Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Moet de AEL verboden worden? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=7461)

LA'er 10 december 2003 12:08

Naar aanleding van de gebeurtenissen van gisteren wordt het me steeds duidelijker dat de AEL stilaan een bedreiging voor onze samenleving aan het worden is. Het valt me op dat hun actie's telkens radicaler en radicaler worden.

Daarom stel ik de vraag: vinde jullie dat de AEL verboden moet worden?
Waarom wel/niet?

mvg

Malinwa 10 december 2003 12:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LA'er
Naar aanleding van de gebeurtenissen van gisteren wordt het me steeds duidelijker dat de AEL stilaan een bedreiging voor onze samenleving aan het worden is. Het valt me op dat hun actie's telkens radicaler en radicaler worden.

Waarom wel/niet?

mvg

Als prive militie? ==> JA
Als partij ==> NEEN, MAAR WEL EEN CORDON SANITAIRE ERROND!

Of anders moeten ze het cordon ook weglaten bij hte VB.

Strop 10 december 2003 12:17

Neen, dan druk je steeds meer in het rolletje van slachtoffer, dat ze zo graag spelen.

Laat ze maar doen en IEDERE actie, persmedeling, rel, ... , heel serieus in de media naar voor laten komen. Geef die mannen waar ze om vragen: aandacht. Ze zijn zo extreem dat iedere goedbedoelende allochtoon niets anders kan doen dan zich van hen afkeren. En de walging van de autochtone bevolking zal steeds groter worden.
Zodra een persoon/lid van AEL een misdaad begaat kan je uiteraard die persoon daar als individu voor aanpakken en berechten. Maar niet de partij, dan krijg hetzelfde effect als wat er met het Blok is gebeurd. Niet dat het ooit zo ver kan komen, want in tegenstelling tot het Blok heeft de AEL geen zinnige ideen naar voor te brengen en zullen zich zo zelf wel de das omdoen. Of ze worden verstandiger, maar dat zie nog niet zo gauw gebeuren.

LA'er 10 december 2003 12:19

Een cordon sanitaire rond de AEl lijkt me nutteloss aangezien ze toch zo goed als nooit in het parlement of in de gemeenteraad komen. Een Cordeon sanitaire zou trouwens een averechts effect kunnen hebben zoals bij het Vlaams Blok.
En, ze hebben nu toch te weinig stemmen dus we moeten onze prioriteiten ergens anders stellen dan een cordon sanitaire

Strop 10 december 2003 12:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Malinwa

Als prive militie? ==> JA
Als partij ==> NEEN, MAAR WEL EEN CORDON SANITAIRE ERROND!

Of anders moeten ze het cordon ook weglaten bij hte VB.

Als privémilitie zijn ze sowieso al verboden door de wet op de privémilities.
En zie mijn vorige post, een cordon helpt niet. En het cordon rond het Blok moet sowieso weg.

LA'er 10 december 2003 12:22

Inderdaad het Cordon sanitaire is ondemocratisch.
CD&V en het LA pleiten voor een afschaffing ervan.
Dat CD&V voor een afschaffing pleit klinkt lachwekkend misschien maar De Crem heeft dat gezegd in een interview. Hij is nog altijd tegenstander van het Vlaams Blok maar hij vind het cordon sanitaire ondemocratisch dus mag het voor zijn part afgeschaft worden.

Knuppel 10 december 2003 12:33

Wat ik vreemd vind is dat net degenen die zo graag verbieden en censureren, geruggesteund door de wet uiteraard, zich hier en nu totaal niet laten horen.

Weisse Wolf 10 december 2003 12:36

Oplossing: je neemt Abou Jahjah de Belgische nationaliteit af (dit is perfect mogelijk) en brengt hem terug naar het land van herkomst.

LA'er 10 december 2003 12:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Oplossing: je neemt Abou Jahjah de Belgische nationaliteit af (dit is perfect mogelijk) en brengt hem terug naar het land van herkomst.

Op grond van wat? Mensen die door schijnhuwelijken hun Belgische nationalteit hbben gekregen, daarvan word hun pas niet afgenomen.

