Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Lijsstrekkers Groen en VB zijn bekend (https://forum.politics.be/showthread.php?t=75670)

bartje 13 januari 2007 18:58

Lijsstrekkers Groen en VB zijn bekend

De verkiezingen komen eraan en dat begint stilletjes aan duidelijk te worden; zo maakten Groen en VB vandaag al hun respectievelijke lijsstrekkers voor de komende verkiezingen bekend.

Voor Groen gaat het om héél wat nieuwe namen

Antwerpen: Meryem Almaci
BHV: Tinne Van der Straeten
Leuven: Peter Lombaert
Limburg: Johan Danen
Oost-Vlaanderen: Stefaan Van Hecke
West-Vlaanderen: Wouter De Vriendt

De senaatslijst van Groen zal getrokken worden door Vera Dua

Voor het VB worden de lijsten getrokken door volgende personen:

Antwerpen: Gerolf Annemans
Oost - Vlaanderen: Guy D'Haeseleer
Brussel-Halle-Vilvoorde: Filip de Man
Limburg: Bert Schoofs
Leuven: Hagen Goyvaerts
West-Vlaanderen is nog niet geweten daar Frank Vanhecke graag de lijst van de Senaat zou trekken.

zorroaster 14 januari 2007 00:49

Blijkbaar heeft Groen! toch geleerd uit hun debacle in 2003 dat je met alleen maar vrouwelijke lijsttrekkers er niet komt. Maar of deze nobody's (Peter Tom Jones??) gaan kunnen verhinderen dat Groen! weer onder de kiesdrempel duikt? Ik betwijfel het.

groentje 14 januari 2007 02:14

Peter Tom Jones is behoorlijk bekend in andersglobalistenmiddens, en als wetenschappelijk medewerker sterk bezig met klimaatproblemen. Google hem maar eens op.
Het is natuurlijk wel een naam, die vooral bij groene kiezers zal aanslaan, niet bij mensen voor wie ecologie aan hun gat kan roesten. Maar die stemmen toch al niet op Groen!, dus wat maakt het uit.
Bij sommige namen heb ik ook mijn twijfels, hoor, maar ze maakten een goede indruk op het congres, en ik maak me sterk dat ze dat zullen herhalen tijdens televisiedebatten e.d. En bijvoorbeeld Tinne Vander Straeten, Meryem Almaci en vooral Peter Lombaert zijn toch vrij bekende namen, hoor. Nu moeten ze alleen nog de kiezer overtuigen.

Ive De Beckker 14 januari 2007 03:54

Van al die groene guiten, geen enkele bekende.
Maar ja, laat ze maar onder de kiesdrempel gaan.
Ze zijn wAARDELOOS.
Ze willen Vlaanderen om zeep helpen.

Gun 14 januari 2007 04:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bartje (Bericht 2333622)
De verkiezingen komen eraan en dat begint stilletjes aan duidelijk te worden; zo maakten Groen en VB vandaag al hun respectievelijke lijsstrekkers voor de komende verkiezingen bekend.

Voor Groen gaat het om héél wat nieuwe namen

Antwerpen: Meryem Almaci
BHV: Tinne Van der Straeten
Leuven: Peter Lombaert
Limburg: Johan Danen
Oost-Vlaanderen: Stefaan Van Hecke
West-Vlaanderen: Wouter De Vriendt

De senaatslijst van Groen zal getrokken worden door Vera Dua

Voor het VB worden de lijsten getrokken door volgende personen:

Antwerpen: Gerolf Annemans
Oost - Vlaanderen: Guy D'Haeseleer
Brussel-Halle-Vilvoorde: Filip de Man
Limburg: Bert Schoofs
Leuven: Hagen Goyvaerts
West-Vlaanderen is nog niet geweten daar Frank Vanhecke graag de lijst van de Senaat zou trekken.

Bartje,

Kleine nota ... indien de lijsttrekers zijn gedefinieerd zoals jij omschrijft dan zullen de verkiezingen ongeldig moeten worden verklaard want de burgemeesters van HV in BHV hebben reeds gesteld dat indien er geen splitsing is van de BH van vilvoorde er ook geen verkiezingen zullen worden georganiseerd in de bewuste gemeenten.

DenDane 14 januari 2007 11:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door groentje (Bericht 2334548)
Het is natuurlijk wel een naam, die vooral bij groene kiezers zal aanslaan, niet bij mensen voor wie ecologie aan hun gat kan roesten. Maar die stemmen toch al niet op Groen!, dus wat maakt het uit.

Men kan gerust begaan zijn met de ecologie, zonder zijn stem weg te gooien aan een partij zoals groen.... ;-)

Linkse Vogel 14 januari 2007 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ive De Beckker (Bericht 2334640)
Van al die groene guiten, geen enkele bekende.
Maar ja, laat ze maar onder de kiesdrempel gaan.
Ze zijn wAARDELOOS.
Ze willen Vlaanderen om zeep helpen.

Als er voor jou geen enkele bekende tussen zit, ken jij niks van politiek!

