Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Noord Brabant (https://forum.politics.be/showthread.php?t=73504)

Breda 29 december 2006 20:00

Noord Brabant

ff een poll of hoe graag de Vlamingen (en Belgen) Noord Brabant zouden willen hebben

Jozef Ostyn 29 december 2006 22:49

Met alle respect en vriendschap voor de Noord-Brabanders, maar ik voel er geen behoefte aan de geschiedenis van de laatste 400 jaar te herschrijven.

Zwartengeel 29 december 2006 22:55

Iets minder files tussen Breda en Gorinchem zou al leuk zijn.

liberalist_NL 30 december 2006 00:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Breda (Bericht 2286294)
ff een poll of hoe graag de Vlamingen (en Belgen) Noord Brabant zouden willen hebben

Monsieur, ik heb NB hoort bij Nederland gestemd. Noord-Brabant is (en ik kan het weten want mijn halve familie woont er;-) ) niet Vlaams.

Vorenus 30 december 2006 00:34

Ik heb de laatste optie genomen.

Hertog van Gelre 30 december 2006 02:24

en ik loop hier alleen in een te stille stad
ik heb eigenlijk nooit last van heimwee gehad
maar de mensen ze slapen, de wereld gaat dicht
en dan denk ik aan brabant, want daar brandt nog licht

StevenNr1 30 december 2006 02:42

who cares

Tantist 30 december 2006 09:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Breda (Bericht 2286294)

Annexeren is het unilateraal tot zich nemen van een gebied. Dat willen wij niet, of hij nu Belg, Vlaming of Nederlander is.

D.Nibelung 30 december 2006 14:01

Ik heb gekozen voor het laatste. Het maakt weinig uit. Als je dan toch al wilt gaan annexeren begin je beter met Zeeuws-Vlaanderen. Al praat je nog in volkomen dialect, men begrijpt je daar perfect.

Stef Leeuwenhart 30 december 2006 16:30

Annexeren klinkt nogal agresief.

Stef Leeuwenhart 30 december 2006 16:31

Als Noord Brabant, zeeuws Vlaanderen en Nederlands limburg vrijwillig bij een onafhankelijk Vlaanderen willen horen en zo een Zuid nederland willen creeëren is dat voor mij geen probleem. Welkom zou ik zeggen.

Pelgrim 30 december 2006 17:50

Ik mis de optie 'Dat moeten de Noord Brabanders zelf maar beslissen'.

Keats 30 december 2006 18:13

*zucht*

Everytime 30 december 2006 18:18

Koetjes en Kalfjes.

lomeanor 30 december 2006 18:56

Annexeren klinkt inderdaad nogal agresief.

Wanneer Noord-Brabant echter bij Vlaanderen zou willen horen, zou ik dat alleen maar toejuichen... op voorwaarde dat belgique eerst gebarsten is.

Patriot! 31 december 2006 00:04

Als de Noord-Brabanders terug naar de Belgische volksstam, dan moeten ze daarover een referendum houden. Daarna zal het Belgische Vaderland onze verloren zonen met open armen weer ontvangen. Ook in Luxemburgs, Limburg, Zeeuws-Vlaanderen, Zuid-Vlaanderen, Kongo en Ruanda-Urundi mogen zulke referenda gehouden worden.

Leve de onbreekbare eenheid van ons Belgische Volk!

Breda 31 december 2006 00:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor (Bericht 2289276)
Annexeren klinkt inderdaad nogal agresief.

Wanneer Noord-Brabant echter bij Vlaanderen zou willen horen, zou ik dat alleen maar toejuichen... op voorwaarde dat belgique eerst gebarsten is.

men zou dat alleen doen in een Federaal Vlaanderen denk ik ......we worden al eeuwen door Den Haag uitgebuit

liberalist_NL 31 december 2006 03:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Breda (Bericht 2290312)
men zou dat alleen doen in een Federaal Vlaanderen denk ik ......we worden al eeuwen door Den Haag uitgebuit

Echt waar? Ik krijg eigenlijk de indruk dat de andere provincies al jarenlang Noord-Brabant geld toestoppen. Als gevolg daarvan is Noord-Brabant nu een van de provincies met de hoogste ontwikkelingsgroei.

Stef Leeuwenhart 31 december 2006 11:13

[quote=Patriot!;2290306]Als de Noord-Brabanders terug naar de Belgische volksstam, dan moeten ze daarover een referendum houden.[quote]Het word tijd dat de Nederlandstalige gewesten terug naar hun Nederlandse volksstam groeien, een Belgische volksstam is onbestaande. In België heb je een stukken van een Franse en een Nederlandse volkstam (o ja en ook een kleine Duitse).

Ambiorix 31 december 2006 11:17

Ik heb gestemd dat ze bij Nederland horen eigelijk.

Als er daar een democratische (dwz referendumgebaseerde) meerderheid is voor aansluiting mag dat altijd, maar dan moeten ze zich totaal verzoenen met onze politieke gang van zaken, en onze wetten en gewoontes.

Verder ook elke loyaliteit tov het koningshuis van Oranje afzweren aangezien wij daar godzijdank niks mee te maken hebben.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be