![]() |
Allochtonen zetten Charleroi op stelten!
|
Re: Allochtonen zetten Charleroi op stelten!
<[email protected]> schreef in bericht news:[email protected] oups.com... > http://tinyurl.com/yl7s3o > > Met het vignet was dit vast niet gebeurd! > > mvg, H.M. > Denkt U, dan komen ze gewoon met een bus om rel te schoppen. Vava |
vava wrote:
>> http://tinyurl.com/yl7s3o >> >> Met het vignet was dit vast niet gebeurd! >> >> mvg, H.M. >> > > Denkt U, dan komen ze gewoon met een bus om rel te schoppen. > Vava Dan maken we er een vignet per paar benen/poten van! |
<[email protected]> wrote in message news:[email protected] oups.com... > http://tinyurl.com/yl7s3o > > Met het vignet was dit vast niet gebeurd! Wat zijn bij U allochtonen? Vanwege het "uitvinden" van woorden vervagen gewone begrippen. Hier in Nederland dachten we interresant te doen door klassiek Grieks te verbasteren in een term die men ten tijde dat men het sprak niet gebruikte. Buitenlander kan ook hoor! Houligan is Brits en mag je vertalen in voetbalschoft of oproerhaantjes. Het kan allemaal wat beeldender met eigen taal. Vignet zou betekenen dat ik alleen aan Wallonie betaal en dan wordt het een beetje d'n sloebertax. Een beetje meer standing, t'is ook voor de Vlamingen. Dus een snelweg tax ? Dat plakkertje van jullie minister van verkeer en waterstaat betekent dat ook dat er minder vrachtverkeer vanuit Rotterdam via Belgie richting Parijs gaat. En dat betekent ook dat Antwerpen als haven moet groeien. Daarnaast hebben jullie in het zin om de Ijzeren Rijn vanuit Antwerpen weer te herstellen. Ik heb er alle begrip voor alleen hebben jullie tegen, dat we zoiets doms als een Betwuwe route hebben aangelegd, de IJzeren Rijn deels door Nederland moet en dat Nederland kan bepalen wat de diepgang van de schepen is die naar Antwerpen gaan. Tenslotte: Automobilisten plagen hebben we hier uitgevonden. We hebben geen behoefte eraan om bij de buren nog extra getreiterd te worden als we keurig en vriendelijk meedoen met u en hopen op een beetje wederzijds begrip. A. |
On Mon, 15 Jan 2007 09:43:43 GMT, "vava" <[email protected]> wrote:
> ><[email protected]> schreef in bericht >news:[email protected] roups.com... >> http://tinyurl.com/yl7s3o >> >> Met het vignet was dit vast niet gebeurd! >> >> mvg, H.M. >> > >Denkt U, dan komen ze gewoon met een bus om rel te schoppen. >Vava > Maar daarna gaan ze in ieder geval weer naar huis. |
Anneke.A schreef:
[knip Ik ben het vaak met je eens, en mijn bericht was sarcastisch bedoeld n.a.v. het begrip "allochtonen". Wat het vignet betreft heb ik mijn opinie al elders duidelijk gemaakt. Het is een onding. In plaats daarvan moeten Nederland en Vlaanderen samen een systeem van rekeningrijden opzetten, als men er van uitgaat dat het gebruik en niet het bezit van de auto moet worden belast. Een keurig vrijemarkt beginsel. Een vrije markt vraagt gelijke spelers aan gelijke voorwaarden. Het vignet is een andere vorm van protectionisme. Verkeer is een Vlaamse en geen Belgische aangelegenheid meer. Ik hoop dat Nederland legaal terugslaat met het herbekijken van de Ijzeren Rijn. Tenslotte, 60 Eurii maken niks uit voor het vrachtverkeer, maar wel voor de simpele burger rond de grens. mvg, H.M. |
<[email protected]> wrote in message news:[email protected] ups.com... > Anneke.A schreef: > > [knip > > Ik ben het vaak met je eens, en mijn bericht was sarcastisch bedoeld > n.a.v. het begrip "allochtonen". > Wat het vignet betreft heb ik mijn opinie al elders duidelijk gemaakt. > Het is een onding. In plaats daarvan moeten Nederland en Vlaanderen > samen een systeem van rekeningrijden opzetten, als men er van uitgaat > dat het gebruik en niet het bezit van de auto moet worden belast. Een > keurig vrijemarkt beginsel. Een vrije markt vraagt gelijke spelers aan > gelijke voorwaarden. Het vignet is een andere vorm van protectionisme. > > Verkeer is een Vlaamse en geen Belgische aangelegenheid meer. Ik hoop > dat Nederland legaal terugslaat met het herbekijken van de Ijzeren > Rijn. Tenslotte, 60 Eurii maken niks uit voor het vrachtverkeer, maar > wel voor de simpele burger rond de grens. Ik dacht dat we idd grotere gezamelijke belangen hadden dan een paar miljoen ophalen en wat gekrakeel. Je idee voor een gezamelijke km heffing kan ik prima snappen. Zo een ramp is deze eerste regeling ook niet. Jullie benzine is goedkoper en je diesel is duurder. Bij de grensstreek zou je daar iets mee kunnen doen. Brandstof is voor 2/3 belasting. Als je nagaat dat er vanaf Schiphol 46 miljoen passagiers gaan en komen en privatisering dezelfde passagiers verder gaat duperen dan de huidige 1,4 miljard euro omzet aan beveiligingsterreur alleen, dan is die 120 miljoen of zo die we deels zouden uitwisselen eigenlijk weinig geks mee aan de hand. Nederland haalt jaarlijks voor 12 miljard aan belasting en accijns op van auto's e,d. en dat gaat niet op aan wegen. A. |
Anneke.A schreef:
