Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   be.politics (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=77)
-   -   Allochtonen zetten Charleroi op stelten! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=75834)

[email protected] 15 januari 2007 09:53

Allochtonen zetten Charleroi op stelten!
 
http://tinyurl.com/yl7s3o

Met het vignet was dit vast niet gebeurd!

mvg, H.M.


vava 15 januari 2007 10:43

Re: Allochtonen zetten Charleroi op stelten!
 

<[email protected]> schreef in bericht
news:[email protected] oups.com...
> http://tinyurl.com/yl7s3o
>
> Met het vignet was dit vast niet gebeurd!
>
> mvg, H.M.
>


Denkt U, dan komen ze gewoon met een bus om rel te schoppen.
Vava



Gunter Schelfhout 15 januari 2007 10:53

Re: Allochtonen zetten Charleroi op stelten!
 
vava wrote:

>> http://tinyurl.com/yl7s3o
>>
>> Met het vignet was dit vast niet gebeurd!
>>
>> mvg, H.M.
>>

>
> Denkt U, dan komen ze gewoon met een bus om rel te schoppen.
> Vava


Dan maken we er een vignet per paar benen/poten van!

Anneke.A 15 januari 2007 13:23

Re: Allochtonen zetten Charleroi op stelten!
 

<[email protected]> wrote in message
news:[email protected] oups.com...
> http://tinyurl.com/yl7s3o
>
> Met het vignet was dit vast niet gebeurd!


Wat zijn bij U allochtonen? Vanwege het "uitvinden" van woorden vervagen
gewone begrippen. Hier in Nederland dachten we interresant te doen door
klassiek Grieks te verbasteren in een term die men ten tijde dat men het
sprak niet gebruikte. Buitenlander kan ook hoor! Houligan is Brits en mag je
vertalen in voetbalschoft of oproerhaantjes. Het kan allemaal wat
beeldender met eigen taal.

Vignet zou betekenen dat ik alleen aan Wallonie betaal en dan wordt het een
beetje d'n sloebertax. Een beetje meer standing, t'is ook voor de Vlamingen.
Dus een snelweg tax ?

Dat plakkertje van jullie minister van verkeer en waterstaat betekent dat
ook dat er minder vrachtverkeer vanuit Rotterdam via Belgie richting Parijs
gaat. En dat betekent ook dat Antwerpen als haven moet groeien. Daarnaast
hebben jullie in het zin om de Ijzeren Rijn vanuit Antwerpen weer te
herstellen. Ik heb er alle begrip voor alleen hebben jullie tegen, dat we
zoiets doms als een Betwuwe route hebben aangelegd, de IJzeren Rijn deels
door Nederland moet en dat Nederland kan bepalen wat de diepgang van de
schepen is die naar Antwerpen gaan. Tenslotte: Automobilisten plagen hebben
we hier uitgevonden. We hebben geen behoefte eraan om bij de buren nog extra
getreiterd te worden als we keurig en vriendelijk meedoen met u en hopen op
een beetje wederzijds begrip.

A.


Goodcowboy 15 januari 2007 14:53

Re: Allochtonen zetten Charleroi op stelten!
 
On Mon, 15 Jan 2007 09:43:43 GMT, "vava" <[email protected]> wrote:

>
><[email protected]> schreef in bericht
>news:[email protected] roups.com...
>> http://tinyurl.com/yl7s3o
>>
>> Met het vignet was dit vast niet gebeurd!
>>
>> mvg, H.M.
>>

>
>Denkt U, dan komen ze gewoon met een bus om rel te schoppen.
>Vava
>

Maar daarna gaan ze in ieder geval weer naar huis.

[email protected] 15 januari 2007 15:13

Re: Allochtonen zetten Charleroi op stelten!
 
Anneke.A schreef:

[knip

Ik ben het vaak met je eens, en mijn bericht was sarcastisch bedoeld
n.a.v. het begrip "allochtonen".
Wat het vignet betreft heb ik mijn opinie al elders duidelijk gemaakt.
Het is een onding. In plaats daarvan moeten Nederland en Vlaanderen
samen een systeem van rekeningrijden opzetten, als men er van uitgaat
dat het gebruik en niet het bezit van de auto moet worden belast. Een
keurig vrijemarkt beginsel. Een vrije markt vraagt gelijke spelers aan
gelijke voorwaarden. Het vignet is een andere vorm van protectionisme.

