![]() |
De slechtste taalgebruikers.
Als overtuigd disortographicus, moet ik zeggen dat mijn Nederlandse schrijfwijzes in een permanente staat van ontbinding zijn geraakt, wat er waarschijnlijk veel ook opgemerkt zullen hebben.
Ben ik nu de enigste of zijn er nog, zijn er zelfs posters die mij voorbijsteken en kunnen we in een samensmelten van dt fouten, en verdwijnende letter onze ervaringen tentoon stellen. |
Ik struikel (auw) altijd over mijn dt's.
|
Citaat:
|
Ik let zoveel mogelijk op een correcte zinsbouw, spelling en grammatica. Helaas ondervind ik daarbij nogal wat hinder van het Engels, er zijn dagen dat ik die taal meer gebruik dan het Nederlands, en dat schept problemen. Let er maar eens op als het laat is, dan vergeet ik soms doodleuk een woord of zelfs halve zinnen. :|
|
et zou veel eenvoudiger zijn moeste we et skrijve zoals we et uitspreke en d of t of dt probleeme zijn zo opgelosd:lol:
|
In hoeverre dient een Vlaams-nationalist zijn trotse Vlaamse spelling correct neer te pennen op een internetforum ? Stof voor discussie.
Het stoort me niet als andere forummers eens een dialectwoord gebruiken. Hoe dan ook gaat het hier over internet, niet over een klaslokaal of een parlement. Wat mij betreft kunnen spellingsfouten zeker gebeuren, maar dat zal dan eerder in een niet-nuchtere toestand zijn wat dit dus ethisch aanvaardbaar maakt. Dat is juist het schattige aan Vlaanderen: al die dialecten |
Citaat:
Proberen zou ik zeggen ;-) ! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
ff je werkwoord vervangen door eentje die niet op d eindigd ;-) fuck de regeltjes :thumbsup: |
Citaat:
|
Citaat:
We lopen dus "lopen" op de plaats waar "lopen" moet lopen ????8O Kan u dit even anders uit-lopen :lol: |
Citaat:
|
Ik heb niet echt problemen met dt, dé tip is denk ik veel lezen. En dan niet op internetforums, maar boeken en zo. In boeken staat het doorgaans juist.
Maar in feite is het redelijk simpel, en zo'n domme regel is het niet. Allez: ik werk - hij werkt - werkt hij? - werk jij? - jij werkt ik loop - hij loopt - loopt hij? - loop jij? - jij loopt ik vind - hij vindt - vindt hij? - vind jij? - jij vindt Da's toch niet zo complex, nee? |
En that's it. Onbegrijpelijk hé. |
Citaat:
Inderdaad dat is het makkelijkts, gewoon het werkwoord vervangen door lopen. ;-) |
Citaat:
|
Citaat:
No offence hoor ... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:27. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be