Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Roemenië en Bulgarije lid van de EU (https://forum.politics.be/showthread.php?t=73874)

nubian 1 januari 2007 03:02

Roemenië en Bulgarije lid van de EU

Roemenië en Bulgarije zijn vandaag lid geworden van de EU
De EU telt nu 27 lidstaten. Het inwonertal van de EU is met de twee nieuwe landen gestegen tot zo'n 493 miljoen inwoners.

Toezicht
De landen staan nog wel onder toezicht. Ze moeten elke zes maanden rapporteren aan Brussel over hun vorderingen op het terrein van de bevordering van de rechtstaat, en de bestrijding van corruptie en de georganiseerde misdaad.
Slovenië heeft als eerste van de nieuwe Oost-Europese EU-lidstaten de euro ingevoerd.
bron rtl4

baseballpolitieker 1 januari 2007 03:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nubian (Bericht 2291832)
De EU telt nu 27 lidstaten. Het inwonertal van de EU is met de twee nieuwe landen gestegen tot zo'n 493 miljoen inwoners.

Leuk en er mogen er gerust nog bijkomen maar dan moeten ze wel eens snel die idiote unanimiteitsregel afschaffen of we kunnen binnenkort gewoon niets meer doen! Ik vind zo'n unanimiteitsregel trouwens tegen de democratie want er wordt niet geluisterd naar de meerderheid van het volk maar alleen maar naar de minderheid!
Citaat:

Slovenië heeft als eerste van de nieuwe Oost-Europese EU-lidstaten de euro ingevoerd.

Leuke nog enkele nieuwe euro's met enkele leuke prentjes!;-)

Breda 1 januari 2007 03:17

weer 2 leden bij ......ik was door de knallende kurken en vuurwerk compleet vergeten dat dit ook vandaag was ;-)

willem1940NLD 1 januari 2007 04:49

Alweer zonder Referendum.

born2bewild 1 januari 2007 05:11

binnenkort hebben we Afghanistan en Irak aan onze grens liggen. Dan kunnen die ook vragen om mee te doen.

mooi (kaarten)huisje

Bhairav 1 januari 2007 06:31

Citaat:

Toezicht
De landen staan nog wel onder toezicht. Ze moeten elke zes maanden rapporteren aan Brussel over hun vorderingen op het terrein van de bevordering van de rechtstaat, en de bestrijding van corruptie en de georganiseerde misdaad.
bron rtl4

Zoals dat hier het geval is zeker?:lol:

Pluche 1 januari 2007 08:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD (Bericht 2291860)
Alweer zonder Referendum.

Inderdaad het euro-fascisme slaat weer toe!;-)

andev 1 januari 2007 12:33

Citaat:

Toezicht
bron rtl4

Voor hen is dat zeker een goede zaak, maar of het dat ook voor ons is?
Nog wat meer volk dat,met al zijn menselijke en economische problemen, de Europese boot op mag. Straks staat en slaat het water over de rand...

Jozef Ostyn 1 januari 2007 12:37

Hoewel ik de toetreding van Roemenië en Bulgarije positief vind, meen ik dat men te snel gegaan is. Enkele jaren uitstel, bv. tot 2009 zou beter geweest zijn, zowel voor de EU als voor de betrokken landen.

Jozef Ostyn 1 januari 2007 12:39

Volgende nieuwe lidstaat wordt ongetwijfeld Kroatië. Wanneer? Als men ernstig wil zijn met zichzelf misschien ergens midden volgend decennium. In de werkelijkheid zal men echter ook hier weer veel te snel gaan.

baseballpolitieker 1 januari 2007 14:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn (Bericht 2292011)
Hoewel ik de toetreding van Roemenië en Bulgarije positief vind, meen ik dat men te snel gegaan is. Enkele jaren uitstel, bv. tot 2009 zou beter geweest zijn, zowel voor de EU als voor de betrokken landen.

Waarom?

Jozef Ostyn 1 januari 2007 15:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker (Bericht 2292082)
Waarom?

