Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Het drankmisbruik bij onze jeugd (https://forum.politics.be/showthread.php?t=75872)

duveltje382 15 januari 2007 14:58

Het drankmisbruik bij onze jeugd

Citaat:

De school, de maatschappij, de detailhandel, de supermarkten, de vriendjes, de reclame, volgens sommigen hier is iedereen in de samenleving verantwoordelijk voor het drankgebruik van jongeren, behalve de ouders.

Treurig genoeg, worden de Nederlandse jongeren steeds meer en op steeds lagere leeftijd de zuipschuiten van Europa. Nergens is het alcoholgebruik onder (jonge) jongeren zo extreem hoog als in Nederland.

Daarmee komt de stelling dat maatschappij, reclame, detailhandel enz. de schuldigen zouden zijn, op losse schroeven te staan.

In onze buurlanden staan de jongeren precies dezelfde reclame en andere verleidingen vrij als in Nederland. Toch wordt er door hen beduidend minder gedronken dan in Nederland.

Zouden het dan tóch de ouders zijn? Zou het dan tóch zo zijn dat veel Nederlandse ouders er het de laatste 15 tot 20 jaar behoorlijk bij hebben laten zitten waar het opvoeden betreft?

Als ik naar onze buurlanden kijk, ben ik geneigd dit laatste te denken. Als ik naar bijv. Duitsland of België kijk en als ik zie hoe jongeren zich daar over het algemeen in het openbaar gedragen, op school, in het openbaar vervoer, ten opzichte van andere mensen, enz., dan steken de Nederlandse jongeren daar wel heel negatief bij af. En ik kan dat op niets anders terugvoeren dan de opvoeding.

Het wordt tijd dat de Nederlandse ouders opvoeding weer als een primaire taak gaan zien in plaats van iets dat je er in een half uurtje quality time even bij doet. Dan zal het niet alleen met het gedrag in het algemeen, maar ook met het drinkgedrag al stukken beter gaan.
Bron/dicussie Standpunt NL
Ik vind persoonlijk dat onze ouders er hier in Vlaanderen niet beter in scoren.
Het drankmisbruik bij onze jongeren ligt dramatisch hoog,en het is vijf voor twaalf

Bierke 15 januari 2007 15:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2338549)
Bron/dicussie Standpunt NL
Ik vind persoonlijk dat onze ouders er hier in Vlaanderen niet beter in scoren.
Het drankmisbruik bij onze jongeren ligt dramatisch hoog,en het is vijf voor twaalf

Komt gewoon door de frustratie voortkomende uit het steeds vernauwerende toekomstperspectief. De reden van deze vernauwing heeft echter meerdere oorsprongen. De belangrijkste is zeker de opvoeding maar die gaat hand in hand met het gezinswelzijn. Het tweede is de opgedrongen multiculturaliteit, en het kans-reflectie beeld. Alleen durven ze dat laatste in holland nog niet toe te geven ;)

lombas 15 januari 2007 16:01

Geen probleem.

born2bewild 15 januari 2007 16:02

laat ons eerst het drankprobleem bij de politici maar eens aanpakken.

duveltje382 15 januari 2007 16:05

Plots zie je al die jonge snaken (studenten) rond de pot draaien hé:lol:

jurgen79 15 januari 2007 16:48

Ik enkel maar met drankgebruik, van misbruik is nooit sprake geweest...zat zijn is plezant;-):lol:

schaduwrijk 15 januari 2007 18:06

schol!

Bhairav 15 januari 2007 18:11

En maar zagen over die negerdrugs... :roll:

Baruch de Spinoza 15 januari 2007 18:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 2339130)
En maar zagen over die negerdrugs... :roll:

Euh.. wat zijn precies "negerdrugs"?

duveltje382 15 januari 2007 18:46

hebben jullie een idee hoeveel jonge drankverlaafde en leven in Vlaanderen?

Bhairav 15 januari 2007 21:37

Niemand weet dat.

pinbag 15 januari 2007 22:11

Te veel.

Bazilfunk 15 januari 2007 22:36

Tja wat wil je nu als je van jongsaf aan wordt ingelepeld dat softdrugs levensgevaarlijk zijn en dat ze beter een goeie slok geadverteerde harddrugs naar binnen zouden smijten.

Ive De Beckker 15 januari 2007 22:59

Dat is de schuld van die alcoholpops.
Die breezers enzo.

Iemand van 18 of 20 jaar drinkt dat zelfs niet meer omdat
ze het een kinderdrankje noemen.
Ik ben ook al poepeloerezat geweest op mijn 16de.

Maar nu zien we jeugd sneller naar sterke drank grijpen...

lombas 15 januari 2007 23:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ive De Beckker (Bericht 2340229)
Dat is de schuld van die alcoholpops.
Die breezers enzo.

Iemand van 18 of 20 jaar drinkt dat zelfs niet meer omdat
ze het een kinderdrankje noemen.
Ik ben ook al poepeloerezat geweest op mijn 16de.

Maar nu zien we jeugd sneller naar sterke drank grijpen...

Inderdaad, voor Bacardi het licht zag, bestond er geen alcoholgebruik onder minderjarigen.

C uit W 15 januari 2007 23:14

Raar dat de rietjesproblematiek nog niet besproken is.
Als er een iets is dat jongeren kan aanzetten tot drinken zijn het wel die vermaledijde rietjes zeker. Zeker die met die felle kleuren!

HFV 15 januari 2007 23:38

Wat verstaat men ook onder drankmisbruik. Volgens sommige onderzoeken ben je al een zuipschuit als je tien pinten in de week drinkt.

C uit W 15 januari 2007 23:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HFV (Bericht 2340339)
Wat verstaat men ook onder drankmisbruik. Volgens sommige onderzoeken ben je al een zuipschuit als je tien pinten in de week drinkt.

Bier weggieten is ook drankmisbruik. ;)

Savatage 16 januari 2007 00:27

Ik zie het probleem niet. Als de goegemeente of staat het moraal wat wil opkrikken kunnen ze beter tegen (soft) drugs enzo optreden.

Jongeren kunnen in discotheken beter een paar pinten of wat bacardi's drinken, dan van die peppillen te slikken of marihuana te smoren.

Bazilfunk 16 januari 2007 01:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 2340443)
Ik zie het probleem niet. Als de goegemeente of staat het moraal wat wil opkrikken kunnen ze beter tegen (soft) drugs enzo optreden.

Jongeren kunnen in discotheken beter een paar pinten of wat bacardi's drinken, dan van die peppillen te slikken of marihuana te smoren.

Weer zo ne pleiter van geadverteerde harddrugs :roll:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be