Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Spoedproces voor het Vlaams Blok ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=7471)

ancapa 10 december 2003 20:23

Frank Vanhecke, voorzitter van het Vlaams Blok, schrijft:
Zopas hebben de raadslieden die de drie Vlaams Blok-VZW’s bijstaan in het proces tegen de partij vernomen dat het nieuwe proces in graad van beroep al zal starten op 1 maart 2004 te Gent.

Dat is uitzonderlijk snel. Aldus heeft het Hof van Beroep te Gent blijkbaar gemeend, dat er prioriteit moet verleend worden aan deze zaak. In De Tijd van 19/11/2003 verklaarde Dominique Debrouwere, procureur-generaal bij het Hof van Beroep te Gent, immers dat ‘zaken die vandaag aanhangig gemaakt worden, pas in 2004-2005 voor de rechter komen, tenzij het Hof beslist er prioriteit aan te geven.’ Dat is nu dus blijkbaar gebeurd.

Het Vlaams Blok stelt vast dat duizenden Vlaamse burgers dus nog jaren moeten wachten vooraleer de daders van overvallen en inbraken berecht worden, terwijl prioriteit gegeven wordt aan een politiek geïnspireerd proces tegen een partij die niets anders wordt verweten dan het uiten van een politieke mening. Zowel in Kamer als Senaat zal het Vlaams Blok alvast uitspitten wie bij het Hof van Beroep te Gent over dit soort ‘prioriteiten’ beslist en op basis van welke criteria – als die al bestaan.

Voor het overige trekt het Vlaams Blok de rechtszaak andermaal rustig en met vertrouwen tegemoet. Elke rechter, die dit dossier rustig en onbevooroordeeld onderzoekt, zal vaststellen dat het Vlaams Blok geen misdrijven pleegt, maar wel polemisch het debat voert over het behoud van de Vlaamse identiteit en de gevaren van de multiculturele chaos. Dat moet in een democratie perfect kunnen.

Door de start van het proces in volle kiescampagne zal het VB van dit proces zeker een verkiezingsthema maken. Het Vlaams Blok herinnert eraan dat de CD&V destijds mee de grondwet wijzigde die dit proces mogelijk maakte. Maar de hoofdverantwoordelijkheid voor dit proces moet gezocht worden bij de huidige meerderheid. Men mag niet vergeten dat het CGKR nog altijd rechtstreeks onder de bevoegdheid van eerste minister Verhofstadt valt en ook uit de budgetten van de premier rijkelijk gefinancierd wordt. Het Vlaams Blok herinnert er bovendien aan dat de raad van bestuur van het CGKR politiek wordt samengesteld met politieke concurrenten en tegenstanders van het Vlaams Blok. Dit maakt van dit proces nog steeds een politiek proces van de meerderheid tegen de meest consequente en sterkst groeiende Vlaams-nationale oppositiepartij, met als enige bedoeling die partij uit te schakelen.

Peace 10 december 2003 20:30

Om een heel eenvoudige reden moet men wachten met het proces tot na de verkiezingen.

Men moet het volk het proces laten maken via de stembus.

[size=6]LAAT HET VOLK BESLISSEN EN NIET DE RECHTER!!!!![/size]

de metser 10 december 2003 21:03

‘ Tuurlijk dat er zo snel mogelijk een proces moet komen. Dan is er toch duidelijkheid voor iedereen? Dat lijkt me nogal evident. :?

Het democratische, niet racistische Blok heeft tóch niks te vrezen. Waarom hebben die Blokkertjes dan toch zo'n angst?
Harde aanpak voor wie de regels niet volgt! Ja toch? 8)

ancapa 10 december 2003 21:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de metser
‘ Tuurlijk dat er zo snel mogelijk een proces moet komen. Dan is er toch duidelijkheid voor iedereen? Dat lijkt me nogal evident. :?

Het democratische, niet racistische Blok heeft tóch niks te vrezen. Waarom hebben die Blokkertjes dan toch zo'n angst?
Harde aanpak voor wie de regels niet volgt! Ja toch? 8)

schuld of niet ? fout of niet ? ze willen het blok pakken en op de brandstapel ! als "ze" ons willen "pakken" zullen we wel andere middelen vinden om terug te komen en dan zal het hard aankomen... veel harder :lol:

Knuppel 10 december 2003 21:37

Zeg metser, vertel eens...

Waarom besliste men bij het Hasseltse gerecht weer dat het proces van Leo Delcroix uitgesteld moest worden tot na de verkiezingen die destijds in zicht kwamen?
Die man had toch niets te vrezen? Waarom moest hij dan angst hebben?

Ik hoorde jou toen niet pleiten dat zijn proces nog voor de verkiezingen moest plaatsvinden en dat er harde aanpak moest zijn voor wie de regels niet volgt. Neen toch?

Twee maten en twee gewichten?

