![]() |
Senaat keurt migrantenstemrecht goed
do 11/12/03 - De Senaat heeft het wetsvoorstel over gemeentelijk stemrecht voor niet-Europese migranten goedgekeurd met 41 stemmen voor en 29 tegen. Nu moet het voorstel nog door de Kamer geraken. De Franstalige partijen, SP.A-Spirit en twee VLD'ers - Patrik Vankrunkelsven en Annemie Van de Casteele - stemden voor. De rest van de VLD heeft net als CD&V en Vlaams Blok tegengestemd. VLD-fractieleider Hugo Coveliers herhaalde in zijn stemverklaring dat hij het een slecht voorstel vindt. "Kom op 14 juni niet janken over een nieuwe zwarte zondag", riep hij de voorstanders van het migrantenstemrecht toe. Marc Van Peel (CD&V) hekelde de dubbelzinnige houding van de VLD. De Vlaamse liberalen voerden in de Senaat een strijd tegen het voorstel, maar hadden het al "verkocht" tijdens de regeringsonderhandelingen. Ook Vlaams Blok-senator Frank Vanhecke haalde zwaar uit naar de VLD. De discussie over het gemeentelijk stemrecht voor niet-Europese migranten sleept al zo'n 25 jaar aan. Het wetsvoorstel moet nu nog worden behandeld in de Kamer. |
ja, we weten het al piano!
en het vlaams blok heeft er dan van mij een stem bij! van mijn dochter ook zei ze mijn moeder vond al hetzelfde twee buurvrouwen ook flink hé! voordien waren het agaleffers en spa stemmers! (en ik had op coveliers gestemd en bart somers) maar van ons zijn ze nu tenminste af! |
Citaat:
Jeps, en ik stem altijd op democratische partijen. Ieder wat wils :roll: |
Een zwarte dag voor de democratie.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
En dan is men verwonderd dat er een kloof is tussen de burger en "de politiek"... :roll:
Volgens de recentste opniepeiling is minstens 62% van de Vlamingen tegen dat stemrecht voor vreemdelingen en toch voeren de politici dit uit. Dit is vragen om een nieuwe zwarte zondag, die we hen met veel plezier zullen bezorgen. |
Citaat:
|
Wat nog maar es bewijst dat SP - SPIRIT & (ik lach) Groen! Vlamingenverkrachters pur sang zijn...
Heb eens een mini enquete in mijn bedrijf gedaan (ICT company) en ik geloofde mijn oren niet, meer dan 60% beweerde spontaan voor het VB te stemmen, ik kan me der enkel maar bij aansluiten. De VLD heeft met haar hypocriet gedrag (volksverlakkerij 1e klass) mijn afgrijzen voor De Gucht, Dewael (what's in a name) & Vankrunkelsven en co alleen maar doen toenemen. Ik verlekker mij al op de wanhopige gezichtjes van (volgens Mr. Piano) de 'democratische' partijtjes volgend jaar ;o) |
Citaat:
|
Citaat:
Dat soort verhalen hebben we voor de verkiezingen van 18 mei ook gehoord. En uiteindelijk zijn die partijen er goed vanaf gekomen. Ook de VLD. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Origineel VU afgestapt bij Egmontcrisis effekes voor die vrouwenpartij gestemd terug VU meen ik Overtuigd Agalef van het eerste uur, behalve voor hun vreemdelingenbeleid Opgestapt omdat Mieke Vogels me een slag in het gezicht aanbracht toen ze zich geroepen voelde een hoofddoek te gaan dragen als ze met moslima's wou praten. (Tussendoor ergens op Luc Dehaene, vond ik goed eerste minister) Ook nog ergens Verwilghen en voor Europa Nelly Maes, en iemand van de spa (dat was toen we daar veel bollekes mochten aanstippen) laatste verkiezingen: VLD (Coveliers en Somers) gemeenteraad: Agalev en NU: gewoon uit ballorigheid: VLAAMS BLOK! CD&V zou kandidaat kùnnen zijn, ware het niet dat ze het de vorige veertig jaar mede verantwoordelijk voor zijn dat ze het zover hebben laten komen. Als ze van gedacht veranderen, dat ze dan het cordon doorbreken! |
wie gaat er mee een klacht indienen tegen de beslissing van het stemrecht ALS het er echt doorkomt?
Als we de krachten bundelen, zowel via het net als op het werk, dan kan dit vertraging of annulering worden van de wet. Een klacht wegens discriminatie van het Belgische volk. |
Ik stem volgende keer toch op BUB, de enige rechtse Belgische Partij die opkomt voor de belangen van ons Belgische Volk, en TEGEN dat duivelse migrantenstemrecht!!!
|
Citaat:
Ps Circe: Jij bent altijd een Blokker geweest maar je wist het niet. Ik ben echt blij voor je dat je eindelijk 'thuis' gekomen bent :P Jouw eerste posting:
![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:05. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be