Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Antwerpse overmoedigheid en misplaatst cultuurrelativisme (https://forum.politics.be/showthread.php?t=73704)

freespirit 31 december 2006 13:42

Antwerpse overmoedigheid en misplaatst cultuurrelativisme

Waarvoor ik vreesde in geval van een zogenaamde verkiezingsoverwinning van Janssens en de zijnen lijkt stilaan waarheid te blijken ... overmoedigheid omdat men meent het VB te hebben kunnen aftroeven en een terugdringing voor integratriemaatregelen t.o.v. onze allochtone medemensen.

Toen ik gisteren naar ATV aan het kijken was, de Antwerpse zender ter promotie van het stadhuis en dan nog liefst degenen met een groene en rode kleur, was er een uitgebreid verslag van Monica De Coninck die als teken van 'leefbaarheid' assisteert met het slachten van schapen ter ere van het offerfeest. Naast het feit dat deze praktijk van onverdoofd slachten mens- en dieronwaardig is en de beesten nodeloos moeten lijden, dit met medewerking van een notabele schepen, ergerde ik mij vooral aan de nieuwe naamgeving die men aan deze schepen tracht te geven, namelijk 'schepen van diversiteit' (!) . Janssens proclameerde na zijn verkiezingsroes dat een aparte schepen van veiligheid niet meer nodig is, want veiligheid is immers een thema dat alle schapenambten moet aanbelangen. Wat dan met de aanstelling

duveltje382 31 december 2006 14:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door freespirit (Bericht 2291227)
Waarvoor ik vreesde in geval van een zogenaamde verkiezingsoverwinning van Janssens en de zijnen lijkt stilaan waarheid te blijken ... overmoedigheid omdat men meent het VB te hebben kunnen aftroeven en een terugdringing voor integratriemaatregelen t.o.v. onze allochtone medemensen.

Toen ik gisteren naar ATV aan het kijken was, de Antwerpse zender ter promotie van het stadhuis en dan nog liefst degenen met een groene en rode kleur, was er een uitgebreid verslag van Monica De Coninck die als teken van 'leefbaarheid' assisteert met het slachten van schapen ter ere van het offerfeest. Naast het feit dat deze praktijk van onverdoofd slachten mens- en dieronwaardig is en de beesten nodeloos moeten lijden, dit met medewerking van een notabele schepen, ergerde ik mij vooral aan de nieuwe naamgeving die men aan deze schepen tracht te geven, namelijk 'schepen van diversiteit' (!) . Janssens proclameerde na zijn verkiezingsroes dat een aparte schepen van veiligheid niet meer nodig is, want veiligheid is immers een thema dat alle schapenambten moet aanbelangen. Wat dan met de aanstelling

http://www.atv.be/v3/newsdetail.aspx?mid=&id=4107

Zwartengeel 31 december 2006 18:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2291335)

Monica De Coninck is zich al goed aan het integreren in de Islamitische leefwereld, lijkt me.

born2bewild 31 december 2006 19:02

heeft dat mens haar (enfin, onze) verloren miljoenen in feite al teruggevonden?

UFSIA 1 januari 2007 01:26

welke verloren miljoenen ?

carlgustaaf 1 januari 2007 01:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 2291447)
Monica De Coninck is zich al goed aan het integreren in de Islamitische leefwereld, lijkt me.

nu nog haar schaamlippen laten wegsnijden en met een hoofddoek rondlopen hé...

mad_drone 1 januari 2007 11:17

Zit er iemand nu al waarom dat mensonwaardig zou moeten zijn, dat slachten?

De schoofzak 1 januari 2007 14:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door freespirit (Bericht 2291227)

Wat bedoelt gij nu eigenlijk? Den Antwerpenaar heeft gestemd, de stemmen zijn geteld ... de schepenen benoemd met een meerderheid der stemmen van de gemeenteraadsleden.

Als bij een volgende verkiezingsronde het Blok mee in de meerderheid zou zitten, dan moeten de anderen toch niet janken omdat jullie geen schepen van diversiteit zouden voorzien??

