Jan van den Berghe |
12 januari 2007 08:25 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas-
(Bericht 2328644)
Fransdol belgicist ofzo, veel beter kan ik hem niet klasseren.
Of Hans links of rechts is weet ik niet, over hun sociale en economische standpunten is niet veel bekend. Ik geloof dat Hans of een andere bubber een paar maand geleden poste dat ze over zaken als euthanasie en abortus geen standpunt innemen. Veel verder dan "België unitair!" en "Leve de koning!" gaat het niet..
|
Hans I le Grand heeft op dit forum steeds gesteld dat hij over ethische zaken geen standpunt inneemt. Hij niet, dus ook de BUB niet. Men stelt zich als centrumpartij voor, maar die titel - die indertijd op de website stond - heeft men al een paar keer veranderd (centrum rechts, centrum, weer centrum rechts, uiteindelijk weer centrum). Wat dit "centrum" nu eigenlijk inhoudt, weet niemand. Buiten het communautaire heeft Hans en zijn paladijnen weinig te vertellen. En als het al eens ter sprake komt, dan beginnen ze weer met "België unitair!" Zo was er eens een discussie over het milieu in België. Volgens Hans I le Grand was de oorzaak voor de huidige toestand te wijten aan het... federalisme. De oplossing was "België unitair!" Tja...
Voor het overige is de man zo Fransdol als iets: hij vindt dat Duits maar een derderangstaal moet worden in België en dat het Frans een wereldtaal is dat ruim het boerentaaltje overstijgt dat het Nederlands uitmaakt (dat weten weten door een uitspraak van een voormalig BUB-lid).
|