![]() |
De 10 maatschappelijke geboden
1) Werken is de normale manier om geld te verdienen.
2) Bezondig u niet aan parasiterend sociaal profitariaat. 3) Bezondig u niet aan fiscale fraude. 4) Bezondig u niet aan zwartwerk. 5) Vermijdt het roken en heb geen respect voor rokers. 6) Vermijdt drugs en heb geen respect voor druggebruikers. 7) Wees zéér matig met alcohol en heb geen respect voor alcoholisten. 8) Vermijdt ongezonde eet- en leefgewoonten, en hou uw conditie in voldoende mate op peil. 9) Bezondig u niet aan crimineel gedrag. 10) Breng geen kinderen ter wereld, tenzij je ze een toekomst kunt geven. |
Had uw vader destijds maar in de kolenbak ......
|
Ik hoop dat het de norm word, dat zou eens iets nieuws zijn waar ik mijn gat aan kan vegen.
|
Citaat:
parasieten hebben ook hun waarde in de natuur Citaat:
Citaat:
alle schouwen moeten onherroepelijk worden afgebroken of laat tweemaal per jaar je lever en je longen controleren Citaat:
geen met pesticides gespoten fruit meer Citaat:
niet in eigen kroost dus, zadel een ander er mee op.:lol: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Vanwaar de eigenaardige, niet gemotiveerde inkonsekwentie tussen gebod 6) en gebod 7)? Waarom dan niet "wees zeer matig met drugs, en heb geen respect voor drugsVERSLAAFDEN". Als u dan toch reactionair wil doen, waarom dan niet KONSEKWENT reactionair? :) |
Was-ie vergeten.
|
Is er geen gebod om zonder complexen blank te durven zijn?
|
Marx weber zou zuchten & puffen als hij die geboden leest.
|
Citaat:
5, 6 en 7 roept op tot respectloosheid. Triest. Je moest wel moeite doen om aan tien te komen, hè ? Dat je alles moest herhalen. 9 vind ik trouwens de topper: Doe niet wat niet mag :? 10 En als je ze een toekomst kan geven, mag je wel kinderen grootbrengen ? Dus ook homo's ?:twisted: |
Citaat:
|
Wat "opvoeden" inhoud is vrij relatief.
|
Citaat:
1 bezondig je nooit aan cynisme 1 bezondig je nooit aan cynisme 1 bezondig je nooit aan cynisme 1 bezondig je nooit aan cynisme 1 bezondig je nooit aan cynisme 1 bezondig je nooit aan cynisme 1 bezondig je nooit aan cynisme 1 bezondig je nooit aan cynisme 1 bezondig je nooit aan cynisme |
Citaat:
Huisdieren zijn wel toegelaten, maar in kleine aantallen. |
Citaat:
12) lach met cynici |
Citaat:
Citaat:
|
1) Werken is de normale manier om geld te verdienen.
2) Bezondig u niet aan parasiterend sociaal profitariaat. Prima. 3) Bezondig u niet aan fiscale fraude. 4) Bezondig u niet aan zwartwerk. :lol: 5) Vermijd het roken en heb geen respect voor rokers. 6) Vermijd drugs en heb geen respect voor druggebruikers. 7) Wees zéér matig met alcohol en heb geen respect voor alcoholisten. Mee akkoord. 8) Vermijd ongezonde eet- en leefgewoonten, en hou uw conditie in voldoende mate op peil. Goed geprobeerd, moeide u ni :) 9) Bezondig u niet aan crimineel gedrag. Alle vooruit dan. 10) Breng geen kinderen ter wereld, tenzij je ze een toekomst kunt geven. :rofl: |
Citaat:
13) Brengt altijd ongeluk, zeggen ze. 14) Wees verdraagzaam. 15) Wees respectvol. |
Eventjes mijn versie:
1) Probeer uzelf te verbeteren op intellectueel, moreel en materieel vlak door uw eigen inspanningen. 2) Wees eerlijk en respectvol ten aanzien van uw medemens. 3) Moei u niet met het leven van uw medemens. 4) Wees persoonlijk en individueel solidair ten aanzien van de zwaksten in de samenleving. 5) Vraag niet dat de staat doet wat u zelf beter en efficiënter kan doen. 6) Accepteer dan mensen verschillend zijn en verschillend denken. 7) Neem actief deel aan het maatschappelijk leven op politiek, economisch, sociaal, intellectueel en cultureel vlak. 8) Respecteer de wet en de fundamentele maatschappelijke normen. 9) Zeg even snel dank u voor de zaken die goed gaan als u klaagt over de zaken die verkeerd gaan. 10) Blijf trouw aan uzelf en uw overtuiging. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:14. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be