![]() |
Elk eindejaar wordt er weer met veel vertoon tegen aan gegaan.
Iedereen die een glas heeft gedronken riskeert die vernederende toestanden . In het Hasselt van het Heilig Paterke moet zelfs IEDEREEN die in de auto zit die onzin ondergaan! Allemaal een nauwelijks verkapte vorm van extra fiscaliteit. t Is natuurlijk veel gemakkelijker en lucratiever om decente burgers de duivel aan te doen als echt politiewerk te verrichten. t Worden gouden eindejaarsdagen voor de rovers en inbrekers van allerhande origine: ze kunnen rustig hun werk doen want al het Blauw staat op Straat om de burgers te kwellen. |
neen wachten tot er doden vallen bij een ongeval ? :twisted: vertel dat eens aan ouders die een kind verloren of een vrouw haar man :evil:
veel meer alcohol controles zijn er nodig rond dancings, café en restaurants... een BOB doet niet zoveel geld op en een taxi kost ook niet zó veel hé. Veilig verkeer is een noodzaak ! |
Hier ben je verkeerd, michr.oscoop, iemand die dronken is moet onmiddelijk van de baan af. Die vormt een risico voor ieder andere weggebruiker.
Absolute nultollerantie voor zulke onverantwoordelijke mensen. |
Citaat:
Wanneer er een ongeval heeft voorgedaan hoort men steeds die man had gedronken. Maar is die man schuldig aan het ongeval. De correcten zeggen natuurlijk direkt ja, dat is hetzelfde of zeggen had hij niet zo vlug gereden dan was mijn kind daar nog. Maar draai het wat om, had dat kind niet zo vlug op DE BAAN, gelopen, het was daar nog. Het beste bnewijs was met die twee tieners i, Gent. Die man had ook gedronken, maar die kinderen hebben bij donker de straat overgelopen. De gasmeterlaan is een lange en brede baan. Die tieners konden die wagen al van heel ver zien afkomlen, waarom hebben zij niet gewacht? Wel, omdat men het er heden ten dage inramt dat ze zwakke weggebruikers zijn. En VERKEERDELIJK voorstellen dat ze steeds in hun recht zijn. Ik was met de politiediensten van Evergem op een klasondervraging over de Dodehoekspiegel. Het verwonderde mij enigzins dat die kinderen zéééér goed op de hoogte waren van de verkeersreglementen. Maar het laatste woord was steeds, IK ben in mijn recht, ik ben zwakke weggebruiker. |
Ik ben voor alkoholcontroles op de weg. Maar ik vind dat niet persé door de politie moeten gebeuren. Of alvast met minder agenten dan nu. 2 Agenten die de pv's opmaken. De rest kan door goedkopere mensen die niet onder ede staan gebeuren. Zodat de politiemannen weer wat meer tijd hebben voor hun andere taken.
|
Langs de ene kant heeft michr.oscoop gelijk. Het is veiliger en lucratiever langs de kant van een gewestweg te staan met man en macht, een zee van flikkerende blauwe lichtjes en een vlagvertoon van jewelste dan echte misdadigers op te pakken. Alleen flitsen, of naar hedendaagse normen te zeggen "vallende ster" spelen is nog veiliger en even lucratief.
Langs de andere kant. Nu pakken ze er wel misdadigers mee die met een 50 kilogram(bromfiets) tot 50 ton(overladen vrachtwagen) wapen rondzwaaien. Als de hele politie handel nu een beetje echte organisatie zou hebben, en de politiemensen macht mogen laten zien, dan zou het probleem van gebrek aan respect voor de "Sjampetter" snel uit de wereld zijn. Citaat:
|
Citaat:
Druggebruik dient bekampt te worden zeker als er levens van andere mensen in gevaar zijn. |
Citaat:
Onze politiediensten hebben inderdaad hun handen vol aan de welig tierende criminaliteit. Maar de doden op de weg ten gevolge van alcohol-misbruik moet teruggeschroefd worden. |
Citaat:
Ik herinner mij dat de alcohol controles gekomen zijn na de weekenddoden. Dat waren geen alcoholdoden, maar weekend doden. Men ging daar wat aan doen. De snelheidsbeperkingen, en eht alcoholgebruik. Luc Beaucourt in de schijnwerpers, en hop. Controle hier en daar. Heden ten dage hoort men van geen weekenddoden meer. Maar de kranten staan de maandag nog altijd even vol. Het nieuwe is er af, en de staatheeft zijn melkkoe erbij. Zoals op een autosnelweg 120. Een melkkoe is dat en heeft gene bal te zien met verkeersveiligheid. Een vent met een mercedes aan 70 per uur op de autoweg, dat is een gevaar op de weg. Dienen mens heeft angst, en is niet meer bekwaam om met een voertuig op de baan te komen. En ik weet waarover ik spreek. Mijn vader reed ook naar de zee aan 60 in het uur. En het waren al slechte schauffeurs, want hij was al 7 maal achteraan aangereden. Hijn was natuurlijk iedere maal in zijn recht. Maar hij vertrok bij groen licht, en te midden van de baan stote hij nog eens om te kijken of er niets afkwam van rechts. |
Citaat:
Coekie |
Citaat:
Uw post is zo verwerpelijk dat ik zelfs al geen zin meer heb om met daadwerkelijke argumenten uw luchtballonnetje te doorprikken. |
Citaat:
Uw post is zo verwerpelijk dat ik zelfs al geen zin meer heb om met daadwerkelijke argumenten uw luchtballonnetje te doorprikken. |
Citaat:
|
Nog nooit geen controle gezien op een feestdag.
Wel de weken ervoor massaal controles doen met veel aandacht van de media. Zodanig zit de schrik bij de burger er goed in. En dan op nieuwjaar niemand te bespeuren. Zou veel te veel kosten aan dubbele overuren :roll: |
Het lijkt me logisch dat er voldoende alcoholcontroles zijn. Er vallen al genoeg doden op onze wegen. Indien u hebt gedronken brengt u zichzelf niet alleen in gevaar, maar uw eventuele passagiers en mensen die aan het fietsen of wandelen zijn.
Indien ik uitga en met de auto weg ben, drink ik totaal geen alcohol. Mij mogen ze dus ten allen tijde controleren. |
Citaat:
Dansen en huilen met de wolven is veel gemakkelijker dan een debat openen he! |
Citaat:
Bewijs maar eens dat het steeds de schuld is van de alcohol. Nog geen 3% van de ongevallen zijn te wijten aan alcohol. de anderen zijn onvoorzichtigheid op onze slechtte wegen. Dus volgens die statistiek is men veiliger wanneer men zat is. :lol: |
Citaat:
Onder het voorwendsel van bescherming van de burger gaat het hier alleen om zakkenvullerij van de overheid. Dat accident aan de Gasmeterlaan: ok die man had gedronken maar dat had er dus niets mee te maken. Wat verder doordenkend kan je zeggen dat hij beter nog een paar pinten meer had gedronken in de kroeg dan was hij 10 minuten later daar gepasseerd en was er niks gebeurd... |
Citaat:
Het kadert allemaal in de steeds maar toenemende regularisering. Binnenkort is het nog verboden met uw passagier te praten, of komt er een verbod op lingerie-reclame omdat dat de mannelijke chauffeurs afleidt... |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:30. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be