Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Hoe Meer Vreemdelingen, Hoe Minder Misdrijven (https://forum.politics.be/showthread.php?t=75926)

Bazilfunk 15 januari 2007 20:15

Hoe Meer Vreemdelingen, Hoe Minder Misdrijven

Volgens Jan Hertogen

Citaat:

Als het ‘voor’oordeel evenwel niet in verhouding staat tot de werkelijkheid zal een hoger % vreemdelingen in een bevolking samengaan met een lager % misdrijven en dus duidelijk worden dat het vooroordeel ‘misdrijf en vreemdeling’ buiten proportie is. Dat misverband (zeg maar misverstand) kan gemeten worden door de twee met elkaar in verhouding te stellen. Een voorbeeld op gewestelijk niveau: 32% van alle inwoners van vreemde afkomst van België wonen in Brussel en 51% van alle inwoners van Marokkaanse afkomst. 17% van alle misdrijven in België vinden plaats in Brussel, dat is dus juist de helft van het % van vreemde afkomst en drie keer minder dan het % Marokkaanse inwoners. Dat wil niet zeggen dat het in Brussel ‘veiliger’ is: op 100 inwoners komen er 17 misdrijven voor per jaar, in België is dat gemiddeld 9 en in Vlaanderen 8.

Brussels journal.

Voor alle duidelijkheid dit is de socioloog die nu door VBers op handen wordt gedragen als excuus om hun verkiezingsnederlaag te vergoelijken.

born2bewild 15 januari 2007 20:17

Een citaat zonder bijhorende opinie is verboden.

Bazilfunk 15 januari 2007 20:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 2339552)
Een citaat zonder bijhorende opinie is verboden.

Doofpot!!!!

Ik denk dat mijn opinie wel heel duidelijk is anders.

Online 15 januari 2007 20:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk (Bericht 2339554)
Doofpot!!!!

Ik denk dat mijn opinie wel heel duidelijk is anders.

Hij verwart opinie met aciditeit. 8-)

born2bewild 15 januari 2007 20:24

qua opinie is het hier weer een mager beestje. De spoeling is dun bij u zene baziel

Bazilfunk 15 januari 2007 20:26

Tja ik kan moeilijk verwachten dat een VBer zelf nadenkt natuurlijk. Als het niet allemaal voorgekauwd wordt blijft het niet hangen in die ene hersencel zeker?!

Online 15 januari 2007 20:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk (Bericht 2339581)
Tja ik kan moeilijk verwachten dat een VBer zelf nadenkt natuurlijk. Als het niet allemaal voorgekauwd wordt blijft het niet hangen in die ene hersencel zeker?!

Maar dan zijt gij de ware VB-er Bazilfunk. En je beseft het niet eens! Komt natuurlijk door die ene hersencel van jou die al overbelast is.

born2bewild 15 januari 2007 20:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Online (Bericht 2339565)
Hij verwart opinie met aciditeit. 8-)

Als ik zijn proza op dat ander forum lees dan denk ik dat hij bedoelt dat die man het verkeerd voorheeft en dat er meer misdrijven voorkomen.

Maar het valt niet mee er iets uit te destilleren, uit zijn bijdragen.

Brandaan 15 januari 2007 20:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk (Bericht 2339548)
Volgens Jan Hertogen

Brussels journal.

Voor alle duidelijkheid dit is de socioloog die nu door VBers op handen wordt gedragen als excuus om hun verkiezingsnederlaag te vergoelijken.

Ik vraag me af wat uw doel is van dit bericht. Aantonen dat Jan Hertogen niets van statistiek snapt of had u een andere reden?

Bazilfunk 15 januari 2007 20:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan (Bericht 2339616)
Ik vraag me af wat uw doel is van dit bericht. Aantonen dat Jan Hertogen niets van statistiek snapt of had u een andere reden?

Gewoon aantonen dat VBers gewoon enkel dat er uithalen wat hen intresseert en de rest bewust verzwijgen.

born2bewild 15 januari 2007 20:40

is dat een feit of een opinie?

Brandaan 15 januari 2007 20:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk (Bericht 2339634)
Gewoon aantonen dat VBers gewoon enkel dat er uithalen wat hen intresseert en de rest bewust verzwijgen.

U trekt dus ook de verkeerde conclusie uit de tekst?

De conclusie hoort te zijn: in Brussel woont 1 op de 10 (ongeveer dan toch) van alle Belgen, maar 1 op de 6 misdaden wordt daar gepleegd. Dat betekent dat er in Brussel naar verhouding meer misdaad is. Niet toevallig is Brussel ook de stad met procentueel de meeste allochtonen.

Wat de achterliggende oorzaak is is weer een andere verhaal, maar daar ging het nu niet om.

Bazilfunk 15 januari 2007 20:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan (Bericht 2339678)
U trekt dus ook de verkeerde conclusie uit de tekst?

De conclusie hoort te zijn: in Brussel woont 1 op de 10 (ongeveer dan toch) van alle Belgen, maar 1 op de 6 misdaden wordt daar gepleegd. Dat betekent dat er in Brussel naar verhouding meer misdaad is. Niet toevallig is Brussel ook de stad met procentueel de meeste allochtonen.

Wat de achterliggende oorzaak is is weer een andere verhaal, maar daar ging het nu niet om.

Ik trek enkel de conclusie dat ik maar beter kan oppassen voor nen autochtoon dan voor een allochtoon en dat is me vorig jaar goed bewezen.

Brandaan 15 januari 2007 20:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk (Bericht 2339694)
Ik trek enkel de conclusie dat ik maar beter kan oppassen voor nen autochtoon dan voor een allochtoon en dat is me vorig jaar goed bewezen.

U bent zelf het slachtoffer geworden? Spijtig, maar dat toont verder natuurlijk niets aan. Net zo als al die nieuwsberichten die hier op het fourum gepost worden niets aantonen.

born2bewild 15 januari 2007 21:01

sinds basil in de clinch heeft gelegen met een autochtoon eet hij alle dagen kebab (met look)

deryz 15 januari 2007 21:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk (Bericht 2339548)
Volgens Jan Hertogen

Brussels journal.

nederlaag, nog steeds? :lol: :lol: :lol:

deryz 15 januari 2007 21:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk (Bericht 2339634)

u doet ook niets anders:roll:

deryz 15 januari 2007 21:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk (Bericht 2339694)

ik zit nog steeds te wachten op de bron waarin staat dat Demoor racist, fascist, nazi, of VB'er zou zijn...

Brandaan 15 januari 2007 21:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door deryz (Bericht 2339759)
nederlaag, nog steeds? :lol: :lol: :lol:

Hun Pyrrhus-overwinning dan? Wel erop vooruit gaan, maar nergens aan de macht komen.

deryz 15 januari 2007 21:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan (Bericht 2339768)
Hun Pyrrhus-overwinning dan? Wel erop vooruit gaan, maar nergens aan de macht komen.

nergens aan de macht mogen

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be