Verkeer is een Vlaamse en geen Belgische aangelegenheid meer. Ik hoop
dat Nederland legaal terugslaat met het herbekijken van de Ijzeren
Rijn. Tenslotte, 60 Eurii maken niks uit voor het vrachtverkeer, maar
wel voor de simpele burger rond de grens.

mvg, H.M.


Anneke.A 15 januari 2007 16:23

Re: Allochtonen zetten Charleroi op stelten!
 

<[email protected]> wrote in message
news:[email protected] ups.com...
> Anneke.A schreef:
>
> [knip
>
> Ik ben het vaak met je eens, en mijn bericht was sarcastisch bedoeld
> n.a.v. het begrip "allochtonen".
> Wat het vignet betreft heb ik mijn opinie al elders duidelijk gemaakt.
> Het is een onding. In plaats daarvan moeten Nederland en Vlaanderen
> samen een systeem van rekeningrijden opzetten, als men er van uitgaat
> dat het gebruik en niet het bezit van de auto moet worden belast. Een
> keurig vrijemarkt beginsel. Een vrije markt vraagt gelijke spelers aan
> gelijke voorwaarden. Het vignet is een andere vorm van protectionisme.
>
> Verkeer is een Vlaamse en geen Belgische aangelegenheid meer. Ik hoop
> dat Nederland legaal terugslaat met het herbekijken van de Ijzeren
> Rijn. Tenslotte, 60 Eurii maken niks uit voor het vrachtverkeer, maar
> wel voor de simpele burger rond de grens.


Ik dacht dat we idd grotere gezamelijke belangen hadden dan een paar miljoen
ophalen en wat gekrakeel. Je idee voor een gezamelijke km heffing kan ik
prima snappen. Zo een ramp is deze eerste regeling ook niet. Jullie benzine
is goedkoper en je diesel is duurder. Bij de grensstreek zou je daar iets
mee kunnen doen. Brandstof is voor 2/3 belasting.

Als je nagaat dat er vanaf Schiphol 46 miljoen passagiers gaan en komen en
privatisering dezelfde passagiers verder gaat duperen dan de huidige 1,4
miljard euro omzet aan beveiligingsterreur alleen, dan is die 120 miljoen of
zo die we deels zouden uitwisselen eigenlijk weinig geks mee aan de hand.
Nederland haalt jaarlijks voor 12 miljard aan belasting en accijns op van
auto's e,d. en dat gaat niet op aan wegen.

A.


[email protected] 15 januari 2007 20:13

Re: Allochtonen zetten Charleroi op stelten!
 
Anneke.A schreef:

> Brandstof is voor 2/3 belasting.


Het punt is natuurlijk dat het extra geld *niet* naar wegen zal gaan.
De fiscale druk op het autogebeuren is nu al veel hoger dan wat er
terug aan gespendeerd wordt. Stel, dat idiote vignet brengt 120 miljoen
Eurii per jaar op, wanneer 2 miljoen buitenlanders het kopen. Maar er
moet een nieuwe overheidsdienst voor in het leven worden geroepen, er
moet apparatuur komen aan de grenzen, nog een controletaak bij voor de
politie. Het zou me niet verbazen dat het vignet helemaal niks
opbrengt, integendeel, door de terugloop van het grensverkeer en dito
handel.

Trouwens, brandstof is inderdaad 2/3 belasting. Er *bestaat * dus al
een verbruiksbelasting. Als men dan persé meer centen nodig heeft, dat
men gewoon de accijns iets verhoogt. Beheerskosten nihil. In heel het
oude Europa geeft de staat geen value for money wat haar basistaken
betreft (zoals veiligheid), maar spendeert aan de andere kant handen
vol geld aan dingen waar ze in de grond geen uitstaans mee heeft.

Bij het vignet komt er nog bij dat het gewoon pesterij is met een
psychologisch impact. Waarschijnlijk betalen we per jaar vele malen
meer aan corruptie en inneficientie bij de staat, maar we voelen het
niet zo.

mvg, H.M.


Tom De Moor 15 januari 2007 21:13

Re: Allochtonen zetten Charleroi op stelten!
 
In article <[email protected] .com>,
[email protected] says...
> Anneke.A schreef:
>
> > Brandstof is voor 2/3 belasting.