Linkse Vogel 14 januari 2007 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DenDane (Bericht 2334941)
Men kan gerust begaan zijn met de ecologie, zonder zijn stem weg te gooien aan een partij zoals groen.... ;-)

De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.

garfield 14 januari 2007 12:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Linkse Vogel (Bericht 2335009)
De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.

hij heeft toch een punt.

bartje 14 januari 2007 12:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Linkse Vogel (Bericht 2335006)

Ik ken ze ook niet allemaal maar ik ken er toch een paar van; en tja de lijsstrekker voor de Senaat kent uiteraard wel iedereen hé of het zou wel héél erg zijn. Voor mij mag Groen gerust een gelijkaardig resultaat halen aan dat van 2004.

bartje 14 januari 2007 12:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun (Bericht 2334647)
Bartje,

Kleine nota ... indien de lijsttrekers zijn gedefinieerd zoals jij omschrijft dan zullen de verkiezingen ongeldig moeten worden verklaard want de burgemeesters van HV in BHV hebben reeds gesteld dat indien er geen splitsing is van de BH van vilvoorde er ook geen verkiezingen zullen worden georganiseerd in de bewuste gemeenten.

Mja zo stond het vermeld op vrtnieuws.net, trouwens kan de minister van Binnenlandse zaken de protesterende burgemeesters niet op het matje roepen?

Linkse Vogel 14 januari 2007 15:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door garfield (Bericht 2335046)
hij heeft toch een punt.

Ik vind een stem voor Groen! alles behalve een weggegooide stem en ook vooral op dit moment. Daartegen vind ik een stem voor het VB alles behalve niet-weggegooid!

groentje 14 januari 2007 21:13

Citaat:

Bartje,

Zie startpost. Het VB gaat toch ook naar de verkiezingen met kopmannen voor die kieskring?
Mocht het nog veranderen, dan is daar gerust een mouw aan te passen, maar dat zien we dan wel weer.

groentje 14 januari 2007 21:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Linkse Vogel (Bericht 2335006)

Rustig, Linkse Vogel.
Er zitten een paar namen in, die voor mij ook een verassing waren op het congres. Van die Stefaan Van Hecke had ik persoonlijk nog niet gehoord, en ik kom uit Oost-Vlaanderen. Toch geloof ik in hem als lijsttrekker. Aan zijn naambekendheid zal hij wel nog moeten werken in de komende maanden...

Gun 15 januari 2007 01:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bartje (Bericht 2335073)
Mja zo stond het vermeld op vrtnieuws.net, trouwens kan de minister van Binnenlandse zaken de protesterende burgemeesters niet op het matje roepen?

Zou wel kunnen, maar wanneer ze blijven weigeren zal het ministerie zelf moeten organiseren OF de verkiezingen ongeldig verklaren.

zorroaster 15 januari 2007 01:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door groentje (Bericht 2334548)
Peter Tom Jones is behoorlijk bekend in andersglobalistenmiddens, en als wetenschappelijk medewerker sterk bezig met klimaatproblemen. Google hem maar eens op.

Preken voor eigen kerk is niet zo verstandig in tijden van Groen!e nood, me dunkt. Uitpakken met nobele onbekenden die goed liggen in het selecte kransje van hogeropgeleide ecologisten kan je doen als je electoraal sterk staat en nieuwe mensen wil lanceren in het spoor van bekende koppen, maar om er als speerpunten mee naar deze voor Groen! levensbelangrijke verkiezingen te trekken...

Bert Bubber 15 januari 2007 01:50

Citaat:

Ehum, wanneer wordt iemand "op het matje geroepen" ?

Gun 15 januari 2007 02:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bert Bubber (Bericht 2337444)
Ehum, wanneer wordt iemand "op het matje geroepen" ?

In theorie weigeren de bewuste burgemeesters hun plicht te vervullen door het niet organiseren van de verkiezingsfaciliteiten.

Herr Flick 15 januari 2007 08:06

Citaat:

Bartje,

Da gaan we nog zien, of ze daar wel genoeg lef voor gaan hebben, ik hoop het wel natuurlijk, ... kunnen we nog eens goe lachen, ... :twisted:

Herr Flick 15 januari 2007 08:14

Citaat:

Ik denk, maar ben nie zeker, dat het iets te maken heeft, met iets "onwettigs" doen...

Aangezien, BHV moet gesplitst worden daar het niet wettelijk, is, zou je als Burgemeester kunnen zeggen, dat je geen strafbare feiten wil plegen en dus geen verkiezingen wil organiseren, ... ik dacht dat het zoiets, was, of daar op neer kwam.

Natuurlijk als ze da gaan beslissen, gaat het hun heel heet onder hun stoel gemaakt worden door hun partijvoorzitters, voor VLD ers, betekent dit ontwijfeld onmiddelijke ex-communicatie, door zijne hoogheid, Bart Sommers himself uitgevoerd, (op bevel van , u weet wel wie... )

Dus, ik wil ze het wel zien, doen, gaat spannende TV opleveren in elk geval, ... Allé , we gaan zien wat het wordt.

In elk geval, een paar dagen geleden kreeg ik Fanmail van Karel De Gucht himszelf, jaja, Kareltje had mij een email gestuurd, om mij erop te wijzen dat ik als ingeschrevene in de ambasade, mijn stemplicht moest vervullen etc...

Na nader onderzoek van de mail, bleek hij van een of ander general mailbox te komen, ... Ik vroeg mij nu af, gaat dat hier niet om een verdoken vorm van kies propaganda, ?

Nu Kareltje, ik wil u langs deze weg alvast bedanken mij eraan te herinneren dat ik een volmacht moet geven om op het Belang te stemmen hé. ;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be