Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Ben jij een ex... en wat ben je nu ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=74812)

UFSIA 7 januari 2007 14:29

Ben jij een ex... en wat ben je nu ?

vraagje waar ik nieuwsgierig achter ben : zie de poll :)

Kim 7 januari 2007 14:32

Zozo... ik mocht blijkbaar de spits afbijten! :)

Zwartengeel 7 januari 2007 14:35

Vroeger VU/N-VA, dit jaar zo goed als zeker VB.

van Maerlant 7 januari 2007 14:51

Vergeten optie: 'ik stemde vroeger N-VA, en weet nog niet op wat nu te stemmen'.

Tja, wat is er anders?

Zwartengeel 7 januari 2007 14:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant (Bericht 2313764)
Vergeten optie: 'ik stemde vroeger N-VA, en weet nog niet op wat nu te stemmen'.

Tja, wat is er anders?

BUB

Patriot! 7 januari 2007 14:59

Uw stem is welkom bij ons. We zullen er zorg voor dragen :twisted:

Zwartengeel 7 januari 2007 15:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 2313794)

Partijen die hun ideologie aan de straatstenen niet kwijtraken dienen dan ook elke stem zorgvuldig te koesteren.

van Maerlant 7 januari 2007 15:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 2313769)
BUB

Ik zou denk ik nog eerder KP stemmen.

Vlaams-nationalist 7 januari 2007 15:05

Ik was vroeger N-VA'er en heb er geen spijt van de partij verlaten te hebben. Nog steeds ben ik voorstander om de Vlaams-nationale krachten te bundelen, maar zolang dit niet gaat (door de houding van beide partijen) kies ik resoluut voor het Vlaams Belang.

Zonder aan N-VA-bashing te doen; de redenen waarom ik de N-VA verliet:
- dubieuze houding t.o.v. het cordon en al helemaal t.o.v. de militanten die dit doorbreken willen
- kartel met de christendemocraten (zeker in Antwerpen met Heylen!)
- toetreding tot de Vlaamse regering zoals gebeurd is
- hele debacle met BHV

En de hele zaak Dedecker stelt duidelijk dat ik de juiste keuze maakte.

MAAR: Een verenigd Vlaams-nationaal front blijft een wens voor mij zonder de wederzijdse verwijten!

daiwa 7 januari 2007 15:13

Citaat:

Je zal wel meer dan één stem extra nodig hebben om het volgende waar te maken hoor. :lol:

Oorspronkelijk bericht door Patriot!
Slechts een kwestie van tijd. In 2007 ruimt uw soort in 't Parlement baan voor de BUB.

Mitgard 7 januari 2007 16:21

ik stemde vroeger VB en stem nu SP.A

Zwartengeel 7 januari 2007 16:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 2314050)
ik stemde vroeger VB en stem nu SP.A

Irrelevant gezien het onderwerp van deze topic.

Mitgard 7 januari 2007 16:31

ik dacht ik geef het even mee. ;-)

Fieseler 7 januari 2007 17:09

[quote]
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist (Bericht 2313811)
Zonder aan N-VA-bashing te doen; de redenen waarom ik de N-VA verliet:
- dubieuze houding t.o.v. het cordon en al helemaal t.o.v. de militanten die dit doorbreken willen
- kartel met de christendemocraten (zeker in Antwerpen met Heylen!)
- toetreding tot de Vlaamse regering zoals gebeurd is
- hele debacle met BHV

En de hele zaak Dedecker stelt duidelijk dat ik de juiste keuze maakte.

Ik heb afgelopen week-end mijn neefje, (geen dommerik en enorm belezen) die steeds NVA heeft gestemd, geïnterpelleerd over zijn positie tav de NVA.
Tot mijn grote verwondering zag ik hem verbeten en verbitterd fulmineren tegen het VB met het argument..."ik weet niet hoe jij voor die bende kunt opkomen als je ziet dat ALLE politiekers oplichters en bedriegers zijn...".

DWZ dat de media in opdracht van de machtspartijen een dusdanig klimaat van haat hebben geschapen dat zelfs de meest intelligente mensen er niet meer toe kunnen komen om op een objectieve wijze met het programma van deze of gene partij om te gaan.

Citaat:

MAAR: Een verenigd Vlaams-nationaal front blijft een wens voor mij zonder de wederzijdse verwijten!
hear hear!

Don Quichote 7 januari 2007 17:11

De N-Va is de waardige opvolger van de VU.

