![]() |
Geldverkwisting
Welke uitgaven beschouwt u als geldverspilling ?
|
De transfers naar Wallonië :)
|
Belastingen.
Of neen, wacht, dat zijn geen uitgaven dat is diefstal... Dan kies ik, euh....niks eigenlijk, als ik het verspilling vind zal er eenvoudigweg geen uitgave aan vooraf zijn gegaan... |
Met "uitgaven" in mijn openingsbericht bedoelde ik eigenlijk "uitgaven in de persoonlijke levenssfeer".
|
Dingen die je gratis kan downloaden op internet zoals dvd's of cd's.
|
onnuttige cadeautjes die je koopt omdat je niets anders weet. (je weet wel: stressballen in de vormen van borsten, een koffiemok met een belachelijk tekstje op... die dingen)
|
1. Transfers naar La Wallonie... dat houdt hun hulpeloosheid enkel in stand.
2. Belspelletjes 3. Bellen met een mobieltje vanuit je huis waar je een vaste telefoon hebt. 4. sms (terwijl je kan mailen) 5. onmogelijke cocktails die je toch gaat uitkotsen :D 6. het najagen van de meest irritante ringtone voor je nokia. 7. het kopen van de top 200 in 7 cd's voor de periode 01-12-06 tot 01-12-06. 8. het kopen van de Familie dvd's. 9. het kopen van De Kampioenen dvd's 10. het lezen van mijn posts... time is money, doe iets nuttigs met je tijd. |
Citaat:
ik heb vorige week iemand nen Duvel met daarin een half flesje Fristi zien uitzuipen. 8O ze noemen dat een 'roos olifantje' en ik vind dat daar de doodstraf terug voor ingevoerd mag worden. On-topic; dieje Fristi was dus weggegooid geld |
Citaat:
En die duvel niet ofwa? De uitvinder van dat roos olifantje moet voorrang krijgen op Saddam 8O |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
tgoh, ik probeer men geld zo nuttig mogelijk te gebruiken, dus dees is een vrij lastige vraag.
Als ik dan toch iets moet kiezen, kies ik voor snoepgoed, (kerst)cadeautjes en kopies |
voor mensen gelijkend op mijn geval: nen gsm.
anders... met den auto om brood gaan. |
snoep, drank,... Roh eigenlijk alles dak graag heb!
transfers natuurlijk ook! Eigenlijk alles zo wat maar nen mens moe leven he... ps: dienen rozen olifant van hierboven klinkt inderdaad degoutant! |
kauwgom, de lotto, zwembroek,...
|
snoepgoed, dure restaurants, de nieuwste gsm, ..
niet zozeer omdat het "weg" is na consumptie (bv snoep en duur eten) want bierconsumptie vind ik bv. geen verspilling:-D da's duidelijk vanuit mijn perspectief en uiteraard subjectief. |
Citaat:
|
Welke uitgave vind jij persoonlijk de meeste verspillende? (en begin nu niet over belastingen of sociale bijdragen e :D )
|
Citaat:
- op reis gaan; - uit eten gaan; - op café gaan; - alcohol; - tabak; - drugs; - sms-berichten versturen; - langer bellen dan strikt noodzakelijk is; - de wagen gebruiken voor korte verplaatsingen; - een dure wagen; - de verwarming hoger zetten dan 15 graden; - water uit flessen (leidingwater is perfect drinkbaar); - cadeau's; - bloemen; - enz. Door uitgaven die niet strikt noodzakelijk zijn te vermijden, kan men heel wat geld uitsparen en aldus financiële reserves opbouwen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:35. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be