Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Prins dan toch op de hoogte van fraude? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=74324)

lombas 3 januari 2007 11:13

Prins dan toch op de hoogte van fraude?

"Prins Laurent wist zeker af van fraude"

Citaat:

wo 03/01/07 - "Prins Laurent was op de hoogte van het gesjoemel met het geld van de marine waarmee onder andere zijn villa in Tervuren is verbouwd."

Dat zeggen de twee hoofdverdachten in de zaak, aannemer Marc Luypaert en zijn ex-vrouw Lut Kleutghen. Ze getuigen vanavond in het Canvas-programma Terzake.
Eind jaren 90 zijn eindejaarskredieten van de marine gebruikt voor privézaken en verbouwingen bij privéwoningen van mariniers en anderen.

(foto Belga)

Onder meer de villa waar prins Laurent woont, is met dat geld verbouwd.
Volgens de twee verdachten wist de prins waar het geld vandaan kwam. "Als werken uitgevoerd worden in je huis, vraag je je toch af wie de rekeningen betaalt", stelt Kleutghen.
De twee verdachten zeggen dat ze drie lunchvergaderingen hebben gehouden bij de prins thuis. Daar werden de werken aan zijn villa uitvoerig besproken.
Volgens de verdachten heeft de prins zelf de kleuren van de verf gekozen, de tapijten en de gordijnen. Omdat hij wel eens van gedachten veranderde, liepen de rekeningen ook snel op, zeggen de twee.
Ook de voormalige adviseur van prins Laurent en verdachte in de zaak, Noël Vaessen, heeft eerder gezegd dat prins Laurent op de hoogte was van de fraude.
Het parket van Hasselt heeft dat tegengesproken en zei dat Vaessen de naam van de prins misbruikt om zijn eigen rol te minimaliseren. Maandag gaat het proces van start voor de correctionele rechtbank van Hasselt.

Ik ben eens benieuwd waar heel die hetze op gaat uitdraaien. Het is al merkwaardig dat het parket uit het niets iemand gaat verdedigen; enfin, het gebeurt allemaal op een niveau boven mij, precies.

ICE-MAN 3 januari 2007 11:20

zou hij "écht" zo dom zijn dat hij van niets wist, of is het gewoon het familie-trekje om zich "van den domme" te gelaten als het er op aankomt ???????

als ze aan mijn huis veranderingswerken komen doen........ op kosten van t'leger..... van de "zeemacht" en ik woon niet aan zee..... dan zou er toch ergens nen nikkel moeten vallen.......

Bierke 3 januari 2007 11:21

Kijk.. dit gaat over de vlotte 115.000 euro.. hoe grappig dat dit al een maand in't nieuws zit... en de roze baletten hebben het nog geen week uitgehouden :p
Hoeveel miljoenen euro's worden er elk jaar in ons landje verspild door ondoordachte beslissingen? .. dat een reporter daar maar eens een vergelijking maakt.

van exaerde herman 3 januari 2007 11:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bierke (Bericht 2300614)
Kijk.. dit gaat over de vlotte 115.000 euro.. hoe grappig dat dit al een maand in't nieuws zit... en de roze baletten hebben het nog geen week uitgehouden :p
Hoeveel miljoenen euro's worden er elk jaar in ons landje verspild door ondoordachte beslissingen? .. dat een reporter daar maar eens een vergelijking maakt.

ik hoop niet dat je bedoelt dat dit maar zo moet worden gelaten.

andev 3 januari 2007 11:41

Citaat:

Je zult wel gelijk hebben dat er heel veel geld verspild word... maar waarom zou men het hier, in dit geval, niet over mogen hebben??? Alle geldverspillingen (= geld van de belastingbetaler, dus diefstal) moeten aan bod kunnen komen! Er zouden natuurlijk heel veel lieden ofte "instanties" op hete kolen zitten...
Dat de prins van niets zou weten is onmogelijk. Tenzij men hem leugens heeft verteld over de oorsprong vh geld...

Xenon 3 januari 2007 12:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ICE-MAN (Bericht 2300613)
zou hij "écht" zo dom zijn dat hij van niets wist, of is het gewoon het familie-trekje om zich "van den domme" te gelaten als het er op aankomt ???????

als ze aan mijn huis veranderingswerken komen doen........ op kosten van t'leger..... van de "zeemacht" en ik woon niet aan zee..... dan zou er toch ergens nen nikkel moeten vallen.......

