Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Dossier nachtvluchten: de hypocrisie druipt ervan af... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=7359)

Vlaanderen_onafhankelijk 6 december 2003 00:33

Het dossier van de nachtvluchten is één grote farce aan het worden...
Hierbij laten twee partijen hun meest hypocriete kant zien. Enerzijds de Brusselse regering en wel om deze reden.
Welke stad heeft het meeste baat bij deze luchthaven? Inderdaad, de hoofdstad. Brussel wil dus wel de deugden van de luchthaven, maar niet de negatieve kanten door hun weigering om ook een deel van de nachtvluchten te verwerken.
Tweede partij die zich van een heel kleine kant laat zien zijn de bewoners van de noordrand. De luchthaven (althans de 'nationale' luchthaven) is gebouwd in 1958 (en uitgebreidt in 1995, maar dit terzijde). Al die tijd hebben de omwonenden niks van zich laten horen, tot er een paar personen een paar druppels lieten vallen en de rest de kraan opendraaide.
De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat zo'n laag overvliegend toestel inderdaad een hels lawaai maakt, daar niet van, maar toestellen worden stiller en stiller en toch zijn er nu meer klachten dan vroeger? Begrijpe wij begrijpe kan. Overigen wisten de omwonenden hiervan toen ze een goedkope bouwgrond kochten (Waarom was die zo goedkoop? Inderdaad..)
Bovendien is de nationale luchthaven een enorme werkgever in die regio. Woon je in de buurt van de Brussels Airport en wil je werken, dan vind je werk.
Eén van de gevolgen hiervan kan zijn dat in de eerste plaats DHL zijn biezen pakt. Een direct gevolg hiervan is dat er duizenden jobs bij dit bedrijf verloren gaan. Een indirect gevolg is echter ook dat er een tweede groot bedrijf over de kop zal gaan, namelijk Sabena Technics en dat is zo mogelijk nog catastrofaler.
Dat betekent dat weer duizenden mensen hun job verliezen...
Dat betekent dat vliegtuigmaatschappijen hun toestellen op de luchthaven niet meer kunnen laten onderhouden, dus kiezen ze logischerwijs voor een luchthaven waar dat wel kan.
Als de nachtvluchten inderdaad verboden worden, zorgt dat dus voor een kettingreactie waardoor de luchthaven wel eens héél onrendabel kan worden en bijgevolg misschien moet sluiten? En welke gevolgen heeft dat voor Brussel? De hoofdstad wordt dan niet meer dan een simpel dorp... En wat heeft men dan bereikt? Inderdaad, niks.

filosoof 6 december 2003 01:24

dubbel gepost

filosoof 6 december 2003 01:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
Het dossier van de nachtvluchten is één grote farce aan het worden...
Hierbij laten twee partijen hun meest hypocriete kant zien. Enerzijds de Brusselse regering en wel om deze reden.
Welke stad heeft het meeste baat bij deze luchthaven? Inderdaad, de hoofdstad. Brussel wil dus wel de deugden van de luchthaven, maar niet de negatieve kanten door hun weigering om ook een deel van de nachtvluchten te verwerken.
Tweede partij die zich van een heel kleine kant laat zien zijn de bewoners van de noordrand. De luchthaven (althans de 'nationale' luchthaven) is gebouwd in 1958 (en uitgebreidt in 1995, maar dit terzijde). Al die tijd hebben de omwonenden niks van zich laten horen, tot er een paar personen een paar druppels lieten vallen en de rest de kraan opendraaide.
De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat zo'n laag overvliegend toestel inderdaad een hels lawaai maakt, daar niet van, maar toestellen worden stiller en stiller en toch zijn er nu meer klachten dan vroeger? Begrijpe wij begrijpe kan. Overigen wisten de omwonenden hiervan toen ze een goedkope bouwgrond kochten (Waarom was die zo goedkoop? Inderdaad..)
Bovendien is de nationale luchthaven een enorme werkgever in die regio. Woon je in de buurt van de Brussels Airport en wil je werken, dan vind je werk.
Eén van de gevolgen hiervan kan zijn dat in de eerste plaats DHL zijn biezen pakt. Een direct gevolg hiervan is dat er duizenden jobs bij dit bedrijf verloren gaan. Een indirect gevolg is echter ook dat er een tweede groot bedrijf over de kop zal gaan, namelijk Sabena Technics en dat is zo mogelijk nog catastrofaler.
Dat betekent dat weer duizenden mensen hun job verliezen...
Dat betekent dat vliegtuigmaatschappijen hun toestellen op de luchthaven niet meer kunnen laten onderhouden, dus kiezen ze logischerwijs voor een luchthaven waar dat wel kan.
Als de nachtvluchten inderdaad verboden worden, zorgt dat dus voor een kettingreactie waardoor de luchthaven wel eens héél onrendabel kan worden en bijgevolg misschien moet sluiten? En welke gevolgen heeft dat voor Brussel? De hoofdstad wordt dan niet meer dan een simpel dorp... En wat heeft men dan bereikt? Inderdaad, niks.


