Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Den Dolf in Duitse Komedie (https://forum.politics.be/showthread.php?t=74783)

Vorenus 7 januari 2007 05:43

Den Dolf in Duitse Komedie

Hitler in Duitse komedie aan drugs verslaafd en gestoord kind

Citaat:

De nieuwste Duitse film over Adolf Hitler zet de dictator neer als een aan drugs verslaafd en gestoord kind. In de film trekt Hitler zijn hond een nazikostuum aan en speelt hij in bad met een speelgoedslagschip. 'Mein Führer: die wirklich wahrste Wahrheit über Adolf Hitler' verschijnt op 11 januari in de Duitse bioscopen.

Regisseur Dani Levy, zelf Joods, wil door het gebruik van humor op een nieuwe manier naar de Tweede Wereldoorlog en de Holocaust kijken. "Ik wilde door overdrijving en komedie iets anders doen met het genre", vertelt hij. De 49-jarige regisseur ziet 'La vita è bella' als een belangrijk voorbeeld. In deze film beschermt een vader zijn zoontje voor de gruwelen in een concentratiekamp door net te doen alsof alles een spelletje is.
Levy zegt het belangrijk te vinden met een frisse blik naar de geschiedenis te kijken. "We moeten een eigen visie scheppen, ook op de Holocaust en het nazisme", zegt hij. "Altijd maar ouderwetse, realistische films maken, daar word je lui van. We leren er niets van." (novum)
Zou dit ook kunnen als we Hitler vervangen door Mohammed? :twisted:

Ik ben benieuwd hoe de linkse propaganda gaat reageren?

Scarabaeida 7 januari 2007 06:05

Er is één ding wat weinigen weten en dat is dat den Dolf een verdienstelijk stand-up komieker was. If only stand-up had been an art back in the day, if only. :-(

http://www.planetboredom.net/video.php?id=1897

Apocalyps 7 januari 2007 07:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger (Bericht 2312880)
Hitler in Duitse komedie aan drugs verslaafd en gestoord kind

Zou dit ook kunnen als we Hitler vervangen door Mohammed? :twisted:

Ik denk het niet. Is uw profeet soms A.Hitler ?

Paracelsus 8 januari 2007 02:13

Grappig om dit nu te lezen. Gisteren heb ik gekeken naar de Duitse versie van Mel Brooks' satirische film "History of the World".

Op het eind van de film wordt reclame gemaakt voor het (nooit gerealiseerde) vervolg "History of the world II", waar normaal gezien in de originele versie een scene "Hitler on ice" met een op Tsjaikovsky sierschaatsende Dolf wordt getoond.

Deze scene werd er voor het Duits publiek mooi uitgeknipt.

En nu dit. Hmmm tijden veranderen blijkbaar :-)

Desiderius 8 januari 2007 08:02

Blijkbaar denkt de regisseur dat hij het warm water heeft uitgevonden, want het genre is meesterlijk beoefend door Mel Brooks. 'Springtime for Hitler' was bvb. een schitterende prent! In hetzelfde genre: 'To be or not to be'; ook zo'n klassieker. Als ik de korte inhoud hierboven zo lees, dan komt me dat vooral véél te ver gezocht over.

ERLICH 8 januari 2007 08:13

Voor een land waar men op bv.: modelbouw nog geen hakenkuis mag tonen daar dit storend zou zijn voor een bepaald gedeelte van de bevolking, wordt allemaal deftig afgeplakt. Bewijst dit gedeelte van de bevolking nog maar eens dat wanneer het in hun kraam past, allemaal niet zo storend is en zeker niet als men de mogelijkheid zou kunnen hebben eraan te verdienen.:oops:

Boadicea 8 januari 2007 12:01

Hitler lijkt hoe langer hoe meer big business dan een politieke figuur te worden. Jammer genoeg kunnen we hem zelf niet meer vragen wat hij er van zou denken. Eigenlijk zou ik toch eens willen weten hoe de reactie van de führer op deze prent zou zijn.

Bhairav 8 januari 2007 12:18

Die affiche doet mij denken aan Marlboro.

Jarno 8 januari 2007 12:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 2316998)
Die affiche doet mij denken aan Marlboro.

U neemt me de woorden uit de mond en zegt ook meteen het enige zinnige wat er over deze film te zeggen valt.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be