelio-groep. De twintig nieuwelingen zullen volgens Baeck vooral ingezet worden voor analyse en veldwerk.

De ADIV gaat ook het doen en laten van extreem-rechts in België na. "We winnen geen inlichtingen in over partijen die wettelijk zijn, maar wel over extremistische organisaties rond het Vlaams Belang. We tappen dus niet de telefoon van Filip Dewinter af", benadrukt Baeck.[list]
bron: skynet nieuws

We horen de laatste tijd meer en meer van het leger...
En ik die juist dacht dat men daar in de kosten had geknipt een jaar of twee geleden...hmmm

baseballpolitieker 28 december 2006 19:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door largo_w (Bericht 2283038)
We horen de laatste tijd meer en meer van het leger...

We worden nog een tweede usa!;-)

Voodoo Child 28 december 2006 19:54

omar nasiri to the rescue !

solidarnosc 28 december 2006 20:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 2282949)
Alsof jullie enig gevaar vormen in de ogen van de staat :-D

Vanwaar. Is Kosmos doorgedrongen binnen de Veiligheid van de Staat waardoor u weet wat ze daar doen?

Metternich 28 december 2006 21:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 2283135)
Vanwaar. Is Kosmos doorgedrongen binnen de Veiligheid van de Staat waardoor u weet wat ze daar doen?

Jullie willen de staat niet vernietigen, maar hem veranderen. Wij willen de staat vernietigen en uit de ruïnes onze eigen staat opbouwen. Dat jullie ons proberen tegen te werken, is goed meegenomen voor de staatsveiligheid. In hun ogen zijn jullie niets meer dan nuttige idioten.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be