Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   vivanters stichten nieuwe partij (https://forum.politics.be/showthread.php?t=74485)

maarte 4 januari 2007 17:43

vivanters stichten nieuwe partij

blijkbaar is dedecker niet de enige die bij het zogezegde liberale vld-vivant gaan lopen is. Deheer Paul schietekat wil immers ook een nieuwe partij oprichten en al dan niet in kartel met Dedecker naar de verkiezingen gaan

http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF04012007_044

Judokus 4 januari 2007 17:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maarte (Bericht 2305049)
blijkbaar is dedecker niet de enige die bij het zogezegde liberale vld-vivant gaan lopen is. Deheer Paul schietekat wil immers ook een nieuwe partij oprichten en al dan niet in kartel met Dedecker naar de verkiezingen gaan

http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF04012007_044

Toenadering tot Dedecker

De twee maken zich sterk om bij de federale verkiezingen in alle Vlaamse provincies op te komen en de kiesdrempel te halen. Daarvoor mikken ze vooral op blanco-stemmers. Ze hebben ook al gevraagd aan Jean-Marie Dedecker om samen te gaan, voorlopig zonder reactie van Dedecker. ,,Zijn ideologie leunt dicht aan bij de onze'', aldus Schietekat. Alvast niet over de splitsing van België, misschien wel over de migrantenproblematiek. Het cordon sanitaire vindt MIS ondemocratisch en inefficiënt, allochtonen positief discrimineren vindt de partij ook maar niks. Zo pleit Schietekat voor de afschaffing van het Centrum voor Gelijkheid van Kansen en Racismebestrijding, is hij tegen quota in het bedrijfsleven en tegen anoniem solliciteren. Maar allochtonen zijn welkom als kandidaat op de lijst. ,,Er wordt via fora zelfs naar gezocht''.

Knuppel 4 januari 2007 18:03

Wanneer zouden ze die schietekat achter een cordon sanitaire steken met zo'n programma?

UFSIA 4 januari 2007 18:20

Citaat:

Opvallend is onder meer het pleidooi voor de afschaffing van alle deelstaatregeringen: kost teveel en is niet efficiënt.
Citaat:

Toch valt de mentaliteit van deze ,,hardwerkende Vlamingen'' te rijmen met een uitgesproken Belgicisme, aldus Schietekat. ,,Het zijn de Walen niet die profiteren, maar het is de Waalse regering die de gelden die van Vlaanderen naar Wallonië gaan, slecht spendeert''.
België terug verenigen, is de boodschap. De koning kan aanblijven, maar alleen in een protocollaire rol. En in de nieuwe federale regering moet het aantal zetels verdeeld worden volgens het bevolkingsaantal van Vlamingen en Walen.
interessante redenering , de vlaamse numerieke meerderheid in de kamer heropeisen.

maarte 4 januari 2007 18:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA (Bericht 2305187)
interessante redenering , de vlaamse numerieke meerderheid in de kamer heropeisen.

intressant maar onhaalbaar doel lijkt me

UFSIA 4 januari 2007 18:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maarte (Bericht 2305203)
intressant maar onhaalbaar doel lijkt me

"wij willen BHV splitsen"
"en wij willen brussel uitbreiden"
"oke , we droppen BHV en ipv het te splitsen maken we het hele land weer unitair, zo is BHV ook opgelost. We krijgen dan uiteraard onze numerieke meerderheid terug , is dat beter ? "

Ik denk dat zulke maffe en misschien minder realistische voorstellen wel eens grappig zouden kunnen worden in de volgende besprekingen met de franstaligen, zij geven maffe voorstellen ? awel doe hetzelfde terug en als ze niet bijdraaien tant pis.

Patriot! 4 januari 2007 18:45

Ze kunnen beter gewoon bij ons komen. Al de rest is zever.

