Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Filip de Man (Vlaams Belang) - 15 tot 21 januari (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=139)
-   -   openbare zender (https://forum.politics.be/showthread.php?t=75938)

Rene Artois 15 januari 2007 22:06

openbare zender

Is het VB voorstander van het opdoeken van de VRT of zou zij bij een eventuele en zeer hypothetische regeringsdeelname enkel aansturen op een "heroriëntatie"?

Filip De Man 16 januari 2007 13:19

Ik ben voor afslanking en - inderdaad - heroriëntatie.
Minder commercie en meer niveau voor ons belastinggeld.

Griffin 16 januari 2007 13:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Filip De Man (Bericht 2341464)

In het verlengde daarvan: hoe moet dat "niveau" worden bepaald? Moet dat door de politiek gebeuren of is er een andere mogelijkheid?
Moet de openbare omroep meer "volksvermaak" brengen, of mogen er ook producties komen die meer financiering nodig hebben en niet door een meerderheid worden gesmaakt?

stab 16 januari 2007 17:11

Citaat:

Het is spijtig dat het Belang niet voor privatisering vd vrt gaat.
Kan de belastingbetaler wat behoorlijk opbrengen.
En zou tot een objectiever - afin, minder regimevriendelijk - communicatiemedium leiden.

Filip De Man 16 januari 2007 18:06

Alles aan de privé overlaten is ook ongezond, maar de VRT heeft geen zes radio's nodig.
Volgens mij moet het Vlaams Parlement - per slot van rekening onze vertegenwoordiger - de inhoudelijke lijn uitzetten, na een breed debat en moeten de Mary's van deze wereld zich daar dan aan houden.
Napoleonnetjes van zijn slag hoef ik niet.

Gun 16 januari 2007 18:10

Citaat:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Filip De Man (Bericht 2342363)
Alles aan de privé overlaten is ook ongezond, maar de VRT heeft geen zes radio's nodig.
Volgens mij moet het Vlaams Parlement - per slot van rekening onze vertegenwoordiger - de inhoudelijke lijn uitzetten, na een breed debat en moeten de Mary's van deze wereld zich daar dan aan houden.

Wat is het standpunt van het VB?:?

Brandaan 16 januari 2007 18:11

Citaat:

Beste dhr De Man,

Hoe moet ik dit zien? Bepaalt het parlement dan slechts de hoofdlijnen, dus hoeveel cultuur, actualiteiten, entertainment, voorlichting, etc er moet worden uitgezonden of heeft het parlement meer zeggenschap en kan het dan bv programma's afserveren?

Scofield 16 januari 2007 19:38

Citaat:

En welke zender(s) zou u dan wegdoen? Of al de zenders opnieuw bekijken?

De VRT heeft niet alleen populaire radiozenders, voor een kleiner publiek, en die waarschijnlijk nier rendabel genoeg zijn voor commerciele radiostations.

Verder denk ik niet dat de kosten van de radiozenders opwegen tegen die van de televisie en dat daar beter naar gekeken kan worden.

Ik kijk al uit naar uw antwoord

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be