>
> Het punt is natuurlijk dat het extra geld *niet* naar wegen zal gaan.
> De fiscale druk op het autogebeuren is nu al veel hoger dan wat er
> terug aan gespendeerd wordt. Stel, dat idiote vignet brengt 120 miljoen
> Eurii per jaar op, wanneer 2 miljoen buitenlanders het kopen. Maar er
> moet een nieuwe overheidsdienst voor in het leven worden geroepen, er
> moet apparatuur komen aan de grenzen, nog een controletaak bij voor de
> politie. Het zou me niet verbazen dat het vignet helemaal niks
> opbrengt, integendeel, door de terugloop van het grensverkeer en dito
> handel.


Weet je wat een bonanza is, VH?

Een bonanza is een goldrush: rich out of the blue. Die camera's met LPC
zijn een bonanza: het *bestaat* vandaag nog niet, money out of nowhere.
Enig besef hoeveel geld actueel zit in andere bonanza's? GSM bv? Hadden
je ouders een GSM? Internet?

Een 400 miljoen Eur voor de apparatuur en het beheerssyteem.
Onderhoudskost 40 miljoen per jaar.

Nadien per jaar en onbeperkt in de tijd 120-200 miljoen Eur in the
pocket. Waar moet ik tekenen? Ik -als simpele kleine aannemer- wil
daarvoor direct tekenen en zal zelfs 10% van de opbrengst "afstaan".

Terugloop grensverkeer/ handel? Pfft: hoeveel stickers "Nooit meer een
Renault" moet je? De Hollander hebben een grote kwek maar hun geheugen
is er omgekeerd evenredig mee. Ze jammeren er nog altijd van het kwartje
van Kok en tanken -zoals jij en ik- minimaal 2 keer per week.

>
> Trouwens, brandstof is inderdaad 2/3 belasting. Er *bestaat * dus al
> een verbruiksbelasting. Als men dan persé meer centen nodig heeft, dat
> men gewoon de accijns iets verhoogt. Beheerskosten nihil. In heel het
> oude Europa geeft de staat geen value for money wat haar basistaken
> betreft (zoals veiligheid), maar spendeert aan de andere kant handen
> vol geld aan dingen waar ze in de grond geen uitstaans mee heeft.
>


Aha maar 60 eur per plaat en er zijn veel platen... Die benzine/diesel
koop je misschien wel in Aken (zoals je Cd's) maar dat vignet is alleen
bij 1 dienst te verkrijgen, geen tussenpersonen.

Rechtstreekse, oneindig dupliceerbare handel tussen leverancier en
eindgebruiker: de kletsnatte droom van elke ondernemer.


> Bij het vignet komt er nog bij dat het gewoon pesterij is met een
> psychologisch impact. Waarschijnlijk betalen we per jaar vele malen
> meer aan corruptie en inneficientie bij de staat, maar we voelen het
> niet zo.
>


Het vignet is GEEN pesterij. Het is een berekende oplichting waar veel
meer achter zit dan het vignet alleen. Schijnt er maar niet in te
willen.

Hoeveel is het je waard, VH? Een paar maand gevangenisstraf wegens je
*bewijsbare* snelheidsovertredingen het afgelopen jaar? Meneer die SMS't
als ie aan het rijden is? Jij denkt dat ik lach maar ik lach niet...

Me thinks als iemand voor VH het dossier van zijn mobiliteit het laatste
jaar en de bewezen (want geregistreerd door onpersoonlijke apparaten)
overtredingen met de strafvordering neerlegt en VH voorstelt er de spons
over te vegen in ruil voor wat be.politics "sturing", dat de keuze na
exact 1 milliseconde zal gemaakt zijn.

Troost je, VH: je bent 100 keer oprechter dan ik want mijn keuze staat
na 0.01 milliseconde vast.

O ja: dat registratie-systeem laat zulks toe tov *iedere* Belg, zelfs
tov iedere buitenlander: de NL-er die 95 kph reed met zijn sleurhut in
de descente de Beez kan maar beter de volgende keer langs Duitsland
rijden want als ie de Belgische grens overkomt, gaat een rood lampje aan
bij oom Agent. Voor de veiligheid, weet-je-wel en voor de kinders!

Tom De Moor


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be