Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Oplossen van werkloosheid + verbeteren van volksgezondheid. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=7480)

sancho 11 december 2003 14:04

Teneinde de werkloosheid op te lossen zou Belgie als eerste land ter wereld kunnen beginnen met een systeem dat nog radicaler is dan wat Vivant voorstelt. Men zou van staatswege op elk dorpsplein een groot reuzerad moeten opstellen, gekoppeld aan verschillende fitness-toestellen.

Elke werkloze zou, om de maatschappij niet met kosten op te zadelen, de gelegenheid krijgen, door middel van trappelen, duwen, sleuren en halteren het rad draaiende houden, en aldus energie op te wekken.

Professoren dienen dan, aan de hand van de gangbare marktprijs van energie, te berekenen hoelang dagelijks moet gewerkt worden. Een meerwaarde schuilt in het feit dat het hier gaat om groene (sociale) energie. Idealiter moeten enkele uren volstaan.

Dit alles zou niet alleen de werkloosheid oplossen, maar ook de volksgezondheid ten goede komen. Het systeem zou op vrijwillige medewerking van werklozen moeten berusten, met flexibele werktijden.

Jorge 11 december 2003 14:34

Een héél fijn voorstel waar ik mij 100% in kan vinden. Ik zou zelfs 's avonds na mijn werk voor het goede doel een eindje komen fietsen om het rad draaiende te houden. :wink:

Aangebrande Phönix 11 december 2003 14:39

Prachtig idee. Starten we een petitie met een eis tot een bindend volksreferendum, want de partijen zullen dit vast niet steunen.

The Paulus Experience 11 december 2003 14:42

waarom zetten we geen dieren in zo'n rad? :idea:

voordelen:

=> wij kunnen er op staan kijken met een pint in de hand
=> lekker vlees
=> electriciteit
=> dierenvoer kost minder
=> GROEN! lekker gekloot ( :P )

Jorge 11 december 2003 14:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus

voordelen:

=> lekker vlees
=> electriciteit

Ik kan hier wel mee akkoord gaan want denk dat het alleszins diervriendelijker is dan de beestjes in de grootveehouderij. Mits goede verzorging, genoeg rust, vanaf 50 dieren vakbondsvertegenwoordiging & verlofperiode in groene wijdse weiden. :wink:

Dus Groen! nix gekloot. :P

Tegendradigaard 11 december 2003 15:10

Waarom steken we de dieren en de mensen niet samen in zo een rad ? Enkele mensen gevolgd door een paar hongerige leeuwen. Die gaan nogal lopen. De vonken zullen er afspringen. Zo geraakt het stroomnet nog overbelast.

Dit idee draagt mijn goedkeuring, en ik ben daar met heel mijn partij unaniem in, weg.

Aangebrande Phönix 11 december 2003 15:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jorge
Citaat:

voordelen:

=> lekker vlees
=> electriciteit

Ik kan hier wel mee akkoord gaan want denk dat het alleszins diervriendelijker is dan de beestjes in de grootveehouderij. Mits goede verzorging, genoeg rust, vanaf 50 dieren vakbondsvertegenwoordiging & verlofperiode in groene wijdse weiden. :wink:

Ik verheug me al op de creatieve slogans tijdens stakingen:

Ossen betogen:

"Gedaan met met ons kloten te rammelen!"

sancho 11 december 2003 15:38

Als dan maar geen oud madammeke naar de Raad van State trekt met het argument dat zo'n reuzerad haar uitzicht verpest...!

Het Skill Effect 11 december 2003 19:45

Citaat:

Dieren mogen niets tegen hun wil in doen! Dat zou toch onterecht zijn... :?
Laten we ze ook stokken geven en de werklozen slaan om harder te werken. :twisted:

Laten we beginnen met alle werkzoekende groene poltici hiervoor in te zetten...

Pelgrim 11 december 2003 22:16

Ik ben voor!

Maar kunt ge effe wachten met dit in te voeren tot ik zelf een job heb gevonden? :wink:

The Paulus Experience 11 december 2003 23:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jorge

:evil:

:wink:

De Vliegende Hollander 15 december 2003 01:29

Superplan! En aanbevolen volgens de Nederlandse hartstichting :D

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be