Ik begin zo te vermoeden dat je je niet wil neerleggen bij de verkiezingsuitslag. Dat is heel ondemokratisch.
Als je niet akkoord bent met de uitslag, dan zet je je in om volgende keer beter te doen, maar in afwachting respekteer je de beslissing van de kiezer. Want nogmaals, dat mag je ook verwachten mocht je in 2012 wel tevreden zijn na de verkiezingen.

Hieruit moge wel blijken dat Blok-aanhangers een raar zicht hebben op demokratie. Zou er dan toch iets van aan zijn dat het Blok ondemokratisch zou zijn?

freespirit 1 januari 2007 16:52

bericht aan 'schoofzak'

Beste 'schoofzak',

ik vraag mij af wat u bedoelt met het Vlaams Belang en 'jullie' Alsof ik een voorstander of een sympathisant van het VB zou zijn. Naar mijn weten heb ik dat helemaal niet beweerd of aangehaald. Mag ik dan concluderen dat u misschien te snelle conclusies trekt. Het wil niet zeggen dat ik kritiek gef op het zittende stadsbestuur (= meerderheid) dat ik daarom een voorstander van het Antwerpse VB zou moeten zijn, ik verschafschuw deze partij juist zeer erg.

Alvast een prettig 2007 gewenst

duveltje382 1 januari 2007 17:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 2291447)

Wouw,een schaap villen,ons Monica houdt van de gezeligheid onder de mensen hé:roll:

Ive De Beckker 1 januari 2007 17:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf (Bericht 2291789)
nu nog haar schaamlippen laten wegsnijden en met een hoofddoek rondlopen hé...

Schaamlippen niet, clitoris.
Dat is de praktijk die in sommige culturen gebeurd.

Maar ik denk niet dat ze hier daaraan meedoen

Ive De Beckker 1 januari 2007 17:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 2291563)

Ge moogt dat arm schaap niet plagen daarmee.

Slachten dat schaap :)

Ive De Beckker 1 januari 2007 17:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 2291563)

Bewijst bij het OCMW dat ze onbekwaam is,
maken ze dat dan nog schepen.
Die rooi ratten.....

Die miljoenen zijn wss gebruikt bij de verkiezingscampagne

duveltje382 1 januari 2007 17:57

Ons Monica is toch een wild wijf waar menig schaap zou mee willen slapen hé :roll:

schaduwrijk 1 januari 2007 18:00

wat is nu eigenlijk het doel van dit topic mensen, op de koninck vitten die 1 dag in dienst is...?

duveltje382 1 januari 2007 18:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door schaduwrijk (Bericht 2292394)
wat is nu eigenlijk het doel van dit topic mensen, op de koninck vitten die 1 dag in dienst is...?

Mss om de onzin aan te tonen van de schepenambt dezere dagen, terwijl SPA de allochtonen die voor hun gekozen hebben te verdedigen via een echt schepenambt

De schoofzak 1 januari 2007 23:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door freespirit (Bericht 2292302)
Beste 'schoofzak',

ik vraag mij af wat u bedoelt met het Vlaams Belang en 'jullie' Alsof ik een voorstander of een sympathisant van het VB zou zijn. Naar mijn weten heb ik dat helemaal niet beweerd of aangehaald. Mag ik dan concluderen dat u misschien te snelle conclusies trekt. Het wil niet zeggen dat ik kritiek gef op het zittende stadsbestuur (= meerderheid) dat ik daarom een voorstander van het Antwerpse VB zou moeten zijn, ik verschafschuw deze partij juist zeer erg.

Alvast een prettig 2007 gewenst

Ook een voorspoedig 2007 !!

Je hebt me liggen. Je deed alsof je een Belanger was en ik ben erin getuind.
Blijf ik wel met het gevoel zitten dat je je niet neerlegt bij de verkiezingsuitslag, tenminste niet bij het feit dat de winnaar de lakens (en de schepenambten) uitdeelt. The winner takes it all.

Enter 2 januari 2007 06:35

In plaats van een autochtone schepene zwart of bruin te schilderen hadden ze beter iemand van allochtone afkomst schepene gemaakt.

Op deze manier is het toch gewoon belachelijk.

Ik zie trouwens ook niet veel hoogwaardigheidsbekleders van allochtone afkomst kerstbomen of dergelijke inhuldigen. :roll:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be