Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Links (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Jef Turf: vlaamse communist op de radio (https://forum.politics.be/showthread.php?t=74467)

Pelgrim 4 januari 2007 15:24

Jef Turf: vlaamse communist op de radio

Onze goeie kameraad Jef Turf is vanmiddag op de radio geweest. Wie wil kan herbeluisteren op de webstek van Klara, ergens zoeken naar het programma "rondas" bij Net Gemist.

Voormalig KP ondervoorzitter en overtuigd flamingant. Zo moet dat se :-D

KingHagar 4 januari 2007 15:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jef Turf
Het is voor mij natuurlijk dat een communist samen met de belangen van het volk zijn volk erkent als eenheid

Moet ge nu ondervoorzitter zijn geweest van de KP om zo'n kwakkel te maken??

Proletariër 4 januari 2007 16:18

ja.

KingHagar 4 januari 2007 16:27

ok

StevenNr1 4 januari 2007 16:35

*kutsmiley*

Pelgrim 4 januari 2007 17:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KingHagar (Bericht 2304706)
Moet ge nu ondervoorzitter zijn geweest van de KP om zo'n kwakkel te maken??

de concepten van hegemonie van gramsci zijn u duidelijk nog niet bekend.

StevenNr1 4 januari 2007 17:14

ik heb da ff op wikipedia gelezen, snap er niet veel van maar het lijkt me toch niet dat gramsci daar een links volksconcept introduceert??

Pelgrim 4 januari 2007 17:21

en wat bedoel je met een volksconcept? Bij mijn weten zweert Turf de klassenstrijd niet af (integendeel zelfs) dus het rechtse volksconcept zoals de lsp'ers hier suggereren komt niet ter sprake. Integendeel, Turf zegt zelf dat er geen Vlaamse elite is die de hegemonie kan dragen en dat het dus vanuit de brede lagen van de bevolking moet komen (lees: de loonwerkende massa die tachtig procent van de bevolking uitmaakt).

Wat onze trotskisten ook vergeten telkens opnieuw is dat wenneer links-nationalisten over het volk spreken ook effectief het volk bedoelen. Dus niet de kapitalistische elite, maar die tachtig procent, die in een volksdemocratie dus de absolute meerderheid heeft. Anders gezegd: het volk wordt geleid door de arbeidersklasse (de hegemonie dus). Hey, zelfs Lenin zou het met ons eens zijn geweest. :)

StevenNr1 4 januari 2007 17:23

"Het is voor mij natuurlijk dat een communist samen met de belangen van het volk zijn volk erkent als eenheid" Over wie heeft ie het hier?

Pelgrim 4 januari 2007 17:26

awel geen idee eigenlijk, ik vind de zin nogal onduidelijk geformuleerd :oops:

maar hey, een radio interview is ook ni simpel ze ;)

Percalion 4 januari 2007 23:02

Gramsci, hegemonie, juist, haha :D

Trouwens, Althusser heeft zijn vrouw gewurgd. Leuk hé? :D

Percalion 4 januari 2007 23:02

Allez, dat is weer onduidelijk, ik bedoel dat Althusser zijn eigen vrouw gewurgd heeft; niet Gramsci's vrouw. Gramsci heeft vooral in gevangenissen gezeten.

Pelgrim 5 januari 2007 00:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Percalion (Bericht 2306241)
Gramsci, hegemonie, juist, haha :D

Trouwens, Althusser heeft zijn vrouw gewurgd. Leuk hé? :D

en hebt ge nog wat zinnige dingen te zeggen eigenlijk?

solidarnosc 5 januari 2007 00:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 2306395)

Ban him. ;-)

Jaani_Dushman 5 januari 2007 01:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 2306433)
Ban him. ;-)

Kruisigen! Kruisigen! :twisted:

solidarnosc 5 januari 2007 01:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 2306471)
Kruisigen! Kruisigen! :twisted:

Kuch. Schrappen uit het ledenbestand volstaat. Het zou best ook niet bij die ene blijven om wat orde op zaken te stellen.

Pluche 5 januari 2007 07:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 2304615)
Onze goeie kameraad Jef Turf is vanmiddag op de radio geweest. Wie wil kan herbeluisteren op de webstek van Klara, ergens zoeken naar het programma "rondas" bij Net Gemist.

Voormalig KP ondervoorzitter en overtuigd flamingant. Zo moet dat se :-D

Allez Pelgrim niet elke oude Jef is Belgicist, proficiat Jef Sl.. euh Turf;-)

Pluche 5 januari 2007 07:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 2304966)
en wat bedoel je met een volksconcept? Bij mijn weten zweert Turf de klassenstrijd niet af (integendeel zelfs) dus het rechtse volksconcept zoals de lsp'ers hier suggereren komt niet ter sprake. Integendeel, Turf zegt zelf dat er geen Vlaamse elite is die de hegemonie kan dragen en dat het dus vanuit de brede lagen van de bevolking moet komen (lees: de loonwerkende massa die tachtig procent van de bevolking uitmaakt).

Wat onze trotskisten ook vergeten telkens opnieuw is dat wenneer links-nationalisten over het volk spreken ook effectief het volk bedoelen. Dus niet de kapitalistische elite, maar die tachtig procent, die in een volksdemocratie dus de absolute meerderheid heeft. Anders gezegd: het volk wordt geleid door de arbeidersklasse (de hegemonie dus). Hey, zelfs Lenin zou het met ons eens zijn geweest. :)

Proficiat Jef Turf en natuurlijk ook Pelgrim die hier het goede nieuws komt verspreiden.

Percalion 5 januari 2007 13:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 2306395)

Jawel, maar dat wordt hier ook niet in dank afgenomen en dus kan ik maar beter zo nu en dan de boel wat opleuken.

On-topic vind ik dat er nogal veel versplintering is ter linkerzijde.

Pluche 5 januari 2007 13:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Percalion (Bericht 2307526)
On-topic vind ik dat er nogal veel versplintering is ter linkerzijde.

In Duitsland is er nu ook al LINSKRUCK nog linkser dan WASG die linkser zijn dan de LINKSPARTEI, die linkser zijn al SPD enzoverder

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be