![]() |
Lijsstrekkers Groen en VB zijn bekend
De verkiezingen komen eraan en dat begint stilletjes aan duidelijk te worden; zo maakten Groen en VB vandaag al hun respectievelijke lijsstrekkers voor de komende verkiezingen bekend.
Voor Groen gaat het om héél wat nieuwe namen Antwerpen: Meryem Almaci BHV: Tinne Van der Straeten Leuven: Peter Lombaert Limburg: Johan Danen Oost-Vlaanderen: Stefaan Van Hecke West-Vlaanderen: Wouter De Vriendt De senaatslijst van Groen zal getrokken worden door Vera Dua Voor het VB worden de lijsten getrokken door volgende personen: Antwerpen: Gerolf Annemans Oost - Vlaanderen: Guy D'Haeseleer Brussel-Halle-Vilvoorde: Filip de Man Limburg: Bert Schoofs Leuven: Hagen Goyvaerts West-Vlaanderen is nog niet geweten daar Frank Vanhecke graag de lijst van de Senaat zou trekken. |
Blijkbaar heeft Groen! toch geleerd uit hun debacle in 2003 dat je met alleen maar vrouwelijke lijsttrekkers er niet komt. Maar of deze nobody's (Peter Tom Jones??) gaan kunnen verhinderen dat Groen! weer onder de kiesdrempel duikt? Ik betwijfel het.
|
Peter Tom Jones is behoorlijk bekend in andersglobalistenmiddens, en als wetenschappelijk medewerker sterk bezig met klimaatproblemen. Google hem maar eens op.
Het is natuurlijk wel een naam, die vooral bij groene kiezers zal aanslaan, niet bij mensen voor wie ecologie aan hun gat kan roesten. Maar die stemmen toch al niet op Groen!, dus wat maakt het uit. Bij sommige namen heb ik ook mijn twijfels, hoor, maar ze maakten een goede indruk op het congres, en ik maak me sterk dat ze dat zullen herhalen tijdens televisiedebatten e.d. En bijvoorbeeld Tinne Vander Straeten, Meryem Almaci en vooral Peter Lombaert zijn toch vrij bekende namen, hoor. Nu moeten ze alleen nog de kiezer overtuigen. |
Van al die groene guiten, geen enkele bekende.
Maar ja, laat ze maar onder de kiesdrempel gaan. Ze zijn wAARDELOOS. Ze willen Vlaanderen om zeep helpen. |
Citaat:
Kleine nota ... indien de lijsttrekers zijn gedefinieerd zoals jij omschrijft dan zullen de verkiezingen ongeldig moeten worden verklaard want de burgemeesters van HV in BHV hebben reeds gesteld dat indien er geen splitsing is van de BH van vilvoorde er ook geen verkiezingen zullen worden georganiseerd in de bewuste gemeenten. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Mocht het nog veranderen, dan is daar gerust een mouw aan te passen, maar dat zien we dan wel weer. |
Citaat:
Er zitten een paar namen in, die voor mij ook een verassing waren op het congres. Van die Stefaan Van Hecke had ik persoonlijk nog niet gehoord, en ik kom uit Oost-Vlaanderen. Toch geloof ik in hem als lijsttrekker. Aan zijn naambekendheid zal hij wel nog moeten werken in de komende maanden... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik denk, maar ben nie zeker, dat het iets te maken heeft, met iets "onwettigs" doen... Aangezien, BHV moet gesplitst worden daar het niet wettelijk, is, zou je als Burgemeester kunnen zeggen, dat je geen strafbare feiten wil plegen en dus geen verkiezingen wil organiseren, ... ik dacht dat het zoiets, was, of daar op neer kwam. Natuurlijk als ze da gaan beslissen, gaat het hun heel heet onder hun stoel gemaakt worden door hun partijvoorzitters, voor VLD ers, betekent dit ontwijfeld onmiddelijke ex-communicatie, door zijne hoogheid, Bart Sommers himself uitgevoerd, (op bevel van , u weet wel wie... ) Dus, ik wil ze het wel zien, doen, gaat spannende TV opleveren in elk geval, ... Allé , we gaan zien wat het wordt. In elk geval, een paar dagen geleden kreeg ik Fanmail van Karel De Gucht himszelf, jaja, Kareltje had mij een email gestuurd, om mij erop te wijzen dat ik als ingeschrevene in de ambasade, mijn stemplicht moest vervullen etc... Na nader onderzoek van de mail, bleek hij van een of ander general mailbox te komen, ... Ik vroeg mij nu af, gaat dat hier niet om een verdoken vorm van kies propaganda, ? Nu Kareltje, ik wil u langs deze weg alvast bedanken mij eraan te herinneren dat ik een volmacht moet geven om op het Belang te stemmen hé. ;-) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:35. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be