![]() |
Verschillende strekkingen binnen het VB
In iedere partij zitten mensen met verschillende meningen bij mekaar.
In het Vlaams Belang is dit denk ik meer uitgesproken dan in andere partijen:
Ik vraag me af hoe deze partij als een eenheid kan optreden: de eerste 2 types kunnen nog wel met mekaar overeen komen, met de derde groep daarentegen lijkt me dat moeilijker: zij proberen te bestrijden wat de eerste groep probeert aan te moedigen. Hoe kijken de blokkers op het forum tegenaan ? Zou het een goede zaak zijn dat het belang splitst en er bv een meer aanvaardbare rechtse partij ontstaat, zonder het extremisme van uiterst rechts (dat dan een splinterpartij vormt) ? |
Ik denk eerder dat het VB samenhangender is dan de andere partijen.
|
Citaat:
|
Als we elke politieke partij in "strekkingen" zouden versplinteren, moeten we zeker de kiesdrempel tot 0,01 % verlagen & zullen we met de meest monsterlijke coalities moeten regeren !
|
Citaat:
|
Onbegrijpelijk, wat een gelul zonder kennis van zaken ! Er is maar één strekking: de wil van de 'absolute' partijtop. Niemand anders heeft er iets te zeggen, laat staan te wijzigen. Weerleg dát eens !!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik denk dat het Vlaams Belang een redelijk eensgezinde partij is. De liberalen maken de droom natuurlijk kapot maar zij zullen binnen korte tijd de deur worden gewezen. Wij zullen ze achternazitten met onze bezems dat ze niet meer zullen weten waar ze staan.
|
Citaat:
Ofwel zou je dan moeten gaan naar een Amerikaans model, brede partijen waarin de persoonlijke standpunten van de verkozene harder doorwegen; maar een profilering van de blokmandatarissen die niet tot de top behoren, is afwezig. |
Bij de regeerverklaring van de Vlaamse regering, had Dewinter het over:
Citaat:
Dat de politieke concurrentie en bepaalde media in al hun ijver om het VB te proberen 'ontmaskeren', nog nooit geprobeerd hebben de partij nu precies dáár aan te vallen, heb ik nooit kunnen vatten. |
Citaat:
|
http://www.flavigny.ch/chats-2.jpg
zo'n "gangbang" ziet er wel grappig uit, moest het opzoeken ... in mijnen tijd noemden we dat nog deftig "een orgie". |
Ik vind het eigenlijk wel héél vreemd dat je "Vlaams-Nationalisten" niet ziet als een "strekking" binnen het Vlaams Belang.
Je lijkt in deze draad even aan te geven dat separatisme een "gemeenschappelijk kenmerk" is. Wel, dan is het probleem toch opgelost? Wat is een partij anders dan mensen die samen werken om een gemeenschappelijke verzuchting die ze belangrijk achten te realiseren? |
Citaat:
|
Citaat:
als je binnen de partij kijkt kan het laatste punt al niet (partijleden-stemmers) je kan ook die groepen niet aflijnen, omdat ze op verscheidene thema's ingedeeld worden (een conservatieve kan ook racistisch zijn...) als je strekkingen binnen een partij wilt annalyseren, doe je dit met één thema (eutanasie, vreemdelingenstemrecht,...) of politieke breuklijn(links-rechts, conservatief-progressief,...) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Groep 2 en 3 kunnen evengoed samen genomen worden als anti-multicul en worden aangetrokken tot het harde vb-standpunt hierover. Het onderscheid naargelang beweegreden is minder belangrijk. Politiek en pers doen hun best om zoveel mogelijk mensen deze categorie (uw groep 3) in te krijgen. Er is dan nog de zeer grote groep van separatisten die de VU verlaten hebben. Het vb is de enige partij waar hierover niet het minste twijfel bestaat. Zeer vreemd dat u die over het hoofd ziet. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:16. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be