Aan alle Vlamingen die menen dat ze met een eis om vluchten over Brussel vlaamse belangen dienen: Wonen er niet méér Vlamingen in Brussel dan in de Noordrand? Al eens over nagedacht??
Of denken jullie dat er in Brussel alléén Walen en Marokkanen wonen?

Jan van den Berghe 6 december 2003 09:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Aan alle Vlamingen die menen dat ze met een eis om vluchten over Brussel vlaamse belangen dienen: Wonen er niet méér Vlamingen in Brussel dan in de Noordrand? Al eens over nagedacht??
Of denken jullie dat er in Brussel alléén Walen en Marokkanen wonen?

Daar gaat het helemaal niet over. U slaat de bal volkomen mis.

Waar het wel over gaat is een eerlijke spreiding van de nachtvluchten over heel het gebied dat aan de luchthaven grenst. Wie daar precies woont en welke taal de inwoners spreken heeft geen enkel belang. Een billijke spreiding, d�*�*r gaat het over!

Peace 6 december 2003 09:40

Ik kan mij het gevoel niet ontdoen dat Bert Ansiaux redelijk overbelast is met het dossier over de nachtvluchten en dat hij zijn taak als minister niet echt aan kan.

Gisteren konden wij nog getuige zijn van een scheldpartij tijdens een debat.

Het is misschien hoog tijd om zijn taken aan een bekwamer iemand over te dragen.

Vlaamse Leeuw 6 december 2003 11:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peace
Gisteren konden wij nog getuige zijn van een scheldpartij tijdens een debat.

Ik heb gisteren niet naar het nieuws gezien, kan iemand me even wat meer informatie geven over die scheldpartij.

Bobke 6 december 2003 14:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peace
Gisteren konden wij nog getuige zijn van een scheldpartij tijdens een debat.

Ik heb gisteren niet naar het nieuws gezien, kan iemand me even wat meer informatie geven over die scheldpartij.

Wel het ging er nogal luidruchtig aan toe maar de micro’s deden het niet zo goed.
Beiden deden het in hun eigen taal, ze wisten misschien zelf niet wat de ander hem naar het hoofd slingerde.
Hun lichaamtaal sprak echter boekdelen. :lol:
Zie ook : http://forum.politics.be/viewtopic.p...865&highlight=

Mohawk 6 december 2003 14:45

een scheldpartij haha
wss gebeurt er hier pas iets als ze bertje eens nen tank en ne vlammenwerper geven om achter die andere sukkels hun gat te zitten :):)

Freddie 6 december 2003 14:58

Die ganse zaak over dat nachtlawaai gaat helemaal niet meer over dat lawaai. Het gaat hem nog slechts wie er zijn gelijk haalt.Of dat er uiteindelijk een hoop mensen hun baan verliezen zal die heren worst wezen.

Knuppel 6 december 2003 15:30

We weten wat Belle Durant van plan was in verband met dit dossier.
We weten wat de Brusselse franstaligen nog altijd proberen vandaag: Precies hetzelfde.
Wat neer komt op zoveel mogelijk vliegtuigen over gebied waar veel Vlamingen wonen en zo weinig mogelijk over gebied waar meer franstaligen wonen.

Er bestaat echter een spreidingsplan dat opgelegd wordt op straffe van hoge boetes. Anciaux kan dus niet anders dan de franstaligen NIET hun zin geven, anders hadden ze die allang weer gekregen. Daar hoeven we ons geen illusies over te maken.