> Brandstof is voor 2/3 belasting. Het punt is natuurlijk dat het extra geld *niet* naar wegen zal gaan. De fiscale druk op het autogebeuren is nu al veel hoger dan wat er terug aan gespendeerd wordt. Stel, dat idiote vignet brengt 120 miljoen Eurii per jaar op, wanneer 2 miljoen buitenlanders het kopen. Maar er moet een nieuwe overheidsdienst voor in het leven worden geroepen, er moet apparatuur komen aan de grenzen, nog een controletaak bij voor de politie. Het zou me niet verbazen dat het vignet helemaal niks opbrengt, integendeel, door de terugloop van het grensverkeer en dito handel. Trouwens, brandstof is inderdaad 2/3 belasting. Er *bestaat * dus al een verbruiksbelasting. Als men dan persé meer centen nodig heeft, dat men gewoon de accijns iets verhoogt. Beheerskosten nihil. In heel het oude Europa geeft de staat geen value for money wat haar basistaken betreft (zoals veiligheid), maar spendeert aan de andere kant handen vol geld aan dingen waar ze in de grond geen uitstaans mee heeft. Bij het vignet komt er nog bij dat het gewoon pesterij is met een psychologisch impact. Waarschijnlijk betalen we per jaar vele malen meer aan corruptie en inneficientie bij de staat, maar we voelen het niet zo. mvg, H.M. |
In article <[email protected] .com>,
[email protected] says... > Anneke.A schreef: > > > Brandstof is voor 2/3 belasting. > > Het punt is natuurlijk dat het extra geld *niet* naar wegen zal gaan. > De fiscale druk op het autogebeuren is nu al veel hoger dan wat er > terug aan gespendeerd wordt. Stel, dat idiote vignet brengt 120 miljoen > Eurii per jaar op, wanneer 2 miljoen buitenlanders het kopen. Maar er > moet een nieuwe overheidsdienst voor in het leven worden geroepen, er > moet apparatuur komen aan de grenzen, nog een controletaak bij voor de > politie. Het zou me niet verbazen dat het vignet helemaal niks > opbrengt, integendeel, door de terugloop van het grensverkeer en dito > handel. Weet je wat een bonanza is, VH? Een bonanza is een goldrush: rich out of the blue. Die camera's met LPC zijn een bonanza: het *bestaat* vandaag nog niet, money out of nowhere. Enig besef hoeveel geld actueel zit in andere bonanza's? GSM bv? Hadden je ouders een GSM? Internet? Een 400 miljoen Eur voor de apparatuur en het beheerssyteem. Onderhoudskost 40 miljoen per jaar. Nadien per jaar en onbeperkt in de tijd 120-200 miljoen Eur in the pocket. Waar moet ik tekenen? Ik -als simpele kleine aannemer- wil daarvoor direct tekenen en zal zelfs 10% van de opbrengst "afstaan". Terugloop grensverkeer/ handel? Pfft: hoeveel stickers "Nooit meer een Renault" moet je? De Hollander hebben een grote kwek maar hun geheugen is er omgekeerd evenredig mee. Ze jammeren er nog altijd van het kwartje van Kok en tanken -zoals jij en ik- minimaal 2 keer per week. > > Trouwens, brandstof is inderdaad 2/3 belasting. Er *bestaat * dus al > een verbruiksbelasting. Als men dan persé meer centen nodig heeft, dat > men gewoon de accijns iets verhoogt. Beheerskosten nihil. In heel het > oude Europa geeft de staat geen value for money wat haar basistaken > betreft (zoals veiligheid), maar spendeert aan de andere kant handen > vol geld aan dingen waar ze in de grond geen uitstaans mee heeft. > Aha maar 60 eur per plaat en er zijn veel platen... Die benzine/diesel koop je misschien wel in Aken (zoals je Cd's) maar dat vignet is alleen bij 1 dienst te verkrijgen, geen tussenpersonen. Rechtstreekse, oneindig dupliceerbare handel tussen leverancier en eindgebruiker: de kletsnatte droom van elke ondernemer. > Bij het vignet komt er nog bij dat het gewoon pesterij is met een > psychologisch impact. Waarschijnlijk betalen we per jaar vele malen > meer aan corruptie en inneficientie bij de staat, maar we voelen het > niet zo. > Het vignet is GEEN pesterij. Het is een berekende oplichting waar veel meer achter zit dan het vignet alleen. Schijnt er maar niet in te willen. Hoeveel is het je waard, VH? Een paar maand gevangenisstraf wegens je *bewijsbare* snelheidsovertredingen het afgelopen jaar? Meneer die SMS't als ie aan het rijden is? Jij denkt dat ik lach maar ik lach niet... Me thinks als iemand voor VH het dossier van zijn mobiliteit het laatste jaar en de bewezen (want geregistreerd door onpersoonlijke apparaten) overtredingen met de strafvordering neerlegt en VH voorstelt er de spons over te vegen in ruil voor wat be.politics "sturing", dat de keuze na exact 1 milliseconde zal gemaakt zijn. Troost je, VH: je bent 100 keer oprechter dan ik want mijn keuze staat na 0.01 milliseconde vast. O ja: dat registratie-systeem laat zulks toe tov *iedere* Belg, zelfs tov iedere buitenlander: de NL-er die 95 kph reed met zijn sleurhut in de descente de Beez kan maar beter de volgende keer langs Duitsland rijden want als ie de Belgische grens overkomt, gaat een rood lampje aan bij oom Agent. Voor de veiligheid, weet-je-wel en voor de kinders! Tom De Moor |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:58. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be