Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Suske en Wiske, vroeger en nu (https://forum.politics.be/showthread.php?t=73578)

BigF 30 december 2006 10:56

Suske en Wiske, vroeger en nu

Onder invloed van de 'slechtste boek'-draad even dit;

vroeger verslond ik Sus en Wissen tegen het tempo dat ze verschenen.

Tussen de oude episodes zaten echte pareltjes. 'De Duistere Diamant' bijvoorbeeld, of 'De Circusbaron' enzo.
Nu las ik gisterenavond na lang nog eens een Sus en Wis nl. 'Paniek in Palermo' en jongens, dat is slecht. Niet gewoon niet goed, maar echt slecht.
Dan tussen de boekjes van de klein manne gaan zoeken en daar 'De Blote Belg' gevonden en raad eens? Even slecht. Allebei vrij recente uitgaves.

Komen er tegenwoordig nog goeie Sus en Wissen uit of is het allemaal miserie en ellende?
En wat is jouw favoriete Suske en Wiske?

Tantist 30 december 2006 15:00

Sus en Wis vroeger:

Sus en Wis nu:

:grootned:

Vorenus 30 december 2006 15:09

Suske en Wiske is inderdaad barslecht geworden.

Judokus 30 december 2006 16:33

willy vandersteen is onvervangbaar.
Met zijn 'blauwe reeks' is hij de echte Brueghel van de striptekenKUNST!

Alles wat na hem komt trekt op niet veel: zéér slechte scenario's, slecht getekend, Vandersteen-humor weg, 1 woord: triestig.

Kim 30 december 2006 16:49

Ik vond suske en wiske ook enorm fascinerend toen de strip nog in handen van Willy Vandersteen was. Sinds zijn dood is die strip echt niet meer hetzelfde, de verhalen kunnen me niet meer boeien (Vandersteen kon je echt laten opgaan in een verhaal) en bij tijden is het ook gewoon slecht.

Ik koop ze alleszins niet meer (enkel nog de oude exemplaren op een rommelmarkt of zo).

Kim 30 december 2006 16:52

Favorieten zijn trouwens "De kleppende klipper", "De sissende sampan", "Het zoemende ei " en "Het sprekende testament".

vercetti 30 december 2006 17:06

De zeven schaken.

Flippend Rund 30 december 2006 17:33

Het Spaanse Spook
De Koning Drinkt
De Gramme Huurling

stropkeuh 30 december 2006 17:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 2288818)
Favorieten zijn trouwens "De kleppende klipper", "De sissende sampan", "Het zoemende ei " en "Het sprekende testament".

Ja zijn ook wel leuk. Maar was meer fan van Kuifke, vooral Haddock met zijn originele scheldwoordenboek.:-D :-D

DaBlacky 31 december 2006 00:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tantist (Bericht 2288454)
Sus en Wis vroeger:

Sus en Wis nu:

:grootned:

Ja, is wel vreemd dat bij een herdruk de reis opeens tien jaar later was... ;)

netslet 31 december 2006 01:04

De Wolkeneters
De Bokkerijders
Het Rijmende Paard

Piet Hein 31 december 2006 13:19

de De kaperkoters vind aders toch ook niet slecht de zeven schaken vond ik ook formidabel en de tuftuf club was ook zeer goed.

Pluche 31 december 2006 13:25

De Hellegathonden
Het Spaanse Spook
Gezanten van Mars

Nick_ 31 december 2006 14:32

De goalgetter vond ik echt leuk als klein manneke. :-P

djimi 1 januari 2007 11:05

Wattman
De Dulle Griet
De brullende berg
Tedere Tronica
De kaartendans
De klankentapper
De koning drinkt
De charmante koffiepot
Het brommende brons

enzovoort

garfield 2 januari 2007 16:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 2288811)
Ik vond suske en wiske ook enorm fascinerend toen de strip nog in handen van Willy Vandersteen was. Sinds zijn dood is die strip echt niet meer hetzelfde, de verhalen kunnen me niet meer boeien (Vandersteen kon je echt laten opgaan in een verhaal) en bij tijden is het ook gewoon slecht.

Ik koop ze alleszins niet meer (enkel nog de oude exemplaren op een rommelmarkt of zo).

ik kan me hier alleen maar bij aansluiten.

Judokus 3 januari 2007 15:55

Vroeger was Suske en Wiske een cultureel fenomeen, nu is het een commercieel fenomeen.

Pelgrim 3 januari 2007 16:17

Het Eiland Amoras, is toch wel mijn grote favoriet. Die bloempotten, ik lach telkens plat van 't lachen :D

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be