Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Roze Huis vraagt betere samenwerking holebiverenigingen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=74817)

duveltje382 7 januari 2007 15:32

Roze Huis vraagt betere samenwerking holebiverenigingen

http://www.atv.be/v3/newsdetail.aspx?mid=&id=4154
Holebiverenigingen in België moeten beter samenwerken. Alleen zo kunnen de problemen aangepakt worden waarmee holebi's in onze maatschappij nog steeds te kampen hebben. Dat zegt de voorzitter van het Roze Huis Antwerpse Regenboogkoepel Jan Vandersmissen in z'n nieuwjaarstoespraak. Holebiverenigingen leveren nu al goed werk, maar ze moeten van hun eiland komen en samenwerken.

__________________________________________________ ______________

Ik snap eigenlijk niet wat de holebis nog willen bereiken,ze hebben de laatste jaren alles bereikt wat je als holebi kan bereiken
Wat is dan nog het streefdoel van een holebivereniging

lombas 7 januari 2007 15:33

Problemen?

Raven 7 januari 2007 15:34

Of homo's zich nu verenigingen of niet... HIV nekt ze toch

Mambo 7 januari 2007 19:00

Niks zo erg of verenigde homo's.:lol:

carlgustaaf 7 januari 2007 19:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2313898)
http://www.atv.be/v3/newsdetail.aspx?mid=&id=4154
Holebiverenigingen in België moeten beter samenwerken. Alleen zo kunnen de problemen aangepakt worden waarmee holebi's in onze maatschappij nog steeds te kampen hebben. Dat zegt de voorzitter van het Roze Huis Antwerpse Regenboogkoepel Jan Vandersmissen in z'n nieuwjaarstoespraak. Holebiverenigingen leveren nu al goed werk, maar ze moeten van hun eiland komen en samenwerken.

__________________________________________________ ______________

Ik snap eigenlijk niet wat de holebis nog willen bereiken,ze hebben de laatste jaren alles bereikt wat je als holebi kan bereiken

aan de macht komen, en heteros discrimineren.Mettertijd zal heteroseksueel gedrag dan gediaboliseerd worden, mogelijk verboden.Voortplanting zal geschieden met medische hulp (proefbuisbaby's)....mannen en vrouwen zullen in gescheiden gemeenschappen moeten leven...:fist:

carlgustaaf 7 januari 2007 19:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raven (Bericht 2313909)
Of homo's zich nu verenigingen of niet... HIV nekt ze toch

ze graven hun gat met hun eigen penis...

Paracelsus 7 januari 2007 19:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf (Bericht 2314852)
aan de macht komen, en heteros discrimineren.Mettertijd zal heteroseksueel gedrag dan gediaboliseerd worden, mogelijk verboden.Voortplanting zal geschieden met medische hulp (proefbuisbaby's)....mannen en vrouwen zullen in gescheiden gemeenschappen moeten leven...:fist:

Ik heb eens een futuristisch verhaaltje gelezen dat net zoiets was. Hetero relaties werden als vies beschouwd en men moest homo zijn om hogerop de maatschappelijke ladder te geraken.

Het was geschreven in de jaren 70 en nog steeds brandend actueel zo te zien :)

Ik kan jammer genoeg niet op de titel komen...

Den Duisteren Duikboot 7 januari 2007 19:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2313898)

Geen noemenswaardig "politiek" streefdoel. Het gaat hier vooral om de uitbouw en de coördinatie van het socio-cultureel aanbod voor holebi's.

Den Duisteren Duikboot 7 januari 2007 19:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paracelsus (Bericht 2314865)
Ik heb eens een futuristisch verhaaltje gelezen dat net zoiets was. Hetero relaties werden als vies beschouwd en men moest homo zijn om hogerop de maatschappelijke ladder te geraken.

Ik kan jammer genoeg niet op de titel komen...

Martin Amis heeft ooit eens een kortverhaal geschreven waarin hij de rollen omdraaide, maar dat is veel recenter bij mijn weten.

carlgustaaf 7 januari 2007 19:13

[quote=Paracelsus;2314865]Ik heb eens een futuristisch verhaaltje gelezen dat net zoiets was. Hetero relaties werden als vies beschouwd en men moest homo zijn om hogerop de maatschappelijke ladder te geraken.

Ik kan jammer genoeg niet op de titel komen...[/quote/vroeger hoorde je altijd van de secretaresse die met haar baas het bed inkroop, om sneller promotie te krijgen.Wedden dat er vandaag ook meer en meer mannen zo sneller karièrre maken.

Casca 7 januari 2007 19:18

Wat een fijne thread, toch.

Den Duisteren Duikboot 7 januari 2007 19:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf (Bericht 2314888)
vroeger hoorde je altijd van de secretaresse die met haar baas het bed inkroop, om sneller promotie te krijgen.Wedden dat er vandaag ook meer en meer mannen zo sneller karièrre maken.

Dat bestond vroeger ook. Alleen was een slippertje met de secretaresse beter voor je imago dan een hete vrijpartij met de liftjongen. Dat lekte dus al wat sneller uit. Door zo'n lek kon je als directeur die wat postjes te vergeven had natuurlijk een signaal naar de buitenwereld sturen om wat meer gegadigden (en dus keuzevrijheid) te lokken. :-)

duveltje382 7 januari 2007 19:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Casca (Bericht 2314903)
Wat een fijne thread, toch.

Heel goede bedoelde thread hoor!!!! en dat meen ik echt!!!!

Paracelsus 7 januari 2007 19:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 2314887)
Martin Amis heeft ooit eens een kortverhaal geschreven waarin hij de rollen omdraaide, maar dat is veel recenter bij mijn weten.

Het was alleszins een Brit, maar ik dacht dat het van die periode was door de staat van de paperback.

Heb gekeken op wikipedia maar vind niets wat hierop gelijkt adhv Ames. Ken je de titel van dat kortverhaaltje?

schaduwrijk 7 januari 2007 21:28

teveel gekibbel zeker...

neenee we moeten allemaal beter samenwerken!!!

Den Duisteren Duikboot 7 januari 2007 21:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paracelsus (Bericht 2314953)
Het was alleszins een Brit, maar ik dacht dat het van die periode was door de staat van de paperback.

Heb gekeken op wikipedia maar vind niets wat hierop gelijkt adhv Ames. Ken je de titel van dat kortverhaaltje?

Amis, niet "Ames". Het verhaal heet Straight Fiction en maakt deel uit van de bundel Heavy Water (1998).

Martini 8 januari 2007 00:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 2313900)
Problemen?

Bijvoorbeeld dat het niet zo uitzonderlijk is om gevolgd en aangevallen te worden na het verlaten van een holebi-café. Erg, maar ik zie nog niet hoe een vereniging van holebifederaties daar iets aan kan veranderen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be