Bertje wilde persé minister worden. Daar had hij zijn Vlaams-nationalistische 'roots' voor over. Hij wilde zelfs zo graag minister worden dat hij een vergiftigd geschenk aanvaardde. In dit land loopt immers alles vast in communautaire voor-en achterhoedegevechten. Gevechten waarbij de 'Vlaamse' bestuurders des lands zo goed als altijd het onderspit delven. En het zal niet anders zijn in dit dossier. Dan mag vader Anciaux nog van gedacht zijn dat er geen problemen meer bestaan in Brussel en dan mag zoon Anciaux nog volhouden dat slechts 3% wakker ligt van communautaire problemen.
Bij de haaien uit de politieke wereld haal je het echter niet zoals bij 'de mensen' wiens voorkeur gaat naar tv-spelletjes inplaats van politiek. In de politieke arena haal je het niet door je sympathiekste jongensgezicht op je naiëve kop te schroeven.

Niet lang meer en Bertje geeft er de brui aan zoals hij er de brui aan gaf als 'Vlaamse' minister van Cultuur: met hete traantjes achter de ogen en de zakdoek in aanslag van pure onmacht en vooral: onbekwaamheid.
Misschien kan de Spirituele wapenexpert, Els van Weert, het dan van hem overnemen?

Hanne 6 december 2003 15:41

Quote : Aan alle Vlamingen die menen dat ze met een eis om vluchten over Brussel vlaamse belangen dienen: Wonen er niet méér Vlamingen in Brussel dan in de Noordrand? Al eens over nagedacht??
Of denken jullie dat er in Brussel alléén Walen en Marokkanen wonen?


Wat een belachelijke redenering Filosoof. Het gaat over de billijke spreiding van de geluidsoverlast over alle windrichtingen, of daar nu Vlamingen, Brusselaars of Marokkanen wonen.
Waarom voelt u zich geroepen om de belangen van Vlamingenhaters als Mangain te dienen door er een communautaire probleemstelling van te maken? Woont u misschien in een bedreigde zone in Brussel? Trapt u graag in de goed-nieuws-show van Vlamingenhater Maingain omdat zijn boodschap u goed zou uitkomen? "Eigen nachtrust eerst" Filosoof?

Gelijke lusten, gelijke lasten voor IEDEREEN.

filosoof 6 december 2003 15:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Aan alle Vlamingen die menen dat ze met een eis om vluchten over Brussel vlaamse belangen dienen: Wonen er niet méér Vlamingen in Brussel dan in de Noordrand? Al eens over nagedacht??
Of denken jullie dat er in Brussel alléén Walen en Marokkanen wonen?

Daar gaat het helemaal niet over. U slaat de bal volkomen mis.

Waar het wel over gaat is een eerlijke spreiding van de nachtvluchten over heel het gebied dat aan de luchthaven grenst. Wie daar precies woont en welke taal de inwoners spreken heeft geen enkel belang. Een billijke spreiding, d�*�*r gaat het over!

Een billijke spreiding? meer nachtvluchten over dichtbevolkt stedelijk gebied? Met als voornaamste doel grondprijzen rond de luchthaven te doen stijgen???
Vreemde opinie over billijkheid....noem je d�*t billijk? Wie was er eerst? de luchthaven of de villa-eigenaars rond de luchthaven?

Jan van den Berghe 6 december 2003 15:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Vreemde opinie over billijkheid....noem je d�*t billijk? Wie was er eerst? de luchthaven of de villa-eigenaars rond de luchthaven?

Het gaat toch niet over de vraag wie daar eerst was, alleen over het probleem hoe worden de nachtvluchten zo billijk mogelijk over de omgeving verdeeld. Is dat dan zo moeilijk te begrijpen? Of gaat u gewoon Zaventem sluiten?

filosoof 6 december 2003 16:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hanne
Quote : Aan alle Vlamingen die menen dat ze met een eis om vluchten over Brussel vlaamse belangen dienen: Wonen er niet méér Vlamingen in Brussel dan in de Noordrand? Al eens over nagedacht??
Of denken jullie dat er in Brussel alléén Walen en Marokkanen wonen?


Wat een belachelijke redenering Filosoof. Het gaat over de billijke spreiding van de geluidsoverlast over alle windrichtingen, of daar nu Vlamingen, Brusselaars of Marokkanen wonen.
Waarom voelt u zich geroepen om de belangen van Vlamingenhaters als Mangain te dienen door er een communautaire probleemstelling van te maken? Woont u misschien in een bedreigde zone in Brussel? Trapt u graag in de goed-nieuws-show van Vlamingenhater Maingain omdat zijn boodschap u goed zou uitkomen? "Eigen nachtrust eerst" Filosoof?

Gelijke lusten, gelijke lasten voor IEDEREEN.