Ive De Beckker 4 januari 2007 18:46

De federale regering op democratische wijze samenstellen,
dat wil zeggen in verhouding Vlaamse-Waalse leden.
Dat vind ik nu eens een geweldig idee.

Toen JMDD kort bij N-VA was noemde hij zich Vlaams gezind.
Hij koos toen voor een partij die VOOR Vlaamse Onafhankelijkheid kiest.

JMDD zou dan samen met een Belgicistische partij niet kunnen samengaan of alle geloofwaardigheid laten schieten.

Ive De Beckker 4 januari 2007 18:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 2305288)
Ze kunnen beter gewoon bij ons komen. Al de rest is zever.

Graag wat respect voor elkaar.
Niet iedereen heeft dezelfde mening maar dat betekend niet
dat een ander zijn mening zever is.

Zwartengeel 4 januari 2007 18:48

Een afscheuring van Vivant! Hoeveel stemmen zouden die krijgen?

Frodo 4 januari 2007 19:33

Citaat:

De auteurs pleiten voor de invoering van rekeningrijden, snelheidsbegrenzers en het automatisch beboeten van chauffeurs die te snel rijden.
Dan denk ik toch dat ze bij de verkeerde partij willen :lol:

zorroaster 4 januari 2007 20:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ive De Beckker (Bericht 2305299)
Graag wat respect voor elkaar.
Niet iedereen heeft dezelfde mening maar dat betekend niet
dat een ander zijn mening zever is.

"Al de rest is zever" is wel ongeveer het standaardmopje van Patriot, da's niet echt serieus bedoeld hoor... Maar om die finesses te vatten moet je wat langer op t forum zitten natuurlijk. ;-)

zorroaster 4 januari 2007 20:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 2305301)
Een afscheuring van Vivant! Hoeveel stemmen zouden die krijgen?

Stel je eens voor dat ze de helft van de Vivant-massa achter zich krijgen, wat een aardverschuiving zou dat niet betekenen?

Patriot! 4 januari 2007 20:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster (Bericht 2305534)
"Al de rest is zever" is wel ongeveer het standaardmopje van Patriot, da's niet echt serieus bedoeld hoor... Maar om die finesses te vatten moet je wat langer op t forum zitten natuurlijk. ;-)

Ja, als ik opkom met de verkiezingen zal ik dat misschien als persoonlijke slogan gebruiken: "Bob Vangeel... en al de rest is zever!" Wat denk je? :-P

Hans1 4 januari 2007 20:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 2305696)
Ja, als ik opkom met de verkiezingen zal ik dat misschien als persoonlijke slogan gebruiken: "Bob Vangeel... en al de rest is zever!" Wat denk je? :-P

Bob Vangeel én de B.U.B. dan wel, hè.;-)

Patriot! 4 januari 2007 20:50

Als we daar een goeie vertaling voor vinden kunnen we affiches met "BUB... en al de rest is zever" in het hele land hangen ;)

Jaani_Dushman 4 januari 2007 20:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA (Bericht 2305187)

Euh... Bij mijn weten is die er al.

Patriot! 4 januari 2007 20:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 2305723)
Euh... Bij mijn weten is die er al.

Ja, maar die wordt geblokkeerd voor bijzondere meerderheidswetten, de Grondwet enz. Een schande: België kan beter unitair worden.

Ive De Beckker 4 januari 2007 21:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 2305749)
Ja, maar die wordt geblokkeerd voor bijzondere meerderheidswetten, de Grondwet enz. Een schande: België kan beter unitair worden.

Een schande, dat is waar.
Vlaamse Onafhankelijkheid en dat probleem is van de baan.

Patriot! 4 januari 2007 21:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ive De Beckker (Bericht 2305756)
Een schande, dat is waar.
Vlaamse Onafhankelijkheid en dat probleem is van de baan.

Onze meerderheid voor de tweede keer (eerste keer was het federalisme) voor de tweede keer verkopen voor een bord linzensoep? Neen, dank u! 8O

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be