Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Turkse nationalisten hacken website leger (https://forum.politics.be/showthread.php?t=75769)

Zwartengeel 14 januari 2007 17:30

Turkse nationalisten hacken website leger

zo 14/01/07 - Een groep Turkse nationalisten heeft vandaag de website van het Belgische leger een tijdje gehackt. De website is nog steeds niet toegankelijk.

Vanmorgen was er op de website van Defensie een ongewone tekst te zien, ondertekend door "Hacked by VolTigoRe - Turk Forcers".
De normale onthaalpagina was blijkbaar vervangen door een tekst van de hackers.
In slecht Engels noemden de hackers zichzelf "kleinkinderen van het Ottomaanse Rijk" en verdedigers van de islam.
Ze verwezen ook naar de Armeense genocide van 1915-1917, waarbij ze beweerden dat de Turken zich wel moesten verdedigen tegen de Armenen, die veel Turken hadden gedood.
Voorts beweerden ze eveneens dat er in Turkije geen Koerdisch probleem is en dat de PKK een terroristische beweging is die door het buitenland wordt gesteund.
Ten slotte dreigden ze er ook nog mee dat ze niet zullen stoppen met "het hacken van jullie websites als fouten tegenover Turkije worden gemaakt".
De tekst is in de loop van de dag verdwenen en voorlopig is de website niet meer toegankelijk.

http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_m...rs/index.shtml

Websites van officiële instanties hacken om negationistische ideeën te spuien? Dit gaat wel héél erg ver...

kelt 14 januari 2007 17:50

Leve de Turkse nationalisten! :lol:

Ke'nan foei! :-P

Boadicea 14 januari 2007 17:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 2336013)
Websites van officiële instanties hacken om negationistische ideeën te spuien? Dit gaat wel héél erg ver...

Dat staat niet op het palmares van Verbeke.

Zwartengeel 14 januari 2007 17:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea (Bericht 2336069)
Dat staat niet op het palmares van Verbeke.

Staatsgevaarlijke organisaties kunnnen nu eenmaal slechts uit één welbepaalde hoek komen, nietwaar?

Jozef Ostyn 14 januari 2007 17:57

Kunnen die hackers niet gewoon opgepakt en gedeporteerd worden?

Boadicea 14 januari 2007 17:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn (Bericht 2336102)
Kunnen die hackers niet gewoon opgepakt en gedeporteerd worden?

Probleem is dat ze hoogst waarschijnlijk al in het land waarnaar gedeporteerd moet worden, zijn.

Jozef Ostyn 14 januari 2007 18:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea (Bericht 2336106)
Probleem is dat ze hoogst waarschijnlijk al in het land waarnaar gedeporteerd moet worden, zijn.

Denk je dat echt? Hoeveel interesse zou er in Turkije zelf bestaan voor de website van het Belgische ministerie van Defensie?

Boadicea 14 januari 2007 18:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn (Bericht 2336113)
Denk je dat echt? Hoeveel interesse zou er in Turkije zelf bestaan voor de website van het Belgische ministerie van Defensie?

Hoeveel Turken hier hebben er geen familie in Turkije?

Jozef Ostyn 14 januari 2007 18:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea (Bericht 2336116)
Hoeveel Turken hier hebben er geen familie in Turkije?

Ik heb het over de daders zelf.

lombas 14 januari 2007 18:03

Voor wat? Ze kijken met heimwee terug naar de tijd dat het Belgische leger een component van het leger van de Sultan was offa?

Jozef Ostyn 14 januari 2007 18:05

Ik stel voor dat we André Flahaut op permanente missie naar Turkije sturen om dit tot op het bot uit te zoeken. Zijn afwezigheid zou een enorme bijdrage zijn tot onze nationale defensie.

lombas 14 januari 2007 18:05

Ik vraag mij af wat er zou gebeuren als de site van Justitie zou gehackt worden en er te lezen zou staan dat het CGKR een criminele organisatie is die staatsrepressie uitvoert op tal van vrijheden.

FISHERMAN 14 januari 2007 18:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn (Bericht 2336113)

Het gebeurt vrij regelmatig dat Westerse sites(ongeacht de inhoud) vanuit het Midden-Oosten gehackt worden om anti-Israel/anti-VS boodschappen de wereld in te sturen.

lombas 14 januari 2007 18:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn (Bericht 2336137)
Ik stel voor dat we André Flahaut op permanente missie naar Turkije sturen om dit tot op het bot uit te zoeken. Zijn afwezigheid zou een enorme bijdrage zijn tot onze nationale defensie.

Of misschien zou hij een deel van het geld dat hij aan het einde van het jaar moet opsouperen uit vrees voor een minder grote portefeuille (stel je dat voor zeg, een minister die toegeeft dat ze'm te veel geld toegestopt hebben) eens kunnen besteden aan een goede site.

Jozef Ostyn 14 januari 2007 18:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 2336146)
Of misschien zou hij een deel van het geld dat hij aan het einde van het jaar moet opsouperen uit vrees voor een minder grote portefeuille (stel je dat voor zeg, een minister die toegeeft dat ze'm te veel geld toegestopt hebben) eens kunnen besteden aan een goede site.

Prins Laurent als webmaster?

lombas 14 januari 2007 18:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn (Bericht 2336164)
Prins Laurent als webmaster?

Plausibel. De Kamer meteen tevreden, want dan kunnen ze hun geldversjassen verderzetten onder het mom "dat hij een job heeft".

Jozef Ostyn 14 januari 2007 18:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 2336176)
Plausibel. De Kamer meteen tevreden, want dan kunnen ze hun geldversjassen verderzetten onder het mom "dat hij een job heeft".

VDAB moet hem toch een goede cursus IT kunnen geven. Hoeveel zou dat verdienen als beginwedde?

lombas 14 januari 2007 18:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn (Bericht 2336181)
VDAB moet hem toch een goede cursus IT kunnen geven. Hoeveel zou dat verdienen als beginwedde?

Voor de prins? Gemiddeld loon na 25 jaar dienst maal de leeftijd van de prins zelf.

Want hij heeft toch zoveel uitgaven, meneerrr.

Zwartengeel 14 januari 2007 18:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 2336138)
Ik vraag mij af wat er zou gebeuren als de site van Justitie zou gehackt worden en er te lezen zou staan dat het CGKR een criminele organisatie is die staatsrepressie uitvoert op tal van vrijheden.

Men zou het dan in de berichtgeving wellicht eerder hebben over de daad zelf, maar zedig zwijgen over de inhoud van de boodschap.

Kay_ 14 januari 2007 18:26

Toen ik dit las heb ik eens kostelijk gelachen:lol:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be