Noch de EU, noch Bulgarije en Roemenië zijn echt klaar voor dit lidmaatschap. De EU heeft haar eigen huis nog lang niet op orde na de vorige uitbreiding en het debacle van de grondwet. Roemenië en Bulgarije staan nog niet ver genoeg op weg naar politieke en economische stabiliteit.

kelt 1 januari 2007 15:15

Beide landen hebben een ietwat krakkemikkige(zeg maar "creatieve")begroting die echter,in tegenstelling tot de meer westelijke landen NIET ondersteund wordt door een krachtig economisch weefsel.......

We gaan dat BETALEN! :evil:

Hoe "onklaar" zijn Roemenie en Bulgarije dan wel?

Wel :het feit dat onze nieuwe "EU-medeburgers" NIET zomaar in de andere EU-landen mogen gaan werken(terwijl ik dat wel mag!) zegt genoeg.

Er wordt veel geleuterd over rascisme en discriminaties en zo......maar er IS dus een onderscheid tussen,zeg maar,"alfa"-EU-burgers(waar ik toe behoor) en "beta"-EU-burgers....

Dat de EU in Internationale fora maar voor een tijdje hun bek houden!

En dat is allemaal georganiseerd,mede door onze "welwillende" politici.....

liberalist_NL 1 januari 2007 15:38

Citaat:

Toezicht
bron rtl4

Laten we Roemenië en Bulgarije verwelkomen in de Unie, en hopen dat ze snel meer economische voorspoed krijgen. Die landen verdienen dat, en het zal onze economieën ook ten goede komen. Ze moeten wel hun strijd tegen corruptie voortzetten.

Ive De Beckker 1 januari 2007 17:45

Citaat:

Toezicht
bron rtl4

Ik voel mij minder en minder europeaan.

baseballpolitieker 1 januari 2007 18:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn (Bericht 2292135)
Noch de EU, noch Bulgarije en Roemenië zijn echt klaar voor dit lidmaatschap. De EU heeft haar eigen huis nog lang niet op orde na de vorige uitbreiding en het debacle van de grondwet. Roemenië en Bulgarije staan nog niet ver genoeg op weg naar politieke en economische stabiliteit.

Misschien komt er wel een politieker en economische stabiliteit eenmaal ze zijn binnen getreden in de grote familie!?

deryz 1 januari 2007 18:58

Bulgarije & Roemenië liggen in de EU en mogen van mij part wel deel uitmaken van de EU, alleen is de toetreding minstens 10 jaar te vroeg,

als je weet dat het gemiddeld maandinkomen van een doorsnee bulgaar amper 30 euro is dan stel ik mij toch vragen waarom die nu al bij de eu komen

baseballpolitieker 1 januari 2007 19:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker (Bericht 2292428)
Misschien komt er wel een politieker en economische stabiliteit eenmaal ze zijn binnen getreden in de grote familie!?

Waarom dit scenario niet!

Breda 1 januari 2007 19:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 2292196)
Laten we Roemenië en Bulgarije verwelkomen in de Unie, en hopen dat ze snel meer economische voorspoed krijgen. Die landen verdienen dat, en het zal onze economieën ook ten goede komen. Ze moeten wel hun strijd tegen corruptie voortzetten.

Vlag van Roemenië .......een van de mooiste Vlagen vind ik

maar ja ...ze verdienen het ook .....ze hebben te lang onder Stalin geleeft en al die Communisten .....ze hebben zo veel leed mee gemaakt de laatste 150 jaar

liberalist_NL 1 januari 2007 22:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door deryz (Bericht 2292459)
Bulgarije & Roemenië liggen in de EU en mogen van mij part wel deel uitmaken van de EU, alleen is de toetreding minstens 10 jaar te vroeg,

als je weet dat het gemiddeld maandinkomen van een doorsnee bulgaar amper 30 euro is dan stel ik mij toch vragen waarom die nu al bij de eu komen

Waarom zou economische situatie een argument mogen zijn om een nieuwe lidstaat buiten te houden? Dat is toch juist een argument om ze binnen boord te slepen? De politieke situatie (die helaas vaak gemoeid gaat met diezelfde armoede) is wel van veel belang, en in Bulgarije en Roemenië twijfelachtig.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be