![]() |
Het dossier van de nachtvluchten is één grote farce aan het worden...
Hierbij laten twee partijen hun meest hypocriete kant zien. Enerzijds de Brusselse regering en wel om deze reden. Welke stad heeft het meeste baat bij deze luchthaven? Inderdaad, de hoofdstad. Brussel wil dus wel de deugden van de luchthaven, maar niet de negatieve kanten door hun weigering om ook een deel van de nachtvluchten te verwerken. Tweede partij die zich van een heel kleine kant laat zien zijn de bewoners van de noordrand. De luchthaven (althans de 'nationale' luchthaven) is gebouwd in 1958 (en uitgebreidt in 1995, maar dit terzijde). Al die tijd hebben de omwonenden niks van zich laten horen, tot er een paar personen een paar druppels lieten vallen en de rest de kraan opendraaide. De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat zo'n laag overvliegend toestel inderdaad een hels lawaai maakt, daar niet van, maar toestellen worden stiller en stiller en toch zijn er nu meer klachten dan vroeger? Begrijpe wij begrijpe kan. Overigen wisten de omwonenden hiervan toen ze een goedkope bouwgrond kochten (Waarom was die zo goedkoop? Inderdaad..) Bovendien is de nationale luchthaven een enorme werkgever in die regio. Woon je in de buurt van de Brussels Airport en wil je werken, dan vind je werk. Eén van de gevolgen hiervan kan zijn dat in de eerste plaats DHL zijn biezen pakt. Een direct gevolg hiervan is dat er duizenden jobs bij dit bedrijf verloren gaan. Een indirect gevolg is echter ook dat er een tweede groot bedrijf over de kop zal gaan, namelijk Sabena Technics en dat is zo mogelijk nog catastrofaler. Dat betekent dat weer duizenden mensen hun job verliezen... Dat betekent dat vliegtuigmaatschappijen hun toestellen op de luchthaven niet meer kunnen laten onderhouden, dus kiezen ze logischerwijs voor een luchthaven waar dat wel kan. Als de nachtvluchten inderdaad verboden worden, zorgt dat dus voor een kettingreactie waardoor de luchthaven wel eens héél onrendabel kan worden en bijgevolg misschien moet sluiten? En welke gevolgen heeft dat voor Brussel? De hoofdstad wordt dan niet meer dan een simpel dorp... En wat heeft men dan bereikt? Inderdaad, niks. |
dubbel gepost
|
Citaat:
Aan alle Vlamingen die menen dat ze met een eis om vluchten over Brussel vlaamse belangen dienen: Wonen er niet méér Vlamingen in Brussel dan in de Noordrand? Al eens over nagedacht?? Of denken jullie dat er in Brussel alléén Walen en Marokkanen wonen? |
Citaat:
Waar het wel over gaat is een eerlijke spreiding van de nachtvluchten over heel het gebied dat aan de luchthaven grenst. Wie daar precies woont en welke taal de inwoners spreken heeft geen enkel belang. Een billijke spreiding, d�*�*r gaat het over! |
Ik kan mij het gevoel niet ontdoen dat Bert Ansiaux redelijk overbelast is met het dossier over de nachtvluchten en dat hij zijn taak als minister niet echt aan kan.
Gisteren konden wij nog getuige zijn van een scheldpartij tijdens een debat. Het is misschien hoog tijd om zijn taken aan een bekwamer iemand over te dragen. |
Citaat:
|
Citaat:
Beiden deden het in hun eigen taal, ze wisten misschien zelf niet wat de ander hem naar het hoofd slingerde. Hun lichaamtaal sprak echter boekdelen. :lol: Zie ook : http://forum.politics.be/viewtopic.p...865&highlight= |
een scheldpartij haha
wss gebeurt er hier pas iets als ze bertje eens nen tank en ne vlammenwerper geven om achter die andere sukkels hun gat te zitten :):) |
Die ganse zaak over dat nachtlawaai gaat helemaal niet meer over dat lawaai. Het gaat hem nog slechts wie er zijn gelijk haalt.Of dat er uiteindelijk een hoop mensen hun baan verliezen zal die heren worst wezen.
|
We weten wat Belle Durant van plan was in verband met dit dossier.
