Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Uitstap naar Amsterdam als straf (https://forum.politics.be/showthread.php?t=74572)

Jozef Ostyn 5 januari 2007 12:12

Uitstap naar Amsterdam als straf

De 10 jongeren uit Beringen die enige tijd geleden Joodse kinderen bekogelden met stenen gaan nu "als straf" met federaal Minister van Werk Peter Van Velthoven naar het Anne Frank huis in Amsterdam.

Vindt u dit een goed idee?

FISHERMAN 5 januari 2007 12:15

Voor vandalisme/bedreigingen is dit wel een erg lichte straf.

circe 5 januari 2007 12:17

En waarom mogen ze niet gewoon eens naar de Rode Duivels?

Gaan ze ook de uitleg krijgen dat Nonkel Moefti een grote aanhanger was van den Dolf? Of gaat het weer eigen borst natmaken zijn, zodat ze zich gesterkt voelen als ze terug naar huis gaan?

Jozef Ostyn 5 januari 2007 12:18

Persoonlijk vind ik dit geen goed idee. Hoe je het ook draait of keert, een uitstap (begeleid dan noch door een minister) zal door deze jongeren niet als straf aanzien worden.

Integendeel, ik neem aan dat vervoer en eten wel gratis zullen voorzien worden.

Nu besef ik ook wel de symboliek van een bezoek aan het Anne Frank huis. Maar eerlijk gezegd betwijfe ik sterk dat deze jongeren hier uits zullen uit leren. Integendeel, het zal hen enkel sterken in de overtuiging dat anti-semitisme een "Europees" probleem is.

Ik vind trouwens over het algemeen dat deze jongeren, die per slot van rekening geweld pleegden jegens personen, veel zwaarder hadden moeten gestrafd worden.

Tenslotte kan ik mij ook niet van de indruk ontdoen dat het hier om een publiciteitsstunt gaat van de betrokken minister. Wat heeft de federale minister van Werk hiermee te maken, behalve dan dat Beringen in zijn kieskring ligt. Hij wil blijkbaar wat sympethie kweken bij een Turkse achterban.

lantjes 5 januari 2007 12:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 2307361)
En waarom mogen ze niet gewoon eens naar de Rode Duivels?

Of naar Palestina om te oefenen?

Patriot! 5 januari 2007 12:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn (Bericht 2307334)
De 10 jongeren uit Beringen die enige tijd geleden Joodse kinderen bekogelden met stenen gaan nu "als straf" met federaal Minister van Werk Peter Van Velthoven naar het Anne Frank huis in Amsterdam.

Klopt niet. Hun straf is enkele dagen gemeenschapsdienst, dit is bijkomstig.

Die paar dagen gemeenschapsdienst, dat is veel te weinig, ja.

Patriot! 5 januari 2007 12:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn (Bericht 2307362)
Persoonlijk vind ik dit geen goed idee. Hoe je het ook draait of keert, een uitstap (begeleid dan noch door een minister) zal door deze jongeren niet als straf aanzien worden.

Het is dan ook niet hun straf. :roll:

circe 5 januari 2007 12:30

Enneuh... wie betaalt dat schoolreisje weeral?

Joe en Mie?

rik47 5 januari 2007 12:36

Hopelijk was de bus van het nodige confort voorzien voor zo'n verre reis.

evilbu 5 januari 2007 12:45

Wat is dit toch allemaal schijnheilig. Wie de holocaust herziet, wordt op de televisie geboeid getoond. Maar wie effectief joden gaat bekogelen met stenen omdat ze joods zijn mag naar Amsterdam met een minister?:?

Bobke 5 januari 2007 12:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 2307386)

En waaruit bestaat die gemeenschapsdienst ?

Den Ardennees 5 januari 2007 12:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 2307386)

Akkoord hiermee, het is een DEEL VAN DE STRAF, maar ze hadden idd wel meer dan die paar uur gemeenschapsdienst moeten krijgen.

Ik vind het nuttig, hopelijk zet het hen aan het denken over het feit dat ze de Hitlergroet brachten.

BTW: heeft een minister écht niets beters te doen dan mee te gaan op dit soort uitstapjes???:evil: :evil:

Derk de Tweede 5 januari 2007 12:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn (Bericht 2307334)

Ik ben daar één keer geweest en dat was ook meteen de laatste keer.
Een zeer commerciele instelling dat Anne Frankhuis. Kopjekoffie 2 € 50, een dun boekje over Anne Frank 25 €.
Bovendien is het orgine pand door de bouw van een restaurant ernstig verminkt.
Ik was aan het stiekum daar aan het filmen en werd door een mederwerkster direct aangesproken in het Engels, waarop ik boos in het Duits antwoorde.

circe 5 januari 2007 13:22

Gij stouterik!

vercetti 5 januari 2007 13:38

Een maandje Auschwitz met alles erop en eraan met dezelfde behandeling die de Joden in WOII kregen ware beter geweest.

Coekie 5 januari 2007 13:47

Als ze in Amsterdam van de plaatselijke keuken moeten eten is dat zelfs een bijna onmenselijke straf :-D

Coekie

C uit W 5 januari 2007 13:52

Die gaan zich daar eens goed amuseren in dat sprookjeshuis. (in hun ogen he ;))

Den Ardennees 5 januari 2007 13:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Coekie (Bericht 2307620)
Als ze in Amsterdam van de plaatselijke keuken moeten eten is dat zelfs een bijna onmenselijke straf :-D

Coekie

Of Heineken drinken

DenDane 5 januari 2007 13:57

En afronden met een bezoekje aan de vele sexshops ?

UFSIA 5 januari 2007 13:57

**zucht**

ALS je dit al een goed idee zou vinden ga dan naar de dossinkazerne of breendonk
( daar kan je tenminste geen koffieshops vinden )

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be