![]() |
Suske en Wiske, vroeger en nu
Onder invloed van de 'slechtste boek'-draad even dit;
vroeger verslond ik Sus en Wissen tegen het tempo dat ze verschenen. Tussen de oude episodes zaten echte pareltjes. 'De Duistere Diamant' bijvoorbeeld, of 'De Circusbaron' enzo. Nu las ik gisterenavond na lang nog eens een Sus en Wis nl. 'Paniek in Palermo' en jongens, dat is slecht. Niet gewoon niet goed, maar echt slecht. Dan tussen de boekjes van de klein manne gaan zoeken en daar 'De Blote Belg' gevonden en raad eens? Even slecht. Allebei vrij recente uitgaves. Komen er tegenwoordig nog goeie Sus en Wissen uit of is het allemaal miserie en ellende? En wat is jouw favoriete Suske en Wiske? |
Sus en Wis vroeger:
![]() Sus en Wis nu: ![]() :grootned: |
Suske en Wiske is inderdaad barslecht geworden.
|
willy vandersteen is onvervangbaar.
Met zijn 'blauwe reeks' is hij de echte Brueghel van de striptekenKUNST! Alles wat na hem komt trekt op niet veel: zéér slechte scenario's, slecht getekend, Vandersteen-humor weg, 1 woord: triestig. |
Ik vond suske en wiske ook enorm fascinerend toen de strip nog in handen van Willy Vandersteen was. Sinds zijn dood is die strip echt niet meer hetzelfde, de verhalen kunnen me niet meer boeien (Vandersteen kon je echt laten opgaan in een verhaal) en bij tijden is het ook gewoon slecht.
Ik koop ze alleszins niet meer (enkel nog de oude exemplaren op een rommelmarkt of zo). |
Favorieten zijn trouwens "De kleppende klipper", "De sissende sampan", "Het zoemende ei " en "Het sprekende testament".
|
De zeven schaken.
|
Het Spaanse Spook
De Koning Drinkt De Gramme Huurling |
Citaat:
|
Citaat:
|
De Wolkeneters
De Bokkerijders Het Rijmende Paard |
de De kaperkoters vind aders toch ook niet slecht de zeven schaken vond ik ook formidabel en de tuftuf club was ook zeer goed.
|
De Hellegathonden
Het Spaanse Spook Gezanten van Mars |
De goalgetter vond ik echt leuk als klein manneke. :-P
|
Wattman
De Dulle Griet De brullende berg Tedere Tronica De kaartendans De klankentapper De koning drinkt De charmante koffiepot Het brommende brons enzovoort |
Citaat:
|
Vroeger was Suske en Wiske een cultureel fenomeen, nu is het een commercieel fenomeen.
|
Het Eiland Amoras, is toch wel mijn grote favoriet. Die bloempotten, ik lach telkens plat van 't lachen :D
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:13. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be