Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Nieuwe regering in de maak in Nederland (https://forum.politics.be/showthread.php?t=75248)

bartje 10 januari 2007 19:00

Nieuwe regering in de maak in Nederland

Er is een nieuwe regering in de maak in Nederland met name CDA, PVDA en Christenunie, wat die laatste daarbij komt doen is me nog altijd een raadsel want bij hun standpunten stel ik me toch wel ernstig vragen hoor.
Ik denk dan ook dat de kans bijzonder groot is dat deze regering onder Balkenende weer het einde niet zal halen en bij de volgende verkiezing de Christenunie zal weggeveegd worden en de SP nog groter zal worden en se misschien wel eens incouternable zou worden?
Kan dat of of "overdrijf" ik?

lombas 10 januari 2007 19:04

Onze christelijke broeders en zusters in het Noorden kunnen weer ademhalen. Het Woord overwint. Hopelijk kan de nieuwe coalitie, gesteund door de brede publieke opinie, Nederland weer op de kaart zetten als fiere christelijke natie, met respect en tolerantie voor alle minderheden en gedachtegoeden.

Jezus' dagen zijn nabij!

Jozef Ostyn 10 januari 2007 20:49

Terugkeer van de PVDA. Arm Nederland.

C2C 10 januari 2007 21:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bartje (Bericht 2325029)
Er is een nieuwe regering in de maak in Nederland met name CDA, PVDA en Christenunie, wat die laatste daarbij komt doen is me nog altijd een raadsel want bij hun standpunten stel ik me toch wel ernstig vragen hoor.
Ik denk dan ook dat de kans bijzonder groot is dat deze regering onder Balkenende weer het einde niet zal halen en bij de volgende verkiezing de Christenunie zal weggeveegd worden en de SP nog groter zal worden en se misschien wel eens incouternable zou worden?
Kan dat of of "overdrijf" ik?

Precies wat ik eerder ook al voorspelde: http://forum.politics.be/showpost.ph...4&postcount=45

De zoveelste val van de Nederlandse regering betekent het definitieve einde van de korte, wat nukkige en kneuterige periode van neoconservatisme die Nederland even heeft geteisterd en die volledig te verklaren valt door de slechte economische toestand die de Nederlanders de laatste jaren meemaakten.

Balkenende heeft zelf nooit het tij kunnen keren en de Nederlanders zijn de petitesse van diens visie meer dan beu. Zij zien in dat zich in zichzelf terugtrekken geen oplossing biedt aan de uitdagingen die Nederland voor zich heeft, en die een open, Europese, zelfs mondiale aanpak vereisen. De kleinburgerlijke, verstikkende neoconservatieve kamer wordt dit jaar nog volledig gelucht.

Chipie 10 januari 2007 21:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 2325575)
Precies wat ik eerder ook al voorspelde: http://forum.politics.be/showpost.ph...4&postcount=45

De zoveelste val van de Nederlandse regering betekent het definitieve einde van de korte, wat nukkige en kneuterige periode van neoconservatisme die Nederland even heeft geteisterd en die volledig te verklaren valt door de slechte economische toestand in het land van de laatste paar jaar.

Kent iemand een land, waar de linksen een tijd aan de macht geweest zijn en dat niet geteisterd is/wordt door een slechte economische toestand (buiten Cuba)? :-P

Internaut 11 januari 2007 06:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 2325039)
Onze christelijke broeders en zusters in het Noorden kunnen weer ademhalen. Het Woord overwint. Hopelijk kan de nieuwe coalitie, gesteund door de brede publieke opinie, Nederland weer op de kaart zetten als fiere christelijke natie, met respect en tolerantie voor alle minderheden en gedachtegoeden.

Jezus' dagen zijn nabij!

Christenunie en CDA willen een streng zerotolerantiebeleid inzake softdrugs, waardoor ons groene goud nog duurder zal worden :x
Het is nu al een pak duurder in deze periode van schaarste.
Het zou dus beter zijn dat ze de SP opnemen anders vrees ik het ergste.
Dus kom niet af met respect voor minderheden, je zou beter moeten weten dan dat Lombas, zeker als so called libertariër ;)

lombas 11 januari 2007 07:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Internaut (Bericht 2326236)
Christenunie en CDA willen een streng zerotolerantiebeleid inzake softdrugs, waardoor ons groene goud nog duurder zal worden :x
Het is nu al een pak duurder in deze periode van schaarste.
Het zou dus beter zijn dat ze de SP opnemen anders vrees ik het ergste.
Dus kom niet af met respect voor minderheden, je zou beter moeten weten dan dat Lombas, zeker als so called libertariër ;)

Complete decriminalisering van alle drugs, m'n beste, ik zei het.