Ik woon inderdaad in een zone van Brussel welke meer nachtvluchten te verwerken krijgt tgv. de communautarizering van dit dossier...door de NV-A en de CD & V... Als je het aantal Vlamingen in Brussel telt dat getroffen wordthierdoor kan je de NV-A en de CD &V met eengerust hart ook "vlamingenhaters" noemen... (en grondspeculateurs?, waant d�*�*r draait het allemaal om: villa's bouwen op goedkope grond met bestaande en gekende geluidshinder, die geluidshinder onder een communautair excuus op de schouders van anderen afwentelen en daarna het onroerend met dikke winst verkopen...)

Hoeveel zou dit maneuver opgebracht hebben, denk je?
100.000€ per villa??

thePiano 6 december 2003 16:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
Eén van de gevolgen hiervan kan zijn dat in de eerste plaats DHL zijn biezen pakt. Een direct gevolg hiervan is dat er duizenden jobs bij dit bedrijf verloren gaan. Een indirect gevolg is echter ook dat er een tweede groot bedrijf over de kop zal gaan, namelijk Sabena Technics en dat is zo mogelijk nog catastrofaler.
Dat betekent dat weer duizenden mensen hun job verliezen...
Dat betekent dat vliegtuigmaatschappijen hun toestellen op de luchthaven niet meer kunnen laten onderhouden, dus kiezen ze logischerwijs voor een luchthaven waar dat wel kan.
Als de nachtvluchten inderdaad verboden worden, zorgt dat dus voor een kettingreactie waardoor de luchthaven wel eens héél onrendabel kan worden en bijgevolg misschien moet sluiten? En welke gevolgen heeft dat voor Brussel? De hoofdstad wordt dan niet meer dan een simpel dorp... En wat heeft men dan bereikt? Inderdaad, niks.

Afschaffen die nachtvluchten. Laat de voorstanders ervan, dan maar van plaats verwisselen met diegenen die er nu wonen. Ik zou zeggen: alle voorstanders van nachtlawaai allen daarheen! wonen!

Distel 6 december 2003 16:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
Eén van de gevolgen hiervan kan zijn dat in de eerste plaats DHL zijn biezen pakt. Een direct gevolg hiervan is dat er duizenden jobs bij dit bedrijf verloren gaan. Een indirect gevolg is echter ook dat er een tweede groot bedrijf over de kop zal gaan, namelijk Sabena Technics en dat is zo mogelijk nog catastrofaler.
Dat betekent dat weer duizenden mensen hun job verliezen...
Dat betekent dat vliegtuigmaatschappijen hun toestellen op de luchthaven niet meer kunnen laten onderhouden, dus kiezen ze logischerwijs voor een luchthaven waar dat wel kan.
Als de nachtvluchten inderdaad verboden worden, zorgt dat dus voor een kettingreactie waardoor de luchthaven wel eens héél onrendabel kan worden en bijgevolg misschien moet sluiten? En welke gevolgen heeft dat voor Brussel? De hoofdstad wordt dan niet meer dan een simpel dorp... En wat heeft men dan bereikt? Inderdaad, niks.

Afschaffen die nachtvluchten. Laat de voorstanders ervan, dan maar van plaats verwisselen met diegenen die er nu wonen. Ik zou zeggen: alle voorstanders van nachtlawaai allen daarheen! wonen!

Ah, dus eerst gaan de mensen aan de luchthaven wonen, lekker goedkoop vanwege het nachtlawaai dat je er moet bijnemen, vervolgens beginnen janken omwille van dat nachtlawaai, en dan gaan we de mensen hun job afpakken. Proper is anders.

thePiano 6 december 2003 16:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
Eén van de gevolgen hiervan kan zijn dat in de eerste plaats DHL zijn biezen pakt. Een direct gevolg hiervan is dat er duizenden jobs bij dit bedrijf verloren gaan. Een indirect gevolg is echter ook dat er een tweede groot bedrijf over de kop zal gaan, namelijk Sabena Technics en dat is zo mogelijk nog catastrofaler.
Dat betekent dat weer duizenden mensen hun job verliezen...
Dat betekent dat vliegtuigmaatschappijen hun toestellen op de luchthaven niet meer kunnen laten onderhouden, dus kiezen ze logischerwijs voor een luchthaven waar dat wel kan.
Als de nachtvluchten inderdaad verboden worden, zorgt dat dus voor een kettingreactie waardoor de luchthaven wel eens héél onrendabel kan worden en bijgevolg misschien moet sluiten? En welke gevolgen heeft dat voor Brussel? De hoofdstad wordt dan niet meer dan een simpel dorp... En wat heeft men dan bereikt? Inderdaad, niks.

