Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Jeugdinstellingen...maat voor niets? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=73917)

andev 2 januari 2007 15:02

Jeugdinstellingen...maat voor niets?

Volgens Harry Litzroth (65), pas gepensioneerd directeur van de jeugdinstelling in Mol, zorgt het jeugdbeleid voor explosieve toestanden in de instellingen. ,,De gemiddelde verblijfsduur in Mol is nu twee tot drie maanden. Vroeger bleven jongens gemakkelijk 1,5 tot 2 jaar bij ons. Zelfs met de moeilijkste kerel vind je dan wel een manier om samen te leven. Nu doen die jongens geen moeite om zich aan te passen. Ze tellen af en ze spelen hoogstens wat komedie om geen straf te krijgen'', aldus Litzroth. Hij zegt dat de instellingen opnieuw de kans moeten krijgen om over een langere periode met moeilijke jongeren te werken. Hij vermoedt dat politici dat ook wel inzien, maar schrik hebben voor de gevolgen: ,,Het aantal plaatsen zou flink de hoogte in moeten.''
uit de Standaard 020107

Onze gevangenissen zitten overvol. Onze jeugdinstellingen zitten overvol. Je moet bijna, zoals voor een rusthuis, jaren op voorhand een plaatsje bespreken...
Begrijpen onze politiekers dan echt niet wat voor "bommen" ze tussen de mensen laten loslopen? Je kunt geen gevangenis of instelling bouwen op elke hoek van de straat, en zelfs die zouden met het gevoerde beleid binnen de korste keren vol geraken!
We weten door wie onze gevangenissen en instellingen grotendeels vol zitten. Er is een oplossing die voor de hand ligt... maar die is zo "racistisch" nietwaar! Of die landen in kwestie willen hun kwistenbiebels niet meer terug en zo van die zever.... Indien onze regering daar zou aan koppelen dat er in dat geval ook niemand uit die landen nog hier binnen mag plus nog wat andere maatregelen, zou dat waarschijnlijk rap opgelost zijn...
Voorlopig kunnen we alleen maar toekijken hoe onze maatschappij verder aan het verloederen is...

andev 2 januari 2007 15:43

Nog een stukje van dezelfde persoon (die wel zal weten waar hij het over heeft...) en waar je eventjes stil kunt bij worden...
Dat is dus de manier waarop ,wij burgers, verondersteld worden ons te gedragen wanneer we met die toestanden worden geconfronteerd???

Als ik over straat loop, ben ik niet bang. Maar ook niet naïef. Ik weet dat ik overvallen kan worden of slaag kan krijgen. En ik zal zeker geen conflicten opzoeken. Ik ben daar eerlijk in. Als er op de tram twee jongens kabaal maken of met hun voeten op de bank zitten, zal ik daar niets van zeggen. Dan denk ik aan die arme machinist Guido Demoor, die in Antwerpen in elkaar geslagen werd toen hij wél tussenbeide kwam en jongeren op de bus tot kalmte maande. Hij heeft het niet overleefd. En op de koop toe is hij achteraf nog als een onverdraagzame racist afgeschilderd ook. Neen, daar pas ik voor.

Randa 2 januari 2007 16:17

dus dat is de oplossing, niets zeggen als er twee met hum vuile voetenop de zetels zetten in de bus ?
neen ik zeg het, wij moeten daar nadien opzitten,
bij alochtonen ben ik wel voorzichtiger, maar vlamingen luisteren wel als je het op een kalme manier zegt. is toch mijn ervaring
ben dan ook een oude grootmoeder

Bhairav 2 januari 2007 16:28

Wéér zo'n discussie waar "verantwoordelijk zijn" gemakkelijkheidshalve verward word met "verantwoordelijk gehouden worden". En hoe rechtser, hoe dommer weeral. In hun extase van inlevingsvermogen...

andev 2 januari 2007 16:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 2294264)
Wéér zo'n discussie waar "verantwoordelijk zijn" gemakkelijkheidshalve verward word met "verantwoordelijk gehouden worden". En hoe rechtser, hoe dommer weeral. In hun extase van inlevingsvermogen...

Met die opmerking van jou kunnen we weer veel aanvangen!
Wie nog wat "opvoeding" (... je zult het woord wel kennen, veronderstel ik) in zijn lijf heeft en bepaalde toestanden niet als normaal aanziet "is dom en rechts"? Of begrijp ik je verkeerd? Vanuit die stelling kunnen er nog andere conclusies opgebouwd worden, uiteraard...

andev 2 januari 2007 16:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Randa (Bericht 2294227)
dus dat is de oplossing, niets zeggen als er twee met hum vuile voetenop de zetels zetten in de bus ?
neen ik zeg het, wij moeten daar nadien opzitten,
bij alochtonen ben ik wel voorzichtiger, maar vlamingen luisteren wel als je het op een kalme manier zegt. is toch mijn ervaring
ben dan ook een oude grootmoeder

Ik wens je nog een lang en gelukkig leven toe! Maar voorzichtig zijn hoor! Niets zeggen, niets zien, niets doen...

pinbag 3 januari 2007 01:42

Niet genoeg middelen in de instellingen en de omkadering er rond.