Het Skill Effect 10 december 2003 21:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
schuld of niet ? fout of niet ? ze willen het blok pakken en op de brandstapel ! als "ze" ons willen "pakken" zullen we wel andere middelen vinden om terug te komen en dan zal het hard aankomen... veel harder :lol:

Nu krijg ik schrik :roll: :sleeping:

ancapa 10 december 2003 21:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peace
Om een heel eenvoudige reden moet men wachten met het proces tot na de verkiezingen.

Men moet het volk het proces laten maken via de stembus.

[size=6]LAAT HET VOLK BESLISSEN EN NIET DE RECHTER!!!!![/size]

bepaalde politici wrijven al in de handen in de hoop dat ze via politieke druk een groepje "raad der wijzen" :roll: het blok willen tegenhouden...
als dat zou gebeuren vrees ik voor het ergste en begin dan maar allemaal te panikeren :lol:

Knuppel 10 december 2003 21:53

Paniekeren is zinloos.

Ik vrees wel de linkse dictatuur waar we in steeds sneller tempo in verzeild geraken. :?

Het Skill Effect 10 december 2003 21:58

Citaat:

bepaalde politici wrijven al in de handen in de hoop dat ze via politieke druk een groepje "raad der wijzen" het blok willen tegenhouden...
als dat zou gebeuren vrees ik voor het ergste en begin dan maar allemaal te panikeren
[size=6]Nu krijg ik nog meer schrik [/size]:roll: :sleeping:

Het Skill Effect 10 december 2003 21:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Paniekeren is zinloos.

Ik vrees wel de linkse dictatuur waar we in steeds sneller tempo in verzeild geraken. :?

Dat is wel angstaanjagender...

ancapa 10 december 2003 22:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door chill
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Paniekeren is zinloos.

Dat is wel angstaanjagender...

sla maar voort met uw kop op tafel (avatar) tot ge schele hoofdpijn krijgt ! :lol: :lol: :lol: :lol: ge hebt veel "mannetjes" maar inhoudelijke antwoorden ? :cry: :oops:

Eugene 10 december 2003 22:17

Als ex-Vlaams Blokker gedurende 17 jaar blijf ik toch eender welk proces tegen eender welke partij verkeerd vinden. Of het VB nu wint of verliest is van minder tel, het is de democratie die gewoon verliest. Het Vlaams Blok moet inhoudelijk worden aangepakt, net zoals iedere partij trouwens. Wat gaan ze bvb met de Moslim Democratische Partij van JahJah doen?, ik vind dat ook tegen die partij géén proces nodig is, wel tegen de privé-militie AEL, wat helemaal wat anders is! Over partijen en hun programma's beslissen de kiezers, en géén politiek benoemde rechters!

ancapa 10 december 2003 22:20

juist Eugéne ! Hoe kunnen politiek benoemde rechters zich neutraal gedragen... laat staan een oordeel vellen over een politieke ideologie en politieke partij :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

jef 10 december 2003 22:22

Het is en blijft een politiek proces.

Eugene 10 december 2003 22:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jef
Het is en blijft een politiek proces.

Tuurlijk en daarom dat ik ertegen ben!

ancapa 10 december 2003 22:34

zeer veel lezers maar weinig stemmen op de poll :roll: heel raar :?

Eugene 10 december 2003 22:38

Citaat:

Tuurlijk want er is geen keuze tegen een proces! 8O

Brabo 10 december 2003 22:38

Citaat:

Pure gok: misschien kan het maar weinig mensen schelen wanneer het proces er komt?

Mij kan het ook geen barst schelen, en wel omdat ik ervan uit ga dat het VB dit proces wel weer zal overleven.

McDaddy 10 december 2003 22:48

Heerlijk dat proces.

Het Centrum en de andere partijen mogen ondertussen wel eens beseffen dat ze hun eigen ruiten aan het ingooien zijn.

Ik zie in de nabije toekomst een droomscenario te voorschijn komen. :lol:

Recht is democratie, en links is communisme.
En bij de SP.a is het zelfs communisme met een beetje dictatuur met Stevaert als dictator.

percloride 10 december 2003 22:48

diegene die denken dat het Vlaams Blok nu zit te schudden en te beven van de schrik mag zijn droom gerust opbergen. Om paniekerig te doen is er geen enkele reden. Maar men kan ook van het Vlaams Blok niet verwachten dat zij zich zo maar naar een slachtbank laten leiden, in Belgie mag men natuurlijk NOOIT gerust zijn bij een proces, in bepaalde kringen is men niet schuw voor enkele slagen onder de gordel, hoeveel onschuldige mensen werden er veroordeeld EN gestraft tijdens de repressie periode (ik spreek over de onschuldige mensen), er zijn rechtbanken die zich aan de evolutie van de tijd hebben aangepast, maar er zijn er nog die zijn blijven hangen in de periode van de repressie, en daar schuilt het gevaar.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be