![]() |
Onze "onafhankelijke" media
Ziehier een lezersbrief orrigineel gepost op altermedia, die ik met jullie wil delen omdat ze goed illustreert hoe onafhankelijk onze media werkelijk is :
Citaat:
|
die mensen hebben het jaar mee bepaald....
|
Citaat:
|
Hoezo, de mensen van Groen! hebben het jaar mee bepaald?
Het Vlaams Blok/Belang bepaalt het politieke leven in Belgie al zo´n 15 jaar. Dat kan toch het criterium niet geweest zijn? |
Hier ga ik volledig akkoord met de openingspost.
Dit soort toestanden kan heel eenvoudig worden vermeden: geen politiek en politici in ontspanningsprogramma's. Als ik een kwisje organiseer voor de plaatselijke voetbalclub, moet ik bij de presentatie van die kwis ook niet beginnen zagen over het feit dat de lokale CD&V niets van besturen kent. |
Citaat:
Dus, wat is er rood en links aan de vrt? |
Als je Bart Peeters z'n gehakkel hoort zap je toch sowieso al weg?
Maar idd typisch van de linkse dictatuur zo te lezen dat ze enkel gehoor geven aan hun eigen "rooskleurig" denkpatroon |
Citaat:
Citaat:
Links heeft haar oude stokpaardje al enkele decennia verlaten en vervangen voor de tegenstelling tussen de gewone man en de ongewone man (homosexuelen, immigranten, gehandicapten, ...). De gewone man wordt steeds meer door links benadeeld, waardoor die uiteindelijk zijn heil gaat zoeken bij het VB. Het linkse verraad is zo één van de belangrijkste factoren in de opmars van het VB. Citaat:
|
Een medium (televisie: VRT) zendt een programma uit, een ander medium (internet-site: altermedia) stelt de beweegreden van het programma in vraag. En nu wordt dit allemaal nog eens bediscussieerd in nog een ander medium (internet-forum: politics.be)
Ik vind dat persoonlijk nogal lichtjes fantastisch. Eén onderdeel van de media kan dan misschien geen 'onafhankelijkheid' claimen, maar wanneer we alle media bekijken, dan laat dit ons wel toe om een genuanceerde mening te vormen. |
Citaat:
De gecontroleerde media bestaat uit TV, kranten, magazines, radio, ... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Nu is die praktische onmogelijkheid om iedereen in het zelfde daglicht te stellen eigenlijk geen enkel probleem bij commerciële zenders, maar wel bij een staatszender omdat nu eenmaal verwacht wordt dat deze dit wel doet. Een staatszender kan dus steeds beschouwd worden als een door iedereen coërcief gesponsord propaganda-kanaal voor een bepaalde partij, zelfs al doen ze nog zo hun best om geen enkele partij een voordeel te gunnen. |
De media geven niets om kleine partijen. Alle aandacht gaat naar de grote waaronder het VB. Democratie is iets anders.
|
Citaat:
Niet overdrijven Blub I,de media geeft aandacht aan zelfs 1 persoon Maar niet aan jullie als het gaat om.............:-P Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:36. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be