![]() |
Iers wordt vanaf volgend jaar een officiële EU taal
(Moderators, verplaats het indien jullie dit als Internationaal beschouwen)
Kort na de verandering van dit forum en net voor het nieuwe jaar lezen we dit : Iers wordt de 23ste officiële taal van de Europese Unie http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/6212033.stm Dit zal waarschijnlijk de discussie over Catalaans en zo doen oplaaien? |
:cheer:Gaelic:cheer:
|
Iers is een geweldige taal.
Ik ben onlangs naar de Irirh Times pub in Antwerpen geweest. Man, was dat gezellig. En daar sprak men ook echt Iers. Spijtig dat ik op St Patricks day niet kan gaan. |
Citaat:
(je handtekening is fout, farce is blijkbaar mannelijk in het Frans) |
Citaat:
|
Citaat:
Bron: Wikipedia Anti-belgicisten veranderden de leuze spottend in "L'union fait la farce" (Eenheid is een grap) We spreken toch ook soms over een farce als zijnde een grap |
Ik spreek geen iers.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Mijn bron is het internet :) |
Citaat:
Ik heb nog even rondgekeken en ik denk dat je gelijk hebt, het moet "la farce" zijn. Die hits van "le farce" op Google zullen foutjes zijn zeker? (de meeste woorden op -ce, zoals conséquence, naissance zijn trouwens vrouwelijk) |
[quote=evilbu;2291564]Het is niet alleen de oorsprong he, een Germaanse taal leren is nu eenmaal gemakkelijker dan bijvoorbeeld een Slavische of nog erger, een taal zoals Turks of Japans.
Ik heb nog even rondgekeken en ik denk dat je gelijk hebt, het moet "la farce" zijn. Die hits van "le farce" op Google zullen foutjes zijn zeker? (de meeste woorden op -ce, zoals conséquence, naissance zijn trouwens vrouwelijk)[/quote Daar heb je gelijk in. |
![]() Wordt Irisch Coffee dan ook een officiële EU drank ? :lol: :lol: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Is Fries erkend? En door hoeveel mensen wordt dat gesproken? |
Ik vind dit belachelijk. We hebben zo al genoeg talen in de E.U..
Ze mogen die op Iers niveau beschermen, maar als men die op Europees niveau beschermt, dient men het Brussels, Het Antwerps en het Limburgs ook te beschermen ! |
Ja, natuurlijk ben jij hiertegen. Iedere extra taal die door de EU erkend wordt doet namelijk afbreuk aan het globale prestige van jouw universele hoftaaltje, nietwaar? Roekoe!
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:36. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be