Prins Laurent is ofwel een fraudeur ofwel extreem dom en dan moet hij ontoerekeningsvatbaar worden verklaard.

Antoon 3 januari 2007 12:13

Laurent zou gewoon samen met de andere beschuldigden voor het parket moeten verschijnen. Een rechtzaak kan dan uitmaken wie schuld heeft en in welke mate.

Er is absoluut geen geldige reden te vinden om hem de dans te laten ontlopen.

Herr Flick 3 januari 2007 12:13

Citaat:

Het zou om veel meer dan 115000 euro gaan hé, ... ze noemen daar bedragen van een aannemer om meer dan 400 000 euro werken in totaal aan de villa + de hondenklinieken ...

Verder om meer dan 30 000 euro "sponsering" voor die hondenklinieken, lees : Passieve corruptie, om die eerste contracten in den broekzak te steken...

Die schertsfiguur wist maar al te goed wat er gebeurde, en verder waren er blijkbaar andere figuren op de hoogte, ...

Dit zaakje, is gewoon een "Sponsor de Prins" caroussel, waar met geld van de gemeenschap, de spilziekte van Prins Woef, is toegedekt, met medeweten van hoge officieren in de Marine, Verder zijn er een paar die dachten slim te zijn, en meegeprofiteerd hebben van het systeem, die hangen nu, en gaan voor de bijl gaan, en diegene die het systeem opgezet hebben, en de hoofbegunstigde, gaan, langs het achterpoortje de dans ontspringen...

Of 't moet zijn dat Berre II zijn zoontje ne kloot wil afdraaien, en hem gaat opofferen, maar de Lorre zal ook nog wel wat weten van Pa zeker ? ...

Antoon 3 januari 2007 12:18

De zaak wordt meer en meer in detail uitgelegd. Waar wacht het parket op om Laurent te ondervragen?
Waar is de zo gedreven "fraude-bestrijder" Dirk Vander Maelen? Of durft hij het niet aan wanneer het om de koninklijke familie gaat.

Citaat:

.

Prins Laurent was op de hoogte van fraude

De villa van Laurent in Tervuren.

"Prins Laurent was wel degelijk op de hoogte van het gesjoemel met geld van de marine waarmee onder meer zijn villa in Tervuren werd opgeknapt." Deze stelling verdedigen de Limburgse hoofdverdachte Marc Luypaerts (50) en zijn ex-vrouw Lut Kleutghen (50) zes dagen voor de start van het proces in Hasselt.

Tapijten en gordijnen
"Natuurlijk was de prins op de hoogte. We hielden destijds drie vergaderingen met hem. In zijn eetkamer, mét pasta. Daar werden de werken uitvoerig besproken. Hij koos de kleuren van de muurverf, de tapijten en de gordijnen. Hij vond het normaal dat de marine voor de kosten opdraaide. Ik verrichtte voor 400.000 euro werken in de gebouwen van Laurent", aldus Luypaerts.

Luypaerts en Kleutghen getuigen woensdagavond in het Canvas-programma Terzake. Ze zeggen dat ze zelf kleine garnalen waren -"tussenpersonen"- en dat ze altijd handelden in opdracht van kolonel Vaessen, oud-adviseur van prins Laurent. Volgens Luypaert wordt Laurent beschermd door het parket. Er is volgens hem voor dubbel zoveel gesjoemeld als wat het parket zegt. (belga)

.

Knuppel 3 januari 2007 12:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 2300744)
Laurent zou gewoon samen met de andere beschuldigden voor het parket moeten verschijnen. Een rechtzaak kan dan uitmaken wie schuld heeft en in welke mate.

Er is absoluut geen geldige reden te vinden om hem de dans te laten ontlopen.

Toch wel.
De zoon zijn van de opperbevelhebber, en dus hoofdverantwoordelijke, van het Belgische leger is voldoende.

Knuppel 3 januari 2007 12:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 2300760)
De zaak wordt meer en meer in detail uitgelegd. Waar wacht het parket op om Laurent te ondervragen?
Waar is de zo gedreven "fraude-bestrijder" Dirk Vander Maelen? Of durft hij het niet aan wanneer het om de koninklijke familie gaat.

Zo gaat dat in een land waar volgehouden wordt dat de koning geen macht heeft....

Knuppel 3 januari 2007 12:58

Citaat:

Of 't moet zijn dat Berre II zijn zoontje ne kloot wil afdraaien, en hem gaat opofferen, maar de Lorre zal ook nog wel wat weten van Pa zeker ? ...
En niet alleen van zijne ouwe...