Momenteel zijn die instellingen goed voor een "status quo" die al jaren word gehandhaafd. Maar die stillaan moet verantwoorden waarom het scheef draait. -> Niet genoeg politieke eenheid en wil om iets "constructief" te doen.

andev 3 januari 2007 18:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pinbag (Bericht 2296761)
Niet genoeg middelen in de instellingen en de omkadering er rond.

Momenteel zijn die instellingen goed voor een "status quo" die al jaren word gehandhaafd. Maar die stillaan moet verantwoorden waarom het scheef draait. -> Niet genoeg politieke eenheid en wil om iets "constructief" te doen.

Wat voor "constructiefs" dat men nog niet heeft uitgeprobeerd zie jij nog zitten?

pinbag 3 januari 2007 18:26

De "constructieve maatregellen", worden niet uitgeoefend hoe het hoort te zijn. Omdat er middelen te kort zijn en niet genoeg personeel.*

En dan zwijg ik over de gevolgen van gedemotiveerd personeel & personeel zonder engagement ectra... -> gevolg van*.

Bhairav 3 januari 2007 18:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andev (Bericht 2294324)
Met die opmerking van jou kunnen we weer veel aanvangen!
Wie nog wat "opvoeding" (... je zult het woord wel kennen, veronderstel ik) in zijn lijf heeft en bepaalde toestanden niet als normaal aanziet "is dom en rechts"? Of begrijp ik je verkeerd? Vanuit die stelling kunnen er nog andere conclusies opgebouwd worden, uiteraard...

Een zwakke maatschappij verdient niet anders dan een stijgend aantal van zo'n crapul. De maatschappij moest hen maar beter opvangen van in begin en hen dom genoeg houden.

metten 4 januari 2007 00:59

Niet genoeg middelen? Eén minderjarige delinquent in een instelling kost de samenleving tot €300 per dag. Dat bedrag verdienen brave mensen amper netto in een week met voltijds werken!

Bhairav 4 januari 2007 07:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door metten (Bericht 2303118)
Niet genoeg middelen? Eén minderjarige delinquent in een instelling kost de samenleving tot €300 per dag. Dat bedrag verdienen brave mensen amper netto in een week met voltijds werken!

Het feit dat het geld slecht gebruikt word etc, dat komt in een rechtse nooit op. Typisch.
Niet dat k vind dat die opgesloten moeten worden...

ancapa 4 januari 2007 07:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andev (Bericht 2294335)
Ik wens je nog een lang en gelukkig leven toe! Maar voorzichtig zijn hoor! Niets zeggen, niets zien, niets doen...

zoals "de drie apen" ?

belgie is inderdaad een apenland geworden :oops:

ancapa 4 januari 2007 07:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 2303416)
Het feit dat het geld slecht gebruikt word etc, dat komt in een rechtse nooit op. Typisch.

de criminelen ?

of de rechtsen ?

ancapa 4 januari 2007 07:55

Citaat:

Is madam Hontelinks is rechts creatuur ? 8O

hoe rechtser, hoe dommer ? :lol: :lol: :lol:

ancapa 4 januari 2007 07:57

Citaat:

dergelijke jongeren zijn verantwoordelijk voor hun daden !

ze worden vaak amper "verantwoordelijk gehouden" door het linkse zootje en het gedoog- en pamperbeleid !

Bhairav 4 januari 2007 08:16

Die jongeren maken niet zelf hun milieu waarin ze opgroeien. Dus volgens u zijn deze mensen van bij de geboorte gestraft? Is dat de boodschap die we hen moeten geven? Eigelijk wel want volgens mij kunnen die niet genoeg rebbeleren.

Bhairav 4 januari 2007 08:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ancapa (Bericht 2303441)
Is madam Hontelinks is rechts creatuur ? 8O

hoe rechtser, hoe dommer ? :lol: :lol: :lol:

Toch plesant he, zo dingen uit de context sleuren om mensen belachelijk proberen te maken. En gemakkelijk. Typisch rechts.

Herr Flick 4 januari 2007 08:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 2303416)

Bij mij zou dat inderdaad veel minder dan 300 € per dag kosten, bij zou dat zelf moeten opbrengen.

De motivatie zou zijn, : Niet werken is geen geld, geen geld, is geen eten, geen sigaretten , geen TV geen ...

Ze zouden rap gemotiveerd zijn om hun productie aantal te halen van die dag... Daarna nog wat verplichte oefeningen en mentaal en fysiek uitputtende training en om 9 uur naar bed om 5 uur 's morgens de wekker die afloopt en weer een dag van bloed , zweet en tranen...

Na een maand of 6 zullen ze wel klaargestoomd zijn voor de arbeidsmarkt, en liefst nooit meer terugkomen naar mijn gesloten instelling...

Bhairav 4 januari 2007 08:20

Realiseer dat maar eens in zo'n verwijfde mensenrechtensamenleving waarin gij u zo eenzaam en uitverkoren voelt.
:lol:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be