Internaut 11 januari 2007 13:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 2326246)
Complete decriminalisering van alle drugs, m'n beste, ik zei het.

CDA en CU zijn tegen decriminalisering. Ik snap dus niet dat je deze coalitie toejuicht.

Martini 11 januari 2007 14:49

Misschien vindt ze drugsbeleid niet zo'n belangrijk punt?

Internaut 12 januari 2007 04:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Martini (Bericht 2327117)
Misschien vindt ze drugsbeleid niet zo'n belangrijk punt?

Ik dacht ook eerst dat het een 'ze' was maar na een scheve schaats via PM weet ik nu wel beter ;)

bartje 12 januari 2007 13:00

Het blijft me een raadsel wat de PVDA doet in een regering met CDA en het conservatieve CU.

Spinoza 12 januari 2007 13:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bartje (Bericht 2330094)
Het blijft me een raadsel wat de PVDA doet in een regering met CDA en het conservatieve CU.

Zie jij nog andere mogelijke coalities dan?

Er moet uiteindelijk toch een regering komen...

Bovenbuur 12 januari 2007 14:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 2325039)

Jezus' dagen zijn nabij!

Met het CDA in de regering? Die hebben vooral heel veel respect voor zichzelf, en voor de VOC mentaliteit natuurlijk. En pas als afschaffen van het homohuwelijk, euthanasie en abortus onder respect en tolerantie van alle minderheden en gedachtegoeden valt kan de christenunie mee doen.

Breda 12 januari 2007 15:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn (Bericht 2325378)
Terugkeer van de PVDA. Arm Nederland.

ah het ging zo goed met de VVD .......heel het land naar de kloten .....nou liever links dan die zakkenvullers van de VVD ....stelletje rijke zakenmensen in dat clubje .....90% van de NL-ers heeft geen Villa....bij de VVD wel

Jozef Ostyn 12 januari 2007 16:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza (Bericht 2330120)
Zie jij nog andere mogelijke coalities dan?

Er moet uiteindelijk toch een regering komen...

Moet dat? Echt?

Breda 12 januari 2007 16:51

liever nieuwe verkiezingen waar de SP veel meer wint , ook de PVDA nog sterk staat ...het CDA flink verliest , Groenlinks en D66 opklimmen

ik stel voor een Regering van : PVDA , SP , Groenlinks & D66 als er nieuwe verkiezing komen en hun een meerderheid vormen

Jozef Ostyn 12 januari 2007 17:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Breda (Bericht 2330703)
liever nieuwe verkiezingen waar de SP veel meer wint , ook de PVDA nog sterk staat ...het CDA flink verliest , Groenlinks en D66 opklimmen

ik stel voor een Regering van : PVDA , SP , Groenlinks & D66 als er nieuwe verkiezing komen en hun een meerderheid vormen

Zoiets ergs wens ik de nederlanders niet toe.

Breda 12 januari 2007 17:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn (Bericht 2330741)
Zoiets ergs wens ik de nederlanders niet toe.

ik dus wel .....destemeer voedingsbodem voor Separisten in Noord Brabant , Limburg & Friesland

Spinoza 12 januari 2007 17:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Breda (Bericht 2330483)
ah het ging zo goed met de VVD .......heel het land naar de kloten .....nou liever links dan die zakkenvullers van de VVD ....stelletje rijke zakenmensen in dat clubje .....90% van de NL-ers heeft geen Villa....bij de VVD wel

Onlangs bleek uit onderzoek van NRC-Handelsblad dat van alle politici, PvdA'ers in de duurste huizen wonen. :-)

Gun 12 januari 2007 17:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE (Bericht 2325582)
Kent iemand een land, waar de linksen een tijd aan de macht geweest zijn en dat niet geteisterd is/wordt door een slechte economische toestand (buiten Cuba)? :-P

Chinesië?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be