Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   België in 2010 (https://forum.politics.be/showthread.php?t=74949)

liberalist_NL 8 januari 2007 16:57

België in 2010

Wat ik me nu werkelijk afvraag is hoe de Vlaming de nabije toekomst van het eigen land inschat. Dit vanwege de verkiezingen die binnenkort bij jullie voor de deur staan en de verschillende hervormingen die de verschillende partijen door willen voeren. Hiervoor geef ik vier mogelijkheden:

1) België bestaat niet meer.

2) België is een confederale staat geworden.

3) België blijft zoals het nu is.

4) Anders, namelijk...

Het gaat er nu dus even om wat je denkt, niet wat je wilt.
(Ik had het graag een poll gemaakt, maar ik heb helaas iets te snel mijn onderwerp verzonden. Nou ja, het antwoorden gaat nog op dezelfde manier.;-) )

Ive De Beckker 8 januari 2007 17:14

Ik hoop dat het niet meer bestaat dan.

baseballpolitieker 8 januari 2007 17:14

1, Nog een beetje meer knoeien en we mogen ons belgenland voorgoed in de geschidenisboeken schrijven!

evilbu 8 januari 2007 17:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 2317782)

Het gaat er nu dus even om wat je denkt, niet wat je wilt.
(Ik had het graag een poll gemaakt, maar ik heb helaas iets te snel mijn onderwerp verzonden. Nou ja, het antwoorden gaat nog op dezelfde manier.;-) )

BUB-ers, je hebt het gehoord he!:x

Ive De Beckker 8 januari 2007 17:59

Ik denk dat er gewoon meer bevoegdheden naar Vlaanderen gaan.
Vlaanderen zal nog niet onafhankelijk zijn.
Belgie zal niet confederaal zijn.

Jaani_Dushman 8 januari 2007 18:00

Tegen 2010 zal België nog altijd een federatie zijn (:-(), mag zo mogelijk nóg vierkanter draaien dan vandaag (:-)).

Breda 8 januari 2007 19:27

in 2010 is België ingelijft door Nederland , en maakt het deel uit van de Nederlanden 8-)

Patriot! 8 januari 2007 19:31

In 2010 is België een federale staat met de paarsgroene regering Verhofstadt III. De Senaat is paritair samengesteld, een paar kleinigheden zijn gesplitst en niemand is tevreden, Belgicisten noch regionalisten.

Ive De Beckker 8 januari 2007 19:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 2318305)
In 2010 is België een federale staat met de paarsgroene regering Verhofstadt III. De Senaat is paritair samengesteld, een paar kleinigheden zijn gesplitst en niemand is tevreden, Belgicisten noch regionalisten.

Bweik, paarsgroen.
Slechtste regering ooit.

liberalist_NL 8 januari 2007 19:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Breda (Bericht 2318294)
in 2010 is België ingelijft door Nederland , en maakt het deel uit van de Nederlanden 8-)

Gaan nog wel wat jaartjes overheen denk ik.;-)

Zeno! 8 januari 2007 19:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 2318305)

Denk (vrees) het ook ja. Enkel Verhofstadt III klopt niet. Het zal Leterme I of Vande Lanotte I zijn.

Ive De Beckker 8 januari 2007 19:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! (Bericht 2318383)
Denk (vrees) het ook ja. Enkel Verhofstadt III klopt niet. Het zal Leterme I of Vande Lanotte I zijn.

Of Di Rupo.
Laat een Waal nu die regering eens bijeen houden
en toegevingen doen...

Zeno! 8 januari 2007 20:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ive De Beckker (Bericht 2318391)
Of Di Rupo.
Laat een Waal nu die regering eens bijeen houden
en toegevingen doen...

Ben ik ook voor, al vrees ik dat het er niet van zal komen...

ps: Verhofstadt mag zijn carrière afsluiten in "Europa" (zijn utopische natte droom), waar hij een zitje in de Commissie zal krijgen en snel vergeten worden.

ossaert 8 januari 2007 20:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! (Bericht 2318383)

Idem hier...

driewerf 8 januari 2007 20:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ossaert (Bericht 2318487)
Idem hier...

ossaert :-(
zo kort? :-(
doorgaans verblijd je ons met ellenlange epistels, die letter voor letter als waren godendrank onze herserenen binnedruppelen.
en nu, twee woordjes. :-(
't Zijn solden zeker?

ossaert 8 januari 2007 20:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door driewerf (Bericht 2318506)
ossaert :-(
zo kort? :-(
doorgaans verblijd je ons met ellenlange epistels, die letter voor letter als waren godendrank onze herserenen binnedruppelen.
en nu, twee woordjes. :-(
't Zijn solden zeker?

Ik zal het nooit meer doen...

Ive De Beckker 8 januari 2007 20:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ossaert (Bericht 2318531)
Ik zal het nooit meer doen...

Doet dat maar meer.
Die extra lange posts begin ik niet aan.

ossaert 8 januari 2007 20:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ive De Beckker (Bericht 2318555)
Doet dat maar meer.
Die extra lange posts begin ik niet aan.

Ach, een kindje van onze snelle media-maatschappij... Duiding, nuancering, een mooie zin, het is allemaal verspilde moeite: het past niet meer in de 30-seconden-generatie... Sic transit gloria mundi...

liberalist_NL 8 januari 2007 20:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ossaert (Bericht 2318575)
Ach, een kindje van onze snelle media-maatschappij... Duiding, nuancering, een mooie zin, het is allemaal verspilde moeite: het past niet meer in de 30-seconden-generatie... Sic transit gloria mundi...

Ik heb vanaf 5 jaar geleden drie jaar Latijn gevolgd en ik kan zelfs zo'n simpel zinnetje niet meer vertalen.:oops:

ossaert 8 januari 2007 20:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 2318588)
Ik heb vanaf 5 jaar geleden drie jaar Latijn gevolgd en ik kan zelfs zo'n simpel zinnetje niet meer vertalen.:oops:

De zin die je daarnet hebt neergepend, vergt echter wel een hele exegese. 'Vanaf vijf jaar geleden drie jaar Latijn'? Je hebt dus tot voor twee jaar Latijn gestudeerd, of heb ik je verkeerd begrepen?

Het is overigens zo'n zinnetje waarmee pedante types als ik willen aangeven dat ze nog een beetje beschaving in zich hebben. Je gebruikt het om aan te geven dat het niet meer was zoals vroeger...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be