Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Zware straffen voor moordenaars van Samira Adamu (https://forum.politics.be/showthread.php?t=7497)

thePiano 12 december 2003 12:06

Op de correctionele rechtbank hebben de rijkswachters die Samira Adamu hebben vermoord, zware voorwaardelijke straffen gekregen van 1 jaar tot veertien maanden gevangenisstraf.

Prima. Elke bandiet behoort straf, zelfs diegenen die er in uninform bijlopen.

Tegendradigaard 12 december 2003 12:14

Belgische rijkswachters die hun bevelen uitvoeren worden gestraft.

De politievakbond heeft opgeroepen om geen uitwijzingen meer uit te voeren.

Dus vreemdelingen die de wet overtreden en hier niet mogen zijn, zullen mogen blijven. Dan rest mij de conclusie dat de wet wel voor Belgen telt maar niet voor vreemdelingen. Is dat geen discriminatie ?

Ik vind dan ook dat we die asielzoekers dadelijk stemrecht moeten geven. En een vergoeding om te willen gaan stemmen.

LA'er 12 december 2003 12:16

Ten eerste dit zijn lichte straffen naar mijn mening.

Ten tweede: die rijkswachters verdienen geen straf. Mevr Adamu was verschillende keren het land uitgezet en het was herhadelijk ook vriendelijk herhaalt geweest. Maar als ze blijft terugkomen dan moet soms de harde hand worden gebruikt. Alleen spijtig dat ze moest sterven. Een ongeluk noem ik dat. Alleen is het goed dat de techniek met het kussentje is afgeschaft want dat was maar een primitief gebeuren met soms nare en erntsige gevolgen zoals in het geval van mevr adamu.

jan hyoens 12 december 2003 12:16

Zeer gevaarlijk precedent! nu zal iedere linkse advocaat de asielmisbruiker aanraden om zich zoveel mogelijk te verzetten tijdens de uitwijzing!

thePiano 12 december 2003 12:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard

Correctie: in hun hatelijke ijver zijn ze iets te enthousiast geweest, of vind jij soms dat asielzoekers mogen vermoord worden als ze niet uitgewezen willen worden? 8O

LA'er 12 december 2003 12:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:

Correctie: in hun hatelijke ijver zijn ze iets te enthousiast geweest, of vind jij soms dat asielzoekers mogen vermoord worden als ze niet uitgewezen willen worden? 8O

Asielzoekers mogen hardhandig aangepakt worden als vele andere pogingen mislukt zijn. Bent u misschien vergeten dat Adamu zelf geweld gebruikte?

thePiano 12 december 2003 12:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LA'er
Ten eerste dit zijn lichte straffen naar mijn mening.

Voor moord zeker, maar het werd op het proces niet uitgelegd als moord, en dat is goedkoper.

Citaat:

Ten tweede: die rijkswachters verdienen geen straf. Mevr Adamu was verschillende keren het land uitgezet en het was herhadelijk ook vriendelijk herhaalt geweest. Maar als ze blijft terugkomen dan moet soms de harde hand worden gebruikt. Alleen spijtig dat ze moest sterven. Een ongeluk noem ik dat. Alleen is het goed dat de techniek met het kussentje is afgeschaft want dat was maar een primitief gebeuren met soms nare en erntsige gevolgen zoals in het geval van mevr adamu.
Nog eentje die moord goedkeurt. Ongelooflijk. Ik zal binnenkort de definitie van persversiteit nog eens moeten herdefiniëren. 8O

jan hyoens 12 december 2003 12:20

Citaat:

Citaat:

het was een ongeluk! je vergeet dat het kalmeren van misdadigers met een kussentje daarvoor regelmatig werd gebruikt met succes!

thePiano 12 december 2003 12:21

Citaat:

Citaat:

Citaat:

Asielzoekers mogen hardhandig aangepakt worden als vele andere pogingen mislukt zijn. Bent u misschien vergeten dat Adamu zelf geweld gebruikte?

Als je net zoals ik die video had bekeken, dan zou je net zoals ik hebben vastgesteld dat ze koelbloedig en met een brede grijns werd versmacht.

Antoon 12 december 2003 12:23

Citaat:

Citaat:

Citaat:

Ik ben het deze keer wel eens met Piano.

Mijn standpunt over vreemdelingen blijft wat het was, en ook de harde aanpak tegen criminelen. Ik ben meestal de eerste om politie en rijkswacht te verdedigen wanneer een boef wordt neergeschoten.

Maar je kunt toch moeilijk aanvaarden dat twee politiemannen die een vrouw moeten verplichten in een vliegtuig te stappen haar gewoon zodanig vasthouden tegen een kussen dat ze ervan stikt.

Als het geen moord met voorbedachte rade betreft, dan is het tenminste doodslag (zonder de intentie te doden maar met de dood tot gevolg).
En daar staan nu eenmaal straffen op, ook voor politiemensen.

thePiano 12 december 2003 12:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Citaat:

Citaat:

het was een ongeluk! je vergeet dat het kalmeren van misdadigers met een kussentje daarvoor regelmatig werd gebruikt met succes!

Ik zie asielzoekers niet als misdadigers maar als slachtoffers.

Distel 12 december 2003 12:27

Dubbel.

Distel 12 december 2003 12:27

Citaat:

Ik zie asielzoekers niet als misdadigers maar als slachtoffers.

Ik zie sommige asielzoekers als misdadigers en sommige asielzoekers als slachtoffers, afhankelijk van wat ze op hun kerfstok hebben...

En sommige asielzoekers zie ik als geen van de twee, trouwens.

Tegendradigaard 12 december 2003 12:28

Als iemand de democtratisch gestemde wetten van dit land NIET naleeft is hij of zij een misdadiger. PUNT.

Of hij/zij nu vreemdeling of Belg is doeternietoe.

LA'er 12 december 2003 12:28

Semira Adamu gebruikte zelf herhadelijk geweld om een uitwijzing te voorkomen. Asielzoekers zijn in se geen misdadigers maar nogmaals, adamu gebruikte geweld tegen de rijkswacht om uitwijzing te voorkomen.

Tegendradigaard 12 december 2003 12:30

Als iemand de democtratisch gestemde wetten van dit land NIET naleeft is hij of zij een misdadiger. PUNT.

Tegendradigaard 12 december 2003 12:30

circe 12 december 2003 12:31

Semira was zeker een slachtoffer, maar dan vooral van degenen die haar hebben aangespoord zich zoveel mogelijk te verzetten!

Ik geloof nooit dat die rijkswachters haal doelbewust vermoord hebben.
Zij voerden een taak uit in OPDRACHT, met de middelen die ze daarvoor ter beschikking werden gesteld.

De politievakbond heeft gleijk: geen uitwijzingen meer.

thePiano 12 december 2003 12:32

Citaat:

Ik dacht toch dat wij de doodstraf hadden afgeschaft? :roll:

LA'er 12 december 2003 12:34

Citaat:

Citaat:

Ik dacht toch dat wij de doodstraf hadden afgeschaft? :roll:

doodstraf wel, doodslag niet

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be