![]() |
Vandaag stelde Frieda Brepoels (Nieuw-Vlaamse Alliantie) voor om het debat over de rol van de monarchie weer leven in te blazen.
Ze wil in het parlement een commissie oprichten die de grondswetsartikelen moet bespreken die nodig zijn om de politieke rol van de koning in een een louter protocolaire rol om te zetten. Want een studie van het IPSO leert ons dat de monarchie hedentendage zijn historisch dieptepunt bereikt heeft. Wat vinden jullie ervan? Moet de politieke rol van de koning verdwijnen of niet? |
Voorlopig neem ik daar genoegen mee maar de N-VA wil toch een onafhankelijk Vlaanderen? Daarin hebben we zelfs helemaal geen koning meer nodig. Pas je dus je poll even aan? Er zou een derde vraag moeten instaan, vindt je ook niet?
|
Citaat:
|
Ik stem niet graag voor tussenmaatregelen. :?
Ze zijn me te realistisch. :( |
De eigenlijke onafhankelijk van Vlaanderen moet grondig voorbereid worden. Dat vergt behoorlijk veel tijd. Indien die tussenmaatregel er niet komt, mogen we nog genieten van de koninklijke familie tot het eind van België. En in dat opzicht is die tussenmaatregel toch goed?
|
Citaat:
Verpak je boodschap maar wat beter ( doe er een geel-zwart koord rond, bijv.) want op deze manier krijg je ze alleszins niet aan mij verkocht. :wink: En ik merk dat ik niet de enige ben, tot nu toe... :P |
Citaat:
|
Wat je ook zegt, wie niet realistisch is loopt ooit wel eens tegen de lamp. Hier verkondigen dat Vlaanderen morgen onafhankelijk zal zijn, is gewoon niet haalbaar. Maar wil dat daarom zeggen dat we in tussentijd niets mogen ondernemen? Moeten we het initiatief van het Blok laten komen, of gewoon wachten tot iemand anders er mee op de proppen komt? Moeten we laten gedijen, in de hoop dat België zichzelf opblaast (dat zal wel gebeuren als de Vlaamse partijen niet vroeger de autonomie regelen)?
Nee, ik heb liever dat we het ons, in deze slechte tijden van bestuur, zo democratisch mogelijk maken, dat we het onderste uit de kan halen! En als ik je daarmee niet kan overtuigen, waarmee dan wel? Uitspraken die zichzelf tegenkomen? Nee, dank u. |
Citaat:
|
Citaat:
Waar het hart van vol is loopt de mond van over. :twisted: |
Citaat:
Als de N-VA zegt dat de onafhankelijkheid nog niet voor morgen is omdat het eenvoudigweg niet haalbaal is (veel tijd en juridisch niet de simpelste zaak), dan wil ze er wel alles aan doen om het nu zo aangenaam mogelijk te maken. Zonder politieke rol van de koning dus. (In België de monarchie vervangen door een republiek lost ook niets op hoor!!!) Vlaanderen onafhankelijk, hoe rapper hoe beter, alleen kan de N-VA dat niet alleen (misschien wel na de verkiezingen in juni :wink: ) VL |
Citaat:
|
Helaas,
NIEUW-VLAAMSE ALLIANTIE is de naam. |
Citaat:
[size=7]WhaaaaaaHoeeee, HaHa :lol: :lol: :lol: [/size] Samen zouden we er misschien iets van kunnen bakken, maar ja... :?: |
Wie laatst lacht, best lacht!!!
(Er stond trouwens een :wink: bij, zelfrelativering Duym, ken je dat???) Waarschijnlijk niet hé! Ik ben realist. |
Citaat:
En :wink: nu :wink: ga :wink: jij :wink: mij :wink: eens :wink: uitleggen :wink: wat :wink: zelfrelativering :wink: betekent? :lol: |
Wat is het alternatief van de niet-realisten trouwens? Een soort revolutie?
|
Het alternatief van de niet-realisten? BUB natuurlijk!!!
|
Citaat:
BUB + NVA bedoel je, waarbij BUB de kleine toegeving doet dat Bert nog slechts protocollaire bevoegdheden krijgt. :P |
Citaat:
Kijk eens wat meer naar het nieuws, of lees een krant, dan ben je misschien op de hoogte van de actualiteit. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:18. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be