Afschaffen die nachtvluchten. Laat de voorstanders ervan, dan maar van plaats verwisselen met diegenen die er nu wonen. Ik zou zeggen: alle voorstanders van nachtlawaai allen daarheen! wonen!

Ah, dus eerst gaan de mensen aan de luchthaven wonen, lekker goedkoop vanwege het nachtlawaai dat je er moet bijnemen, vervolgens beginnen janken omwille van dat nachtlawaai, en dan gaan we de mensen hun job afpakken. Proper is anders.

Iets gelijkaardigs is er met de luchthaven Deurne/Antwerpen gebeurd.

Die luchthaven bestaat al sinds Jan Olieslaghers er zijn eerste motorig vliegtuig presenteerde.

Toen het nog een gewone luchthaven was (luchtdopen, zweefvliegers, sportvliegtuigjes enz...) zijn de mensen er rond komen wonen. Pas daarna is men de zaak beginnen commercialiseren, is het type vrachtvliegtuig en zwaardere passagiersvliegtuigen beginnen landen. Dan pas is de overlast begonnen. Ik ben voor het terugbrengen naar de oude toestand: een recreatievliegveld.

thePiano 6 december 2003 16:55

Ps: als de HST begint te bollen, kunnen ze DHL daar gebruik van laten maken.

Distel 6 december 2003 17:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Iets gelijkaardigs is er met de luchthaven Deurne/Antwerpen gebeurd.

Die luchthaven bestaat al sinds Jan Olieslaghers er zijn eerste motorig vliegtuig presenteerde.

Toen het nog een gewone luchthaven was (luchtdopen, zweefvliegers, sportvliegtuigjes enz...) zijn de mensen er rond komen wonen. Pas daarna is men de zaak beginnen commercialiseren, is het type vrachtvliegtuig en zwaardere passagiersvliegtuigen beginnen landen. Dan pas is de overlast begonnen. Ik ben voor het terugbrengen naar de oude toestand: een recreatievliegveld.

Wat was Zaventem dan toen men er is komen wonen?

filosoof 6 december 2003 17:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
Eén van de gevolgen hiervan kan zijn dat in de eerste plaats DHL zijn biezen pakt. Een direct gevolg hiervan is dat er duizenden jobs bij dit bedrijf verloren gaan. Een indirect gevolg is echter ook dat er een tweede groot bedrijf over de kop zal gaan, namelijk Sabena Technics en dat is zo mogelijk nog catastrofaler.
Dat betekent dat weer duizenden mensen hun job verliezen...
Dat betekent dat vliegtuigmaatschappijen hun toestellen op de luchthaven niet meer kunnen laten onderhouden, dus kiezen ze logischerwijs voor een luchthaven waar dat wel kan.
Als de nachtvluchten inderdaad verboden worden, zorgt dat dus voor een kettingreactie waardoor de luchthaven wel eens héél onrendabel kan worden en bijgevolg misschien moet sluiten? En welke gevolgen heeft dat voor Brussel? De hoofdstad wordt dan niet meer dan een simpel dorp... En wat heeft men dan bereikt? Inderdaad, niks.

Afschaffen die nachtvluchten. Laat de voorstanders ervan, dan maar van plaats verwisselen met diegenen die er nu wonen. Ik zou zeggen: alle voorstanders van nachtlawaai allen daarheen! wonen!

Wie dicht bij Zaventem goedkope grond kocht wist zéér goed waarom die grond zo goedkoop was, of hij was héél naïef!!!

Beste oplossing:
één maatregel voor gans Europa:
-géén nachtvluchten meer in Europa of
-strenge geluidsnormen voor gans Europa... of
-een europese belasting op nachtvluchten die deze duurder maakt dan dagvluchten...:)

dan zal DHL wel vlug gebruik maken van "mufflers" of dagvluchten...:)

Er is niet enkel DHL: wordt JIJ door Thomas Cooke zo graag gedropt op een luchthaven waar geen openbaar vervoer meer is, zodat je familie om 3:00 'snachts moet optrommelen of een peperdure nachttaxi moet betalen?
btw: de luchthaven van Valencia wordt 'snachts gewoon gesloten (cerrado...)


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be