Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Vlaams-Nederlandse forummeeting => denktank (https://forum.politics.be/showthread.php?t=75641)

baarle 13 januari 2007 15:35

Vlaams-Nederlandse forummeeting => denktank

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 2333045)
Of nog beter, een denktank om Nederland en België zo snel mogelijk om te vormen tot een confederatie der Nederlanden. De belangrijkste vraagstukken:
1) Hoe laten we België zo snel mogelijk barsten?

2) Hoe kunnen we de landen klaarstomen voor een hereniging in een los staatsverband?

Naar aanleiding van bovenstaande post, wil ik nogmaals proberen om een reünie van Vlaamse en Nederlandse posters op poten te zetten.

Zijn uitgenodigd: eenieder die geïnteresseerd is in de Vlaams/Belgisch/Nederlandse relaties. Flaminganten, Belgicisten, Vlaamsnationalisten, Heel-Nederlanders, Groot-Nederlanders, Benelux-adepten, Ollanders, Nederlanders die van Vlaanderen houden en vice versa, etc.

Doel: vooreerst een gezellig samenzijn om elkaar de visu te leren kennen en af te tasten wat de mogelijkheden zijn. Op iets langere termijn: regelmatige bijeenkomsten die moeten uitmonden in een soort denktank die als doel heeft Vlaanderen/België en Nederland dichter bij elkaar te brengen met het oog op een gemeenschappelijk staatsverband.

Plaats van bijeenkomst: goede plaatsen zijn imho Antwerpen, Roosendaal, Dordrecht en Rotterdam. Dit ivm treinverbindingen, toegangswegen, afstand tot noord en zuid, en noodzakelijke infrastructuur.

Datum: alle voorstellen zijn welkom. Binnen enkele dagen zal ik zelf een datum prikken, maar ik mik op half februari of de tweede helft van februari. In elk geval voor de invoering van het autowegenvignet. :-)

Wie is geïnteresseerd? Laat het hier weten, waarvoor dank!

liberalist_NL 13 januari 2007 15:50

Ik denk eerlijk gezegd, dat Utrecht de meest geschikte locatie is. Hoog Catharijne (het Utrechtse station) is het grootste van Nederland en de kern van de spoorwegen. Oftewel, elke stad staat in verbinding met Utrecht. Voor geïnteresseerden als Dimitri (toch?) die uit Noord-Duitsland moeten komen lijkt mij dit een pré. Overigens ben ik wel geïnteresseerd.

(Grappig dat dan de hereniging van de Unie van Utrecht en andere gebieden nota bene in Utrecht wordt bekokstoofd;-) )

Keats 13 januari 2007 15:58

Het is heel moeilijk om met zoiets mee te doen. Een forum bezoeken en af en toe wat posten is tot daar aan toe, maar daadwerkelijk die stap zetten om ergens af te spreken... ik moet dan voor mijzelf (en aan andere mensen o_O) gaan toegeven waar ik in godsnaam nou helemaal mee bezig ben.

Maar als ik al besluit om interesse te tonen, dan zou Utrecht ook voor mij het eindstation wezen.

baarle 13 januari 2007 15:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 2333094)
Ik denk eerlijk gezegd, dat Utrecht de meest geschikte locatie is. Hoog Catharijne (het Utrechtse station) is het grootste van Nederland en de kern van de spoorwegen. Oftewel, elke stad staat in verbinding met Utrecht. Voor geïnteresseerden als Dimitri (toch?) die uit Noord-Duitsland moeten komen lijkt mij dit een pré. Overigens ben ik wel geïnteresseerd.

(Grappig dat dan de hereniging van de Unie van Utrecht en andere gebieden nota bene in Utrecht wordt bekokstoofd;-) )

Utrecht? Dat is echt wel ver, zeg. Enfin, misschien is het een garantie dat de Nederlanders er ditmaal wel zijn.

Gelre?

Stopt de rechtstreekse trein vanuit Antwerpen in Utrecht?

Afstand Antwerpen-Utrecht = 130 km.

Weezer 13 januari 2007 15:59

Utrecht! Utrecht! Utrecht! :mrgreen:

Even serieus: Antwerpen of Roosendaal is denk ik het makkelijkst aan te reizen met het openbaar vervoer.

Weezer 13 januari 2007 16:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baarle (Bericht 2333123)
Stopt de rechtstreekse trein vanuit Antwerpen in Utrecht?

Neen, in Roosendaal, Dordt, R'dam Centraal, Den Haag HS, (Leiden???), Schiphol en A'dam Centraal.

liberalist_NL 13 januari 2007 16:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Keats (Bericht 2333120)
Het is heel moeilijk om met zoiets mee te doen. Een forum bezoeken en af en toe wat posten is tot daar aan toe, maar daadwerkelijk die stap zetten om ergens af te spreken... ik moet dan voor mijzelf (en aan andere mensen o_O) gaan toegeven waar ik in godsnaam nou helemaal mee bezig ben.

Maar als ik al besluit om interesse te tonen, dan zou Utrecht ook voor mij het eindstation wezen.

