Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over de forumsessies (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=144)
-   -   Nieuwe forumsessies: wie nodigen we uit? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=74384)

Maarten Malaise 3 januari 2007 20:07

Nieuwe forumsessies: wie nodigen we uit?

Politics.be organiseert opnieuw forumsessies met politici. Opzet: kandidaat-politici beantwoorden een hele week jullie vragen in het forum. Aan het bestaande concept wijzigen we niets omdat het goed was. Maar uiteraard moeten we de kandidaten selecteren. Een deel zal afhangen van hun beschikbaarheid. Maar alle suggesties blijven welkom.

Twee vragen:
1. Wie vragen we opnieuw? En waarom?
2. Welke nieuwe kandidaten nodigen we uit? En waarom?

Laat even weten welke je voorkeuren zijn.

Maarten

lomeanor 3 januari 2007 20:09

Ik zou zeker Yves Leterme en Bart Dewever opnieuw vragen om hen te ondervragen over de staatshervorming en hun project.

Jean-Marie Dedecker zou ik ook zeker opnieuw vragen. Interessant om hem te ondervragen over zijn nieuwe politieke project en de slaagkansen van zijn nieuwe partij.

exodus 3 januari 2007 20:10

Jean Luc Dehaene

Patriot! 3 januari 2007 20:25

De partijleiders zeker? Voor grotere partijen twee, voor kleinere partijen enkel de voorzitter ofzo?

VLD: Verhofstadt en Somers
Vivant: Duchatelet (of Lijnen)
CDV: Leterme en Vandeurzen
NVA: De Wever
SP.A: Van de Lanotte en Janssens
Spirit: Lambert (of Anciaux)
VB: Van Hecke en Dewinter
Vlott: Coveliers
Groen: Dua en/of Vogels
Dedecker: hemzelve
PVDA: Van Duppen
BUB: Van de Cauter

Als die allemaal willen komen hé. ;)

Enfin, de grote kleppers gaan het misschien te druk hebben om hier een hele week te zitten maar het concept zou in mijn ogen best zo zijn: voor de grote partijen de voorzitter (of een woordvoerder) én een spraakmakend figuur (zoals een minister of fractieleider) en voor de kleinere partijen enkel de voorzitter.

largo_w 3 januari 2007 20:29

de decker zeker!

lomeanor 3 januari 2007 20:30

Annemans voor het VB zou mij ook aanstaan.

bartje 3 januari 2007 20:51

Misschien ook enkele politici van de jongere generatie zoals

Mathias Declercq voor VLD
Jef Van Den Bergh voor CD&V
iemand van de jonge garde van Groen
Stijn Bex van SPIRIT
onze eingenste ¨Patriot voor BUB
...

Zeno! 3 januari 2007 22:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 2302256)

.

Ja! Die zou ik eindelijk wel eens een vraag willen stellen :-o ;-)

Bobke 3 januari 2007 22:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! (Bericht 2302645)
Ja! Die zou ik eindelijk wel eens een vraag willen stellen :-o ;-)

:lol:

Tavek 3 januari 2007 23:38

Diene voorzitter van Vivant, Roland Duchatelet, die zou wel eens interessante discussies kunnen opleveren.

araneus 3 januari 2007 23:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 2302935)
Diene voorzitter van Vivant, Roland Duchatelet, die zou wel eens interessante discussies kunnen opleveren.

Kan ik alleen maar bijtreden ! Hij zal zeker een goed debat kunnen ondersteunen. Misschien spijtig dat Vivant niet echt duidelijke migrantenstandpunten heeft waardoor 95% van de forumdeelnemers het niet interessant zullen vinden. Toch heeft deze man fantastische ideeën en verdient zeker een plaatsje hier.

Brandaan 4 januari 2007 00:03

Misschien ook een aantal Nederlandse politici? Het hoeven dan niet eens fractievoorzitters of dergelijke te zien, maar het is imo wel interresant om enkele gewone kamerleden los te laten.

lombas 4 januari 2007 00:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan (Bericht 2302979)
Misschien ook een aantal Nederlandse politici? Het hoeven dan niet eens fractievoorzitters of dergelijke te zien, maar het is imo wel interresant om enkele gewone kamerleden los te laten.

In het licht van de federale verkiezingen? Nee dank u.

;-)

Tavek 4 januari 2007 00:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door araneus (Bericht 2302960)
Kan ik alleen maar bijtreden ! Hij zal zeker een goed debat kunnen ondersteunen. Misschien spijtig dat Vivant niet echt duidelijke migrantenstandpunten heeft waardoor 95% van de forumdeelnemers het niet interessant zullen vinden. Toch heeft deze man fantastische ideeën en verdient zeker een plaatsje hier.

Het feit dat deze partij niet kickt op staatshervormingen (allez, in de zin die de vlaams nationale partijen kennen, vivant wilt de staat wel hervormen maar op een andere manier) of migranten maakt ze juist zo interessant.

Het is een partij die oplossingen aanbiedt, maar ik denk dat ze gewoon te moeilijk zijn voor de gewone mens. Ach, altijd leuk om eens te discussieren met een collega :)

Brandaan 4 januari 2007 00:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 2303032)
In het licht van de federale verkiezingen? Nee dank u.

;-)

Een beetje op de toekomst vooruit lopen mag ook al niet? ;-)
De vorige forumsessies hadden toch ook niet allemaal direct met de verkiezingen te maken?

lombas 4 januari 2007 00:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan (Bericht 2303059)
Een beetje op de toekomst vooruit lopen mag ook al niet? ;-)
De vorige forumsessies hadden toch ook niet allemaal direct met de verkiezingen te maken?

Forumsessies met politici
In dit forum vind je alle forumsessies naar aanleiding van de verkiezingen van 13 juni 2004.

;-)

Jaani_Dushman 4 januari 2007 00:42

CD&V: de broers Van Rompuy, Luc Van Den Brande
SP.a: Johan Van de Lanotte, Frank Vandenbroucke (en voor Mitgard een privé forumsessie met Freya Van den Bossche)
VLD: Karel De Gucht
N-VA: Kris Van Dijck
Groen!: Magda Aelvoet
Spirit: Geert Lambert
PVDA: Dirk Van Duppen
CAP: Lode Van Outrive
Vivant: Nele Lijnen
BUB: Willy Retsin

netslet 4 januari 2007 01:01

Guy Quaden, Gouverneur van de Nationale Bank van België
Herman Fransen, uittredend Commissaris-Generaal van de Federale Politie

edit: oei. politici. :oops:

lombas 4 januari 2007 01:08

Ik denk dat we het allemaal eens zijn dat deze man een forumsessie MOET krijgen.

ANARCHIE!

Hans1 4 januari 2007 12:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 2302256)
De partijleiders zeker? Voor grotere partijen twee, voor kleinere partijen enkel de voorzitter ofzo?

VLD: Verhofstadt en Somers
Vivant: Duchatelet (of Lijnen)
CDV: Leterme en Vandeurzen
NVA: De Wever
SP.A: Van de Lanotte en Janssens
Spirit: Lambert (of Anciaux)
VB: Van Hecke en Dewinter
Vlott: Coveliers
Groen: Dua en/of Vogels
Dedecker: hemzelve
PVDA: Van Duppen

Als die allemaal willen komen hé. ;)

Enfin, de grote kleppers gaan het misschien te druk hebben om hier een hele week te zitten maar het concept zou in mijn ogen best zo zijn: voor de grote partijen de voorzitter (of een woordvoerder) én een spraakmakend figuur (zoals een minister of fractieleider) en voor de kleinere partijen enkel de voorzitter.

Waarom twee voor de grote partijen alleen? Ze krijgen zo al genoeg media-aandacht... Politics zou juist moeten staan voor absolute gelijkheid tussen de partijen. Dan kan jij ook een sessie doen.:-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be