![]() |
Israël plant aanval op Iraanse kernreactors
Volgend artikel was vandaag te lezen op www.gva.be
Link: http://www.gva.be/nieuws/Buitenland/...2-DE5F7370457B} Het Israëlische leger plant een aanval op de Iraanse kerncentrales waar uranium verrijkt wordt. Dit meldt de Sunday Times. Een hoge Israëlische functionaris heeft zondag het bericht als "absurd" van de hand gewezen. "Het gaat om absurde informatie uitgaande van een krant die zich in het verleden al heeft onderscheiden met knallende koppen over dit onderwerp, die later niets meer dan natte voetzoekers bleken te zijn", zei de functionaris tegen het Franse persbureau AFP. De Sunday Times baseert zich hiervoor op Israëlische militaire bronnen. Volgens de bronnen van het weekblad zouden twee escadrilles van de luchtmacht zich aan het trainen zijn om de centrales te vernielen met een enkele aanval. Israël wil, volgens de Sunday Times, drie verschillende doelen aanvallen: Manatz, Ispahan en Arak. Al deze plaatsen liggen ten zuiden van Teheran. De Israëlische piloten zullen de laatste weken proefvluchten maken tot Gibraltar om zich voor te bereiden op het lange traject van 3200 kilometer. Daarnaast meent de Sunday Times te weten dat er drie verschillende vluchtplannen bestaan. Een van die trajecten zou over Turks grondgebied vliegen. "Van het moment dat het licht op groen staat, zal de missie plaatsvinden en zullen de nucleaire centrales vernietigd worden", zegt de Israëlische militaire bron van de Sunday Times. Tenminste nog 1 land dat de Hitler van Perzië durft tegenspreken. Als Ahmadinejad de wil van de V.N naast zich neerlegt en het Westen gewoon in het gezicht uit lacht is de tijd gekomen om dat walgelijk sujet mores te leren. Israël heeft in tegenstelling tot de VSA en Europa de boodschap begrepen dat de enige taal die de Mohammedanen verstaan deze is van de "harde hand". Ik wens de Israëlische piloten in elk geval succes met de missie en ik hoop dat ze slagen. Go Go IDF!!!!!!!:twisted: :twisted: ![]() |
Kan nog spannend worden, F15E's tegen de Iraans gemodificeerde F14's.
Iran heeft gezien hoe Israël het gedaan heeft tegen Irak zo'n 20 jaar geleden. Dus, vuurwerk gegarandeerd. |
Citaat:
De Iraanse Tomcats zijn allesbehalve gemoderniseerd. Het zou me verbazen als ze nog vliegen. |
Citaat:
|
Citaat:
Een mooiere metafoor kun je niet verzinnen. Israel zal ontdekken dat die muur best wel hard is, en dat je er niet doorgeraakt door er met je neus tegen te slaan. |
BREAKING NEWS - CNN
(vertaald) Het Iraanse leger zal morgen in het geheim Manhattan bestoken met kruisraketten, dat zegt admiraal Morteza Abbas. "Er is geen twijfel over dat de Islamitische Republiek Iran morgen geheel in het geheim New York met een grootschalige aanval zal belegeren. De Iraanse marine is hier volledig op voorbereid, de planning dateert van drie maanden geleden." Iedereen wacht nu bang af tot men morgen zal vernemen dat men aangevallen wordt. President Bush heeft reeds via zijn persverantwoordelijke laten weten dat morgen de grootste verrassing in zijn carrière zal blijken. Het is ongebruikelijk dat zulke geheime operaties slechts één dag op voorhand worden aangekondigd. VN secretaris-generaal Ki Moon heeft reeds verklaard "nauwelijks nog tijd te hebben gevonden om terug naar New York te reizen om morgen onthutste verslagen de wereld in te kunnen sturen". |
Wie is er hier nu de gevaarlijke natie? Ik raak er niet meer aan uit :roll:
|
Dat de Israeli's zo'n aanval plannen is nogal evident. Of die ook uitgevoerd wordt, en zo ja wanneer en onder welke omstandigheden, valt nog te bezien. De drie genoemde doelwitten zijn logisch, maar Iran telt nog veel meer relevante installaties. Een aanval waarin bv. niet de reactor in Bushehr vernietigd wordt lijkt mij niet erg effectief.
Voor Israel wordt het sowieso een moeilijke zaak. Het aantal F-15I's is beperkt. Waarschijnlijk worden ook de nieuwste F-16's ingezet. Dan nog wordt het een hachelijke onderneming. Vandaar dat het mij evidenter lijkt dat Israel dit overlaat aan de VS die vanuit de Golf en de Indische Oceaan, en vanuit de VS zelf, met veel meer toestellen kunnen toeslaan. Maar als de VS om één of andere reden niet wil ingrijpen zal Israel het ongetwijfeld zelf proberen. Andere scenario's om het Iraanse nucleaire programma te stoppen zijn er natuurlijk ook. Maar die zijn waarschijnlijk minder werkbaar. |
De Iraanse Tomcats zijn vliegende gehouden met eerst USSR hulp , en daarna hebben de Iraanse militaire instanties er een specifieke industrie voor opgebouwd. Iran is niet zo achterlijk als we wel zouden willen.
Een land dat 1) Uranium verrijkingsinstalaties kan bouwen 2) oliegeld teveel heeft 3) mensenlevens niet echt hoog stelt kan veel verwezelijken. http://en.wikipedia.org/wiki/F14 Je kan natuurlijk zeggen, "je moet niet alles geloven wat op het net staat". |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Jaja en braaf toezien hoe hun land voor 10.000 jaar onbewoonbaar wordt verklaard nadat die geflipte gek uit Teheran ze'n dreigementen heeft waargemaakt. Mss dat jij mss hoopt op een nieuwe holocaust een meerderheid van de normale mensen in het Westen hoopt daar niet op en erkend Israël recht tot zelfverdediging. |
Citaat:
|
Citaat:
Israel dreigt van Iran aan te vallen. Same old shit on a different day. Twee naties die nog in het slijk van hun primitieve religies wroeten. Wat heb ik daar mee te maken? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:13. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be