Ik denk dat het de moeite loont om uit te pluizen aan wie precies dit koekoeksjong van Albert zijn onrechtmatige dotatie te danken heeft....

maarte 3 januari 2007 13:11

bij de pers klinkt nu dat vaesen de prins in zijn val wil meesleuren. Men doet er blijkbaar gewoon alles aan om de koninklijk familie buiten schot te houden. Tis manusje van alles vaesen die nu de boter heeft gefret;
Wat wil de media ons eigenlijk wijs maken zeg, dat de prins een giede huisvader zou zijn maar dan niet zou weten wie de werken betaalt die men aan zijn huis komt uitvoeren. Komaan zeg voor wie houdt men ons?

lombas 3 januari 2007 13:19

Ik kom thuis, mijn huis is verbouwd, ik haal mijn schouders op en leef rustig verder, zonder vragen te stellen.

Ja. Dat ziet er niet verdacht uit.

Herr Flick 3 januari 2007 13:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maarte (Bericht 2300863)
bij de pers klinkt nu dat vaesen de prins in zijn val wil meesleuren. Men doet er blijkbaar gewoon alles aan om de koninklijk familie buiten schot te houden. Tis manusje van alles vaesen die nu de boter heeft gefret;
Wat wil de media ons eigenlijk wijs maken zeg, dat de prins een giede huisvader zou zijn maar dan niet zou weten wie de werken betaalt die men aan zijn huis komt uitvoeren. Komaan zeg voor wie houdt men ons?

Ah ja, is er iets makkelijker dan mist maken rond de persoon Vaesen om zo de Heilige Lorre van Sexencoburg een polleke boven zijn lege hoofd te houden...

Die Vaesen heeft natuurlijk ook niet aan de verleiding kunnen weerstaan en zal goe mee zijn zakken vol geld gestopt hebben, ongetwijfeld heeft hij ook die carousel "red de prins" opgezet, maar op wiens vraag, ... Adiviseurs adviseren hé, dus moet er iemand wel de vraag gesteld hebben...

Knuppel 3 januari 2007 14:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 2300891)
Ik kom thuis, mijn huis is verbouwd, ik haal mijn schouders op en leef rustig verder, zonder vragen te stellen.

Ja. Dat ziet er niet verdacht uit.

"We hielden destijds drie vergaderingen met hem. In zijn eetkamer, mét pasta. Daar werden de werken uitvoerig besproken. Hij koos de kleuren van de muurverf, de tapijten en de gordijnen. Hij vond het normaal dat de marine voor de kosten opdraaide. Ik verrichtte voor 400.000 euro werken in de gebouwen van Laurent".

De vragen waren dan ook VOOR die werken gesteld, hé Lombas? En zover kan je toch niet verwachten dat het geheugen van de Lorre reikt?

lombas 3 januari 2007 15:07

Laurent moet dringen stoppen met smoren.

Fieseler 3 januari 2007 15:11

Citaat:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenon (Bericht 2300724)
Prins Laurent is ofwel een fraudeur ofwel extreem dom .

Of een extreem domme fraudeur...

Citaat:

en dan moet hij ontoerekeningsvatbaar worden verklaard
dat is hij al van geboorte, door frans te spreken, door de multikul aan te hangen, door lid te zijn van opus dei, als symbool van de eeuwigheid der transferts, kortom...door deel uit te maken van het establisment...

Xenon 3 januari 2007 15:13

!!!

Hoofdverdachte moest zwijgen van onderzoeksrechter

document.write('');document.write('');

HASSELT - Een van de hoofdverdachten in de fraudezaak met marinegelden, Marc Luypaerts, heeft woensdag in het middagjournaal op VTM verklaard dat hij van de onderzoeksrechter in Hasselt moest zwijgen over prins Laurent.
,,De naam van de prins in het dossier werd angstvallig weggehouden. Ik moest zwijgen van de onderzoeksrechter. Ik had formeel zwijgverbod of ik kreeg van de staat een overnachting in de gevangenis. Ik zeg gewoon de waarheid'', aldus Luypaerts.

Volgens Luypaerts wist Laurent wel degelijk vanwaar de gelden kwamen die in zijn Villa Clémentine in Tervuren en in zijn twee dierenklinieken gestopt werden.
avb

(bron: De Standaard online)

lombas 3 januari 2007 15:20

Sjongejonge... :?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be