Wel als deze zware criminele feiten pleegde.

Strop 10 december 2003 12:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Wat ik vreemd vind is dat net degenen die zo graag verbieden en censureren, geruggesteund door de wet uiteraard, zich hier en nu totaal niet laten horen.

Tja die zijn ondertussen bezig met een tekst op te stellen dat eigenlijk ATV en Canvas de hele zaak uitglokt hebben. Ook mogenlijk is dat ze iets gaan verzinnen dat het Blok dubbelgangers heeft gebruikt en dat het Blok dus de schuldige is die verboden moet worden.

Allee Knuppel ge weet toch dat het onze schuld is hee :lol: :lol: :lol:

Descartes Jr 10 december 2003 12:50

Pff .. twee vlagskes op TV en er wordt hier moord en brand geschreeuwd.

Hadden onze 'democratische' heren en dames uit de grote partijen de eerlijkheid gehad geen kiesdrempel voor de neus van de nieuwkomers te duwen en hen alzo elk toegangsrecht tot de media te verhinderen, dan waren zulke - overigens ludieke - akties niet nodig geweest.

Ik blijf het herhalen : men oogst wat men zaait ....:(

Mustapha 10 december 2003 12:51

Iedereen blijft lullen over Abou Jahjah.
Kan er iemand mij vertellen wanneer Abou Jahjah voor het laatst in beeld is geweest?

Naar mijn weten en logisch denken heb ik gemerkt dat Abou Jahjah op de achtergrond is gaan zitten en ruimte geeft aan nieuwelingen en vooral het werk laten verrichten door militanten.

Antoon 10 december 2003 12:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mustapha
Iedereen blijft lullen over Abou Jahjah.
Kan er iemand mij vertellen wanneer Abou Jahjah voor het laatst in beeld is geweest?

Naar mijn weten en logisch denken heb ik gemerkt dat Abou Jahjah op de achtergrond is gaan zitten en ruimte geeft aan nieuwelingen en vooral het werk laten verrichten door militanten.

Mogen allemaal hun pas teruggeven en terugvliegen naar eigen land.

Jahjah, Azzuz, Hassoun, Awaly, Darwish, ... allemaal. En dat ze familie en vrienden ook maar meenemen.

Descartes Jr 10 december 2003 12:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel

Ik heb zo'n idee te weten naar wie hier geschoten wordt. Ik beweer niet dat hij/zij vrij van zonden zouden zijn maar dergelijke reactie op minder dan 30 minuten na de opstart van deze topic (tijdens volle werkdag) onthult de getraumatiseerde - waarschijnlijk zelfs slapeloze - verwarring van de schrijver. Erop los knuppelen en met kak smijten.

Daar moet men zo oud voor geworden zijn ... :(

Patriot! 10 december 2003 13:36

Citaat:

Waarom wel/niet?

mvg

JA. Hun acties zeggen genoeg.

Strop 10 december 2003 13:46

niet veralgemenen hee Patriot :wink:

ancapa 10 december 2003 13:50

Citaat:

heel die bende dan hé... het vliegtuig moet vol zitten anders is dat economisch niet verantwoord :oops: :lol: :lol:

Patriot! 10 december 2003 13:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Strop
niet veralgemenen hee Patriot :wink:

:?: Alle AEL-leden zijn moslim-fascisten en terroristen. Anders zouden ze geen lid worden van zo'n walgelijke fascistische beweging die als doel heeft ons Vaderland te vernietigen.

AEL TERUG NAAR DE HEL :evil:

Patriot! 10 december 2003 13:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
Citaat:

heel die bende dan hé... het vliegtuig moet vol zitten anders is dat economisch niet verantwoord :oops: :lol: :lol:

Daar heb je gelijk in! :lol: :lol:

Strop 10 december 2003 13:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Citaat:

Waarom wel/niet?

mvg

JA. Hun acties zeggen genoeg.

mijn excuses Patriot, jouw post slecht gelezen/geïnterpreteerd

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be