Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Dilemma: België of Heel-Nederland? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=74635)

Tantist 5 januari 2007 18:40

Dilemma: België of Heel-Nederland?

De vraag is simpel. Wat zou jij kiezen als jij morgen moest kiezen uit deze twee opties? Niet kiezen is geen optie, want er zit een vuurpeleton klaar om te schieten als jij niet kiest (so to speak)...

OK mensen, voorspelbare reacties als "geeneen van de twee" zijn echt wel een teken van zwakte.

Het is een dilemma...

Allez, voor sommigen toch...

Breda 5 januari 2007 18:41

Heel-Nederland 8-)

Tantist 5 januari 2007 18:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Breda (Bericht 2308661)
Heel-Nederland 8-)

Nee? Jij? 8O

;-)

Breda 5 januari 2007 18:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tantist (Bericht 2308665)
Nee? Jij? 8O

;-)

Heel Nederland is de enige weg voor ons alle ......ooit snappen de mensen dat (Bub leden , Vlaams Nationalisten , Nederlanders , Walen , Franstalige Brusselaars)

Tantist 5 januari 2007 18:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Breda (Bericht 2308677)
Heel Nederland is de enige weg voor ons alle ......ooit snappen de mensen dat (Bub leden , Vlaams Nationalisten , Nederlanders , Walen , Franstalige Brusselaars)

De enige weg zeker niet, wel de beste weg.

Al heb ik nog altijd mijn twijfels over het separatisme van de Walen dat dan zou kunnen ontstaan. Nu, dat is geredeneerd vanuit de Belgische context.

In feite zijn er veel wegen te begaan: annexatie door Frankrijk (hel), unitair België (de weg naar de hel), federaal België (vagevuur), confederaal België (gewoon), onafhankelijk Vlaanderen (tof), Groot-Nederland (super!) en Heel-Nederland (overwinning op de extremisten van 1830). In feite is de populairste oplossing, een onafhankelijk Vlaanderen, het derde slechtste wat ons kan gebeuren, na Frankrijk en België.

Zwartengeel 5 januari 2007 18:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tantist (Bericht 2308687)
In feite is de populairste oplossing, een onafhankelijk Vlaanderen, het derde slechtste wat ons kan gebeuren, na Frankrijk en België.

Of het op twee na beste, het is maar hoe je het bekijkt, hé. Het glas is half leeg of half vol...

Tantist 5 januari 2007 19:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 2308713)
Of het op twee na beste, het is maar hoe je het bekijkt, hé. Het glas is half leeg of half vol...

Tja, als je voor hetzelfde geld een hamburger kan kopen of een heerlijke rumsteak...

Cals 5 januari 2007 19:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tantist (Bericht 2308658)
De vraag is simpel. Wat zou jij kiezen als jij morgen moest kiezen uit deze twee opties? Niet kiezen is geen optie, want er zit een vuurpeleton klaar om te schieten als jij niet kiest (so to speak)...

OK mensen, voorspelbare reacties als "geeneen van de twee" zijn echt wel een teken van zwakte.

Het is een dilemma...

Het blijft maar gelul in de ruimte, bij wie is er werkelijk animo om iets te veranderen in de zuidelijke Nederlanden?
Ik denk dat er een vuurpeloton voor nodig is om vóór (heel)Nederland te kiezen.

Kim 5 januari 2007 19:37

België, uiteraard.

Hertog van Gelre 5 januari 2007 19:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 2308828)
België, uiteraard.

Uiteraard? U, als Antwerpse?

Antwerpen is "Unie van Utrecht', niet "Unie van Atrecht', mevrouwtje!

van Maerlant 5 januari 2007 20:40

Kiezen tussen de pest en de cholera.

Zwartengeel 5 januari 2007 20:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant (Bericht 2308963)

We kunnen misschien ook eens zo'n vraag stellen aan de Belgicisten: een onafhankelijk Vlaanderen of een ééntalig Frans België? :mrgreen:

Kim 5 januari 2007 20:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre (Bericht 2308835)
Uiteraard? U, als Antwerpse?

Antwerpen is "Unie van Utrecht', niet "Unie van Atrecht', mevrouwtje!

Ja, ik als Antwerpse kies voor België. Is dat zo verwonderlijk?

Tantist 5 januari 2007 21:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant (Bericht 2308963)

Dat heet nu een dilemma. Weer een nieuw woord geleerd vandaag?

Tantist 5 januari 2007 21:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 2308996)
Ja, ik als Antwerpse kies voor België. Is dat zo verwonderlijk?

Dus de Unie van Atrecht, zou de Hertog zeggen. Weet u waar Atrecht heden ten dage ligt? ;-)

Tantist 5 januari 2007 21:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 2308991)
We kunnen misschien ook eens zo'n vraag stellen aan de Belgicisten: een onafhankelijk Vlaanderen of een ééntalig Frans België? :mrgreen:

Goed idee! Doen...

van Maerlant 5 januari 2007 21:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tantist (Bericht 2309029)
Dat heet nu een dilemma. Weer een nieuw woord geleerd vandaag?

Laten we in 2007 niet te zelfgenoegzaam worden.

Tavek 5 januari 2007 21:09

Een dilemma dat eigenlijk geen dilemma is als je goed nadenkt....

lomeanor 5 januari 2007 21:23

Ik vind dit een ontzettend moeilijke keuze, en ik zou ze normaliter ook nooit maken. Maar kom, Tantist heeft ons uitgedaagd om te kiezen, al is het inderdaad kiezen tussen pest en cholera.

Ik heb gekozen voor belgique. Ik vind beide opties namelijk even erg. In beide gevallen blijft Vlaanderen verknecht aan de Franstaligen. Waarschijnlijk zouden er in Heel-Nederland zelfs meer faciliteiten zijn dan vandaag, om de vrede te bewaren.

Waarom heb ik dan voor belgique gekozen?

belgique is een artificiële staat, een constructie die compleet aan het barsten is door inwendige tegenstellingen, die ieder jaar groter worden. De vooruitzichten om belgique ooit te doen barsten zijn goed. Bij een Heel-Nederland zou het volgens mij veel moeilijker zijn om van de Walen af te raken.

John Stufflebeam 5 januari 2007 21:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tantist (Bericht 2308658)

Het is een dilemma...

Ik twijfel tussen het vuurpeleton en Heel-Nederland. Kan je nog één detail geven om mijn keuze te vergemakkelijken:

Wie kookt mijn laatste maaltijd, en mag ik die zelf kiezen?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be