Maar de evolutie zal sneller gaan, vergeleken met de VU.

Vlaams-nationalist 7 januari 2007 17:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote (Bericht 2314334)
De N-Va is de waardige opvolger van de VU.

Maar de evolutie zal sneller gaan, vergeleken met de VU.

Laat "waardig" weg en ik ga akkoord. Het déj�*-VU gevoel komt met de dag meer naar boven wanneer ik de N-VA bezig zie...

andev 7 januari 2007 17:52

Citaat:

... alsof we er maar twee hadden! (BUB)

N-VA'er 7 januari 2007 18:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist (Bericht 2314348)
Laat "waardig" weg en ik ga akkoord. Het déj�*-VU gevoel komt met de dag meer naar boven wanneer ik de N-VA bezig zie...

De hele JMDD-saga heeft nu net een markant verschil tussen de N-VA en de ter ziele gegane VU aan het licht gebracht.

Vergis u niet: er bestaat binnen de N-VA wel degelijk aanzienlijke onvrede over de manier waarop de zaak Dedecker (en de daaruit voortvloeiende kartelbreuk) door de partijtop is aangepakt en "afgehandeld". Alleen zijn de meeste N-VA-leden ook vrij snel tot de conclusie gekomen dat: a) er eigenlijk geen alternatief bestaat voor kiezers die op zoek zijn naar een gematigde, democratische Vlaams-nationalistische partij en b) dat het geen zin heeft om onderling ruzie te blijven maken, aangezien dat alleen kon leiden tot het uiteenvallen van de partij, waarmee we alleen onze tegenstanders een groot plezier deden. Daarom - en dat heb ik zelf op één van de provinciale ledenvergaderingen na het herstellen van het kartel kunnen vaststellen - was er onder de leden al snel een stilzwijgende consensus om de rangen te sluiten, desgevallend intern de nodige kritische bedenkingen te maken, maar vooral onze tegenstanders geen munitie te verschaffen door openlijke ruzies.

En in dat laatste zit nu net het grote verschil met de VU, waar de rivaliserende kampen (zeg maar: de aanhangers van Anciaux enerzijds en die van Bourgeois anderzijds) zeer consequent en tot het bittere einde ruziemakend over de straatstenen zijn blijven rollen, met het einde van de door hen beiden gekoesterde partij tot gevolg.

Jazeker 7 januari 2007 20:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door N-VA'er (Bericht 2314601)
De hele JMDD-saga heeft nu net een markant verschil tussen de N-VA en de ter ziele gegane VU aan het licht gebracht.

Vergis u niet: er bestaat binnen de N-VA wel degelijk aanzienlijke onvrede over de manier waarop de zaak Dedecker (en de daaruit voortvloeiende kartelbreuk) door de partijtop is aangepakt en "afgehandeld". Alleen zijn de meeste N-VA-leden ook vrij snel tot de conclusie gekomen dat: a) er eigenlijk geen alternatief bestaat voor kiezers die op zoek zijn naar een gematigde, democratische Vlaams-nationalistische partij en b) dat het geen zin heeft om onderling ruzie te blijven maken, aangezien dat alleen kon leiden tot het uiteenvallen van de partij, waarmee we alleen onze tegenstanders een groot plezier deden. Daarom - en dat heb ik zelf op één van de provinciale ledenvergaderingen na het herstellen van het kartel kunnen vaststellen - was er onder de leden al snel een stilzwijgende consensus om de rangen te sluiten, desgevallend intern de nodige kritische bedenkingen te maken, maar vooral onze tegenstanders geen munitie te verschaffen door openlijke ruzies.

En in dat laatste zit nu net het grote verschil met de VU, waar de rivaliserende kampen (zeg maar: de aanhangers van Anciaux enerzijds en die van Bourgeois anderzijds) zeer consequent en tot het bittere einde ruziemakend over de straatstenen zijn blijven rollen, met het einde van de door hen beiden gekoesterde partij tot gevolg.

Dus, liever een zwakke en met de belgicisten meeheulende partij dan geen partij?

Den Bal 7 januari 2007 20:56

Welk een partij het wordt weet ik nog niet. In alle geval een partij die mogelijk iets kan doen, en waarvan ik me in het programma kan vinden, en niet voor een partij die (noodgedwongen of niet) aan de kant blijft staan want dat (en stemmen op een heel kleine partij) is een verloren stem.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be