Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   dotaties aan de koninklijke familie afschaffen? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=74834)

deryz 7 januari 2007 21:00

dotaties aan de koninklijke familie afschaffen?

moet men de dotaties voor de leden vd koninklijke familie afschaffen?
waarom wel? waarom niet?

Thomas- 7 januari 2007 21:09

Niet alleen de dotaties maar ook heel het koningshuis moet weg.

circe 7 januari 2007 21:14

Ja, want we hebben geen "koninklijke familie" nodig.

Bovendien mogen Fabiola, Paola en albert rustig op pensioen; vermits ze niks hebben bijgedragen mogen van hun eigen renten leven.

Flup moet terug naar school, Matil wordt huisvrouw of zorgt voor het inkomen als psychologische logopediste en dan kan Flup voor de kinnekes zorgen.

Lorre zoekt een job of zijn vrouw gaat terug landmeten en Lorre wordt huisman en zorgt voor de kinnekes.

Astrid heeft een werkende man en genoeg kinderkes om voor te zorgen.

Voil�* opgelost.

Raven 7 januari 2007 21:21

ik zie niet in waarom die recht hebben op dotaties.

Ongeacht of dit land een koningshuis nodig heeft of niet. Kunnen die niet werken ofzo?

Jan Meuleman 7 januari 2007 21:23

In welk Zuid-Amerikaans of Zuid-Afrikaans land krijgen de kinderen en de schoonzuster van de president een dotatie?

Kay_ 7 januari 2007 21:34

Ik vind dat dotaties beperkt moeten worden tot zij die ook nog echt iets doen. Handelsreizen en dergelijke mogen voor mijn part vergoed worden als de koninklijke familie daar een mogelijkheid creeërt voor ons land. Die optie mis ik

Jan Meuleman 7 januari 2007 21:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell (Bericht 2315409)
Ik vind dat dotaties beperkt moeten worden tot zij die ook nog echt iets doen. Handelsreizen en dergelijke mogen voor mijn part vergoed worden als de koninklijke familie daar een mogelijkheid creeërt voor ons land. Die optie mis ik

En denk je dat Flupke daartoe reeds heeft bijgedragen?

maddox 7 januari 2007 21:38

Onze saksen Coburgers mogen gerust zichzelf monarchen blijven noemen. Maar hun basisvergoeding zou nooit meer mogen zijn dan een leefloon, en dat behelst ook hun woonst.

Als ze gebruik willen blijven maken van staatseigendommen als woonst en plezier, dan betalen ze zoals elke andere Belg.
En als het leefloon niet genoeg is, dan moeten ze hun eigen kapitaal maar verteren of beter beleggen. Of gruwel boven gruwel, echt werken. (neen, da's dus geen ambtenaar wezen)

Eigenlijk, indien we de titel "Koning der Belgen" zouden willen blijven gebruiken, dat we die dan per opbod verkopen. Op zijn minst krijgt België dan geld in de kas, in plaats van het te verspillen. En krijgt iemand die titel in handen die er iets voor over heeft.

Kay_ 7 januari 2007 21:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman (Bericht 2315416)
En denk je dat Flupke daartoe reeds heeft bijgedragen?

Dat zeg ik toch niet. Maar als een handelsreis een optie is dan moet die vergoed worden.
In sommige andere europese landen gaan de prinsen en prinsessen gewoon werken. Dat vind ik helemaal niet slecht.
Maar als ze dan acties ondernemen zoals handelsreizen mogen ze voor mij vergoed worden.
De rest van het geld dat bespaard wordt kan naar de kansarmen gaan.

voicelesscharlie 7 januari 2007 22:09

Ze zullen zichzelf wel afschaffen en ze zijn al goed bezig.;-).

Jan Meuleman 7 januari 2007 22:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell (Bericht 2315426)
De rest van het geld dat bespaard wordt kan naar de kansarmen gaan.

Heten die Laurent?

Raf 7 januari 2007 22:28

Neen. Cultuur kost nu eenmaal geld. Op die paar euro's zal het niet aankomen.

Wase wolf 7 januari 2007 22:46

Voor mij mag het koningshuis gerust blijven, doch zonder dotaties.

Bazilfunk 7 januari 2007 22:59

Geld genoeg in belgie, we kunnen ons een koningshuis veroorloven waarom zouden we het dan afschaffen?

daiwa 7 januari 2007 23:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk (Bericht 2315802)
Geld genoeg in belgie, we kunnen ons een koningshuis veroorloven waarom zouden we het dan afschaffen?

En waarom zouden we dat behouden kan men zich ook afvragen natuurlijk.

deryz 7 januari 2007 23:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk (Bericht 2315802)

Het gezaghebbend tijdschrift Euro Business raamt de rijkdom van de Belgische koninklijke familie in 1999 op 90 miljard frank.

zou men die dotaties niet afschaffen en dat geld geven aan de mensen die dat echt nodig hebben?

Bazilfunk 7 januari 2007 23:12

frank?

Gij speelt wel graag met cijfers he jong. Altijd opteren voor het hoogste cijfer.

deryz 7 januari 2007 23:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk (Bericht 2315860)
frank?

Gij speelt wel graag met cijfers he jong. Altijd opteren voor het hoogste cijfer.

Albert van Saxen Coburg (koninklijkefamilie) • Vermogen: 309 miljoen euro

zo goed?

Online 7 januari 2007 23:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 2315646)
Neen. Cultuur kost nu eenmaal geld. Op die paar euro's zal het niet aankomen.

Cultuur?????
Volkstheater voor de poco's !
"Ik wieeel koonink worden" :-P

Knuppel 7 januari 2007 23:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thomas- (Bericht 2315329)
Niet alleen de dotaties maar ook heel het koningshuis moet weg.

Zou ik ook denken.
Maar de Franstaligen mogen het wel hebben als zij ervoor willen betalen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be