![]() |
pedofielen
30/12/06 - Waakzame commissaris Alain Remue
Politie pakt pedofiel op op schaatsbaan GENT - De Gentse lokale politie heeft vrijdagavond een 28-jarige man opgepakt, nadat commissaris Alain Remue van de cel Vermiste Personen had opgemerkt dat hij zich verdacht gedroeg op de schaatsbaan aan het Emile Braunplein in Gent. De man van Chinese afkomst probeerde aan de praat te geraken met twee minderjarige meisjes, onder wie de dochter van Remue. Remue stond aan de rand van de schaatsbaan toen hij zag dat de Chinese man probeerde contact te leggen met zijn 11-jarige dochter en haar vriendin. Hij confronteerde de man, die in paniek raakte. De commissaris nam de man mee naar het vlakbij gelegen politiekantoor in de Belfortstraat, waar bleek dat hij al eerder veroordeeld werd voor verkrachting en aanranding van minderjarigen. De politie voerde daarop een huiszoeking uit in de woning van de verdachte, maar zonder resultaat. Omdat de man geen strafbare feiten had gepleegd, werd hij zaterdagmorgen vrijgelaten. http://www.hulpdienstenforum-vlaande...orum/index.php |
Mja...
Wat is nu precies de bedoeling om dit fait divers hier te posten? |
't was een chinees en geen Aid Out.... Dat is een enorm verschil.
|
Een enorm verschil voor wie of voor wat?
Ik begrijp nog steeds niet wat het doel van dit topic is... :? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik vraag me af wat de reactie van de politie in Gent zou geweest zijn moest je als gewoon burger naar de politie bellen om te melden dat een chinees een paar jonge meisjes aanspreekt en zich verdacht gedraagt. Ik denk niet dat ze een combi zouden zenden om de verdachte op te pakken maar dat het beperkt zou blijven tot, "mijnheer, U hebt veel verbeelding" of "we kunnen niet ingrijpen vooraleer er iets gebeurd is", als ze je al niet waarschuwen dat je een klacht wegens laster riskeert. Het helpt blijkbaar als je zelf politieman zijt.
|
Opmerkelijk dat de pers nog altijd niet nuanceert tussen pedofielen en kinderverkrachters.
|
Citaat:
|
we gaan dit mooi onderwerp toch niet laten wegzakken.
|
De topicstarter laat ons een beetje in de steek, vrees ik... Het zag er nochtans veelbelovend uit; goed voor minstens 150 bladzijden gebakkelei. :-D
|
Citaat:
|
Is het eigenlijk nog toegelaten van tegen een twaalfjarige te praten of vlieg je by default in de cel?
|
Kaffer! Een pedofiel! Daar! Achter u!
|
Citaat:
Dat er nu geen één meisje van 12 jaar aan mij de weg vraagt hé.....:roll: |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:04. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be