![]() |
Joden
Beste heer De Man,
Vooreerst moet ik zeggen dat ik bewondering heb voor u en uw partij, die al jarenlang optornt tegen het politiek-correcte establishment. Ik voel in mijn omgeving aan dat de steun voor het Vlaams Belang meer en meer toeneemt, en ik ga dit jaar ook m�*jn stem uitbrengen op uw partij. Ik had deze specifieke vraag voor u: wat is uw standpunt t.o.v. de joodse (en dan meer specifiek de joods-orthodoxe) gemeenschap in dit land? Wat vindt u er van dat deze mensen hun kinderen naar joods-orthodoxe scholen sturen en zich duidelijk niet integreren in onze maatschappij? Bent u van mening dat zij, net zoals de islamgelovigen, zich moeten aanpassen aan onze waarden en normen? Deze vraag stel ik o.w.v. de uitspraken van de heer Dewinter over de Joodse gemeenschap in Antwerpen. De indruk zou kunnen ontstaan dat hij van moslims aanpassing eist, maar niet van de joodse gemeenschap. |
Er bestaat zoiets als een tolerantiedrempel voor immigratie, ik heb dat uitgelegd in mijn boek 'De Eeuwige Strijd' (zie www.filipdeman.org).
Er zijn hier steeds vreemdelingen aanwezig geweest, dat zal morgen niet anders zijn. Alleen mag men de tolerantiedrempel niet overschrijden. Het is slechts wanneer in een land een kleine minderheid vreemdelingen aanwezig is (enkele procenten van de bevolking), die zich bovendien schikt naar de plaatselijke wetten en gebruiken, dat haar aanwezigheid blijvend aanvaard wordt en integratie mogelijk is. Hieruit volgt dat men slechts tegenstander kan zijn van de huidige immigratiegolven en voorstander van het herwaarderen van de tolerantiedrempel. In België is een dergelijke drempel trouwens niet echt een innovatie. Wijlen Justitieminister Jean Gol herschreef de Vreemdelingenwet in 1984 als volgt: “De Ministerraad kan vreemdelingen, andere dan EU-vreemdelingen, verbieden zich te vestigen in bepaalde gemeenten indien hij oordeelt dat de aangroei van de vreemde bevolking in deze gemeenten het algemeen belang schaadt”. De wet werd mede ondertekend door Gols collega’s Willy De Clercq, Leo Tindemans en Jean-Luc Dehaene. In de Parlementaire Toelichting blijkt duidelijk dat men de tolerantiedrempel voor ogen had, er staat letterlijk dat een van de elementen de aanwezigheid is van een “aanzienlijke vreemde bevolking die integratiemoeilijkheden ondervindt”. In dezelfde Handelingen (blz. 756) wordt eveneens gewezen op het belang van de ‘cultuurkloof’: dankzij “het behoren tot een cultuurgebied dat veel gelijkenis vertoont met wat wij kennen” en de “overeenstemming van waarden” worden bijvoorbeeld Polen en Italianen gemakkelijker aanvaard. |
alweer een nietszeggend antwoord.
Mijnheer Deman, de vraag is simpel, zijn de orthodoxe Joden hier in Vlaanderen genoeg geïntegreerd volgens de zelfde maatstaven die u gebruikt om te zeggen dat zovele moslims niet geïntegreerd zijn? |
Citaat:
|
De Man, graag.
Voorts is het duidelijk dat sommigen maar blijven doorbomen over de Joden en welbewust mikken op een uitschuiver. Goed geprobeerd, