![]() |
Jef Turf: vlaamse communist op de radio
Onze goeie kameraad Jef Turf is vanmiddag op de radio geweest. Wie wil kan herbeluisteren op de webstek van Klara, ergens zoeken naar het programma "rondas" bij Net Gemist.
Voormalig KP ondervoorzitter en overtuigd flamingant. Zo moet dat se :-D |
Citaat:
Moet ge nu ondervoorzitter zijn geweest van de KP om zo'n kwakkel te maken?? |
ja.
|
ok
|
*kutsmiley*
|
Citaat:
|
ik heb da ff op wikipedia gelezen, snap er niet veel van maar het lijkt me toch niet dat gramsci daar een links volksconcept introduceert??
|
en wat bedoel je met een volksconcept? Bij mijn weten zweert Turf de klassenstrijd niet af (integendeel zelfs) dus het rechtse volksconcept zoals de lsp'ers hier suggereren komt niet ter sprake. Integendeel, Turf zegt zelf dat er geen Vlaamse elite is die de hegemonie kan dragen en dat het dus vanuit de brede lagen van de bevolking moet komen (lees: de loonwerkende massa die tachtig procent van de bevolking uitmaakt).
Wat onze trotskisten ook vergeten telkens opnieuw is dat wenneer links-nationalisten over het volk spreken ook effectief het volk bedoelen. Dus niet de kapitalistische elite, maar die tachtig procent, die in een volksdemocratie dus de absolute meerderheid heeft. Anders gezegd: het volk wordt geleid door de arbeidersklasse (de hegemonie dus). Hey, zelfs Lenin zou het met ons eens zijn geweest. :) |
"Het is voor mij natuurlijk dat een communist samen met de belangen van het volk zijn volk erkent als eenheid" Over wie heeft ie het hier?
|
awel geen idee eigenlijk, ik vind de zin nogal onduidelijk geformuleerd :oops:
maar hey, een radio interview is ook ni simpel ze ;) |
Gramsci, hegemonie, juist, haha :D
Trouwens, Althusser heeft zijn vrouw gewurgd. Leuk hé? :D |
Allez, dat is weer onduidelijk, ik bedoel dat Althusser zijn eigen vrouw gewurgd heeft; niet Gramsci's vrouw. Gramsci heeft vooral in gevangenissen gezeten.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
On-topic vind ik dat er nogal veel versplintering is ter linkerzijde. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:44. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be