![]() |
Bijdragen gepensioneerden
Mr Van krunkelsven,
Een mysterie blijft waarom uitkeringsgerechtigden geen bijdrage aan de ziekteverzekering dienen te betalen en werkenden wel. Vele werkenden hebben een kleiner inkomen dan bijvoorbeeld bepaalde gepensioneerden. |
een mysterie blijft waar de mensen al die fabeltjes vandaan halen.
Ik ben uitkeringsgerechtigde en ik moet wel ziekteverzekering betalen, net zoals alle andere doppers die ik ken trouwens. |
Dat is toch nodeloze bureaucratie? Uitkeringen komen van lasten, waarom zou je lasten op de uitgedeelde lasten laten betalen? Krankzinnig. Geef dan in eerste instantie minder lasten naargelang de gevraagde bijdrage.
|
Citaat:
Wat bedoel je daar nu mee? De werkgever en werknemersbijdrage samen beloopt 11% van het loon. |
Citaat:
|
Ik ben voorstander om de huidige sociale zekerheid die vooral gebaseerd is op bijdragen oip arbeid grondig te herzien. Pensioenen en werkloosheidsvergoeding mogen verder via dit systeem gefinancierd worden. Gezondheidszorg en kinderbijslag zijn zijn waarden die niet aan arbeid gelinkt zijn, iedereen heeft daar evenveel recht op. Deze zouden beter apart gefinancierd worden met een soort volksverzekeing waar ieder aan bijdraagt volgens inkomen, waar ook dat inkomen vandaan komt.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:39. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be