![]() |
De Post overweegt om de prijs van de (Prior) postzegel met 6 Eurocent te verhogen.
Ik neem aan dat dit kadert in de versteviging van hun concurrentiepositie eens de volledige postmarkt - naar Europese verplichting - opengegeooid wordt ... :roll: ... Schitterende strategie van dit instituut met zijn 300 dikbetaalde directeurs en managers. En van flitspalen hoeven ze zich ook al niets meer aan te trekken : hun overstresste facteur wordt vrijgesproken na een flits-PV. Laat ze dus nog maar wat sneller Georouten ! We zagen deze weken in Hasselt wat dat teweegbracht ! Goe bezig ! :( |
Ik betwijfel of Europese concurrentie nog lagere tarieven gaat opleveren. Een halve euro voor een brief is niet zó veel. Zeker als je er rekening mee houdt dat er minder en minder van die dingen verstuurd worden.
Wat Europese concurrentie volgens mij wél zal kunnen leveren is diezelfde brief tegen 1 euro de volgende dag zéker op bestemming is. En dat is de doelgroep waar de prior-zegel op gericht is. Voor de andere zendingen gebruik je toch gewone postzegels? |
Citaat:
Op een ander forum lanceerde ik ooit het idee om de postbode niet te verplichten om van deur tot deur te gaan maar te werken met "posttorens" op elke hoek van de straat of woonblok .... naar Oostenrijks voorbeeld. Ik onthoud u de reactie van een hevige post-vakbondsmilitante. Die willen echt niet vooruit ! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Iets minder voor de 40.000 belgische postbeambten vrees ik ... Die hebben de internet-trein compleet gemist :( |
Citaat:
|
Citaat:
En bij de Deutsche Post werken ook heel wat mensen. Maar blijkbaar efficiënter. |
Citaat:
Tuurlijk ben ik voorstander van een volledige privatisering van De Post. Vooral als je merkt dat de vakbonden daar alle macht in handen hebben en tégen elke vorm van hedendaagse vooruitgang gekant zijn ! Hoe cynisch u ook meent te zijn, u snapt het cynisme van uw tegenspelers niet :( |
Citaat:
|
DEZE VERHOGING VAN HET POSTZEGELTARIEF IS DAN DE ZOVEELSTE VERDOKEN BELASTINGSVERHOGING VAN DEZE PAARSE REGERING.
|
Citaat:
Aan ouwe knarrende pessimisten heeft dit landje een broertje dood ! :( |
Ik geloof dat die prior prijs niet echt het probleem is maar het bestuur van de post die er niet in slaagt een goed bestuur te vormen en er niet in slaagt de service van de post diensten te verbeteren.
Het oude systeem werkte goed maar de vernieuwde top heeft de service nogal negatief beïnvloed. Indien de service uitstekend zou verlopen dan denk ik dat de mensen het niet zo zouden vinden. Als ik mij niet vergis is er inderdaad sprake om de prior te herzien en indien nodig af te schaffen |
Citaat:
Duitsland is natuurlijk ook wel veel groter. |
Citaat:
By the way...ik gebruik gewoonweg géén prior-zegel: het kan me geen kloten schelen wanneer de bestemmeling dat briefje toekrijgt....dat ie het krijgt is voldoende. En met kerstmis en nieuwjaar stuur ik e-cards....makkelijk, kosteloos en minder schrijfwerk. 8) Fuck De Post....schop die vakbonden onder hun klokken en 't zal allemaal nogal wat efficiënter lopen. :twisted: |
Citaat:
Resultaat: het oude systeem moet veranderen. Zelfs al werkte het daarvoor goed. |
Citaat:
|
Citaat:
Enne...verhofstadt heeft gezegd dat �*lles goed gaat...ge gaat zijn goed nieuws show toch niet naar de knoppen helpen hé!! :roll: |
Citaat:
Een hoger minimum-pensioen misschien? Voor dat laatste heeft paars-groen gezorgd. Ik zie dus niet in waarom we de postzegels kunstmatig laag moeten houden voor de paar zegels dat die mensen elk jaar kleven. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:12. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be