Kijk, zo zie ik het niet. Dit forum is een communicatiemiddel, je komt in contact men anderen. Je hoeft er anderen niet bij te vermelden dat het door forumleden georganiseerd is, want je kunt het ook zien als een algemene oproep aan de aanhangers van het gedachtegoed om te inbreng te geven. Misschien kun je het zelfs verspreiden buiten dit forum, er iets groots van maken.

baarle 13 januari 2007 16:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Weezer (Bericht 2333130)
Neen, in Roosendaal, Dordt, R'dam Centraal, Den Haag HS, (Leiden???), Schiphol en A'dam Centraal.

Als de trein vanuit Antwerpen niet in Utrecht stopt, dan lijkt die stad me ongeschikt. Ik schuif dan Rotterdam naar voor, afwisselend met Antwerpen. Hoewel Leiden, de meest Vlaamse stad van Nederland, me ook wel wat lijkt.

liberalist_NL 13 januari 2007 16:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baarle (Bericht 2333138)
Als de trein vanuit Antwerpen niet in Utrecht stopt, dan lijkt die stad me ongeschikt.

Hij stopt één keer in Rotterdam, en gaat door naar Utrecht.
Zo ziet dat eruit:

16:27 iAntwerpen-Centraal
Int. Trein 615 NS,
Fietsvervoer mogelijk
17:36 iRotterdam Centraal11

17:47 Rotterdam Centraal
13GoudaIntercity 2867 NS
18:26 iUtrecht Centraal

Weezer 13 januari 2007 16:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baarle (Bericht 2333138)
Hoewel Leiden, de meest Vlaamse stad van Nederland, me ook wel wat lijkt.

Laat ze het in Hulst maar niet horen...

Keats 13 januari 2007 16:08

jeetje is dat maar een uurtje van Antwerpen naar R'dam?

liberalist_NL 13 januari 2007 16:09

Wat denken jullie van Den Haag als locatie? Plannetjes maken op het binnenhof.;-) Die trein gaat rechtstreeks.

liberalist_NL 13 januari 2007 16:15

Misschien kan Everytime ook komen. Als we het over Heel-Nederland hebben dan is Brussel daar ook een belangrijke factor in. Wie kan dat beter beoordelen dan een Brusselaar?

Kim 13 januari 2007 16:24

februari is een hele drukke maand voor mij, zowel op privé als politiek vlak.

Een andere keer misschien, maar amuseer jullie! :)

baarle 13 januari 2007 16:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 2333185)
Misschien kan Everytime ook komen. Als we het over Heel-Nederland hebben dan is Brussel daar ook een belangrijke factor in. Wie kan dat beter beoordelen dan een Brusselaar?

Everytime is een FDF-er, dwz behorend tot een racistische strekking die het Nederlands uit Brussel wil kegelen en Vlaamse gemeenten wil inlijven. Hij is bovendien allerminst geïnteresseerd in Vlaams-Nederlandse relaties, dat laat hij te pas en ten onpas weten.

Er zijn echt ook wel Brusselaars met wat minder extremistische ideeën, ook op dit forum.

liberalist_NL 13 januari 2007 16:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baarle (Bericht 2333214)
Everytime is een FDF-er, dwz behorend tot een racistische strekking die het Nederlands uit Brussel wil kegelen en Vlaamse gemeenten wil inlijven. Hij is bovendien allerminst geïnteresseerd in Vlaams-Nederlandse relaties, dat laat hij te pas en ten onpas weten.

Er zijn echt ook wel Brusselaars met wat minder extremistische ideeën, ook op dit forum.

Ik vind hem niet racistisch overkomen, integendeel. Maar ach, als u het zegt.;-)

Breda 13 januari 2007 16:37

nee we gaan met ze alle in een café zitten in een dorpje in de buurt van Roosendaal / Bergen Op Zoom ...dan weet iedereen dat Café te vinden en hoeven we elkaar niet te bellen of te SMS en ;-) :-D

Everytime is welkom ....of je nu Links , Rechts ...Extreem rechts ...Extreem links bent of wat dan ook

we maken echt geen onderscheid tussen gedachtegoed of huidskleur

en als we naar Den Haag gaan doen we dat op het Binnenhof ...vinden ze leuk ;-)

baarle 13 januari 2007 16:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 2333243)
Ik vind hem niet racistisch overkomen, integendeel. Maar ach, als u het zegt.;-)

Amuseer je hier dan maar eens mee: www.fdf.be.

liberalist_NL 13 januari 2007 16:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Breda (Bericht 2333247)
nee we gaan met ze alle in een café zitten in een dorpje in de buurt van Roosendaal / Bergen Op Zoom ...dan weet iedereen dat Café te vinden en hoeven we elkaar niet te bellen of te SMS en ;-) :-D

Everytime is welkom ....of je nu Links , Rechts ...Extreem rechts ...Extreem links bent of wat dan ook

we maken echt geen onderscheid tussen gedachtegoed of huidskleur

Café Dudok in Den Haag, dan gaan we de NOVA-uitzending verstoren met een speciale uitzending. Een onafhankelijke denktank met als doel het tot stand komen van een staatkundig verband tussen de gebieden België, Nederland, en Luxemburg, als dat land wenst mee te doen.

Breda 13 januari 2007 16:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baarle (Bericht 2333250)
Amuseer je hier dan maar eens mee: www.fdf.be.

Geen Engels ?? Geen Nederlands ....en dat voor een Brusselse partij 8O

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be