We weten wat de Brusselse franstaligen nog altijd proberen vandaag: Precies hetzelfde. Wat neer komt op zoveel mogelijk vliegtuigen over gebied waar veel Vlamingen wonen en zo weinig mogelijk over gebied waar meer franstaligen wonen. Er bestaat echter een spreidingsplan dat opgelegd wordt op straffe van hoge boetes. Anciaux kan dus niet anders dan de franstaligen NIET hun zin geven, anders hadden ze die allang weer gekregen. Daar hoeven we ons geen illusies over te maken. Bertje wilde persé minister worden. Daar had hij zijn Vlaams-nationalistische 'roots' voor over. Hij wilde zelfs zo graag minister worden dat hij een vergiftigd geschenk aanvaardde. In dit land loopt immers alles vast in communautaire voor-en achterhoedegevechten. Gevechten waarbij de 'Vlaamse' bestuurders des lands zo goed als altijd het onderspit delven. En het zal niet anders zijn in dit dossier. Dan mag vader Anciaux nog van gedacht zijn dat er geen problemen meer bestaan in Brussel en dan mag zoon Anciaux nog volhouden dat slechts 3% wakker ligt van communautaire problemen. Bij de haaien uit de politieke wereld haal je het echter niet zoals bij 'de mensen' wiens voorkeur gaat naar tv-spelletjes inplaats van politiek. In de politieke arena haal je het niet door je sympathiekste jongensgezicht op je naiëve kop te schroeven. Niet lang meer en Bertje geeft er de brui aan zoals hij er de brui aan gaf als 'Vlaamse' minister van Cultuur: met hete traantjes achter de ogen en de zakdoek in aanslag van pure onmacht en vooral: onbekwaamheid. Misschien kan de Spirituele wapenexpert, Els van Weert, het dan van hem overnemen? |
Quote : Aan alle Vlamingen die menen dat ze met een eis om vluchten over Brussel vlaamse belangen dienen: Wonen er niet méér Vlamingen in Brussel dan in de Noordrand? Al eens over nagedacht??
Of denken jullie dat er in Brussel alléén Walen en Marokkanen wonen? Wat een belachelijke redenering Filosoof. Het gaat over de billijke spreiding van de geluidsoverlast over alle windrichtingen, of daar nu Vlamingen, Brusselaars of Marokkanen wonen. Waarom voelt u zich geroepen om de belangen van Vlamingenhaters als Mangain te dienen door er een communautaire probleemstelling van te maken? Woont u misschien in een bedreigde zone in Brussel? Trapt u graag in de goed-nieuws-show van Vlamingenhater Maingain omdat zijn boodschap u goed zou uitkomen? "Eigen nachtrust eerst" Filosoof? Gelijke lusten, gelijke lasten voor IEDEREEN. |
Citaat:
Vreemde opinie over billijkheid....noem je d�*t billijk? Wie was er eerst? de luchthaven of de villa-eigenaars rond de luchthaven? |
Citaat:
|
Citaat:
Hoeveel zou dit maneuver opgebracht hebben, denk je? 100.000€ per villa?? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Die luchthaven bestaat al sinds Jan Olieslaghers er zijn eerste motorig vliegtuig presenteerde. Toen het nog een gewone luchthaven was (luchtdopen, zweefvliegers, sportvliegtuigjes enz...) zijn de mensen er rond komen wonen. Pas daarna is men de zaak beginnen commercialiseren, is het type vrachtvliegtuig en zwaardere passagiersvliegtuigen beginnen landen. Dan pas is de overlast begonnen. Ik ben voor het terugbrengen naar de oude toestand: een recreatievliegveld. |
Ps: als de HST begint te bollen, kunnen ze DHL daar gebruik van laten maken.
|
Citaat:
|
Citaat:
Beste oplossing: één maatregel voor gans Europa: -géén nachtvluchten meer in Europa of -strenge geluidsnormen voor gans Europa... of -een europese belasting op nachtvluchten die deze duurder maakt dan dagvluchten...:) dan zal DHL wel vlug gebruik maken van "mufflers" of dagvluchten...:) Er is niet enkel DHL: wordt JIJ door Thomas Cooke zo graag gedropt op een luchthaven waar geen openbaar vervoer meer is, zodat je familie om 3:00 'snachts moet optrommelen of een peperdure nachttaxi moet betalen? btw: de luchthaven van Valencia wordt 'snachts gewoon gesloten (cerrado...) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:34. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be