Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Comité voor een Andere Politiek (https://forum.politics.be/showthread.php?t=74919)

Samsa 8 januari 2007 14:28

Comité voor een Andere Politiek

ik wou gewoon es rondvragen wat jullie houding is tegenover het Comité voor een Andere Politiek rond onder andere Jef Sleeckx. Goed idee? levensvatbaar? linkse samenzwering?

voor de mensen die het niet zouden kennen: www.anderepolitiek.be

driewerf 8 januari 2007 15:23

ik heb al een lidkaart.
Is het leefbaar? Het is kwestie van het leefbaar te maken. Hoe meer mensen er daadwerkelijk hun schouders onderzetten, hoe meer kans. Hoe meer mensen een afwachtende houding aannemen hoe sneller het kapot zal zijn.

Raven 8 januari 2007 15:28

een klein één-mans initiatief, dat 3 man en paardenkop kan motiveren, en nooit meer zal zijn dan een internet-clubke zoals BuB of 4de Wereldsyndicaat.

Om niet te zeggen, zelfs BuB heeft meer overlevingskansen. Ik zie Patriot!, Hans1 en een paar FDF'ers nog petanque spelen later en terugblikken op een totaal gefaalde politieke carriere.

pinbag 8 januari 2007 15:40

Ik beschouw me als sympathisant & sta achter dit innitiatief.

Metternich 8 januari 2007 17:40

In mijn ogen wordt dit weeral beschouwd als dé kans op dé grote doorbraak. Zal waarschijnlijk doodbloeden (en maar beter ook zo, als ik hun tekst over seperatisme op hun webstek bekijk...). Ze zullen wel in alle toonaarden ontkennen dat ze belgicisten zijn, maar die tekst ademt gewoonweg staatsnationalisme uit.

Jaani_Dushman 8 januari 2007 18:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 2317935)
In mijn ogen wordt dit weeral beschouwd als dé kans op dé grote doorbraak. Zal waarschijnlijk doodbloeden

Misschien wel. Maar we kunnen ons niet de luxe veroorloven van het initiatief al van op voorhand af te schieten.

Citaat:

(en maar beter ook zo, als ik hun tekst over seperatisme op hun webstek bekijk...). Ze zullen wel in alle toonaarden ontkennen dat ze belgicisten zijn, maar die tekst ademt gewoonweg staatsnationalisme uit.

Even voor de duidelijkheid: Die tekst, die inderdaad bol staat van reactionair Belgiscisme, is een tekst van een aantal CAP-leden, en geen officiëel standpunt.

Raven 8 januari 2007 19:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 2318090)
Even voor de duidelijkheid: Die tekst, die inderdaad bol staat van reactionair Belgiscisme, is een tekst van een aantal CAP-leden, en geen officiëel standpunt.

Was daar nu de mogelijkheid voorzien om zelf teksten te uploaden, ik zou het al een bedenkelijk, maar enigszinds aanvaardbaar argument vinden, op voorwaarde het er niet te lang stond.

Echter, die mogelijkheid is er niet. Dus die "aantal Cap-leden", moeten al fameus de plak zwaaien in die .. ahum.. partij zekers. Kort omschreven is Cap dus een samensmelting van een radicale Arbeiders partij voor & door radicale belgicisten :lol: .

�* la militante Waalse vakbond -achtig.

Ja... zoeits gaat niet doodbloeden in Vlaanderen, dat komt zelfs niet tot leven om te beginnen.

deryz 8 januari 2007 19:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Samsa (Bericht 2317356)
ik wou gewoon es rondvragen wat jullie houding is tegenover het Comité voor een Andere Politiek rond onder andere Jef Sleeckx. Goed idee? levensvatbaar? linkse samenzwering?

voor de mensen die het niet zouden kennen: www.anderepolitiek.be

als u voor een andere politiek bent moet u VB stemmen, zo simpel is het

GaRnaaLBeeR 8 januari 2007 19:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door deryz (Bericht 2318296)
als u voor een andere politiek bent moet u VB stemmen, zo simpel is het

Waarop er spontaan een hoopje lSP'ers hun lidkaart opgaven om het VB te vervoledigen;-) .

Verder vraag ik mij af waarom mensen op de LSP zouden stemmen waneer ze zien dat PVDA een veel groter basis heeft onder de mensen,tesamen met die vriendelijke geneesheren voor het volk .

solidarnosc 8 januari 2007 20:42

LSP komt niet op volgende verkiezingen. Ze zullen dus niet op ons kunnen stemmen.

Metternich 9 januari 2007 18:12

Ja, veel reactie is er blijkbaar niet echt op...Als je de triomfberichten las van toen het CAP pas was opgericht, dan zou je toch iets anders verwacht hebben...

Hans1 9 januari 2007 18:41

Citaat:

In mijn ogen wordt dit weeral beschouwd als dé kans op dé grote doorbraak. Zal waarschijnlijk doodbloeden (en maar beter ook zo, als ik hun tekst over seperatisme op hun webstek bekijk...). Ze zullen wel in alle toonaarden ontkennen dat ze belgicisten zijn, maar die tekst ademt gewoonweg staatsnationalisme uit.

Wij ontkennen dat niet, wij zijn het en we zijn er verdorie fier op ! België is een prachtig land, vooral zonder federalisme en zonder flamingantisme en wallingantisme.;-)

Metternich 9 januari 2007 18:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 2321574)
Wij ontkennen dat niet, wij zijn het en we zijn er verdorie fier op ! België is een prachtig land, vooral zonder federalisme en zonder flamingantisme en wallingantisme.;-)

Het ging dan ook niet over de aandachtshoeren van de BUB.

neutraalzwitserland 9 januari 2007 18:51

Ik heb mij nog niet de moeite genomen om naar een desbetreffende website te surfen, maar ik volg de politiek toch van semi-dichtbij en ik kan voorlopig het CAP alleen nog maar associëren met de vage termen als "een linkse denktank"... Als het inderdaad de bedoeling is bepaalde groepen te bereiken tegen de tijd van de verkiezingen dan zou ik in de plaats van de initiatiefnemers zo snel mogelijk van de fase van bezinning naar de fase van de communicatie overgaan om wat naambekendheid te verwerven.

solidarnosc 9 januari 2007 19:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 2321483)
Ja, veel reactie is er blijkbaar niet echt op...Als je de triomfberichten las van toen het CAP pas was opgericht, dan zou je toch iets anders verwacht hebben...

Ik heb geen triomfberichten gelezen. De oprichting van CAP kan een stap vooruit betekenen meer niet.

GaRnaaLBeeR 9 januari 2007 20:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 2318556)
LSP komt niet op volgende verkiezingen. Ze zullen dus niet op ons kunnen stemmen.

Sorry ik bedoelde CAP.

Raven 10 januari 2007 14:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 2321574)

Hmm, is Belgicisme en wallingantisme niet hetzelfde :-P ?

Blazer 10 januari 2007 15:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raven (Bericht 2324088)
Hmm, is Belgicisme en wallingantisme niet hetzelfde :-P ?

Bedoel je niet Belgicisme en Franstalig imperialisme?;-)

lombas 10 januari 2007 15:30

Des duivels.

Jozef Ostyn 10 januari 2007 15:34

Ik ben niet zo'n linkse jongen en ik geloof dat de ideologie die het CAP drijft ongelofelijk ouderwets is. Maar in een democratie heeft iedereen het recht voor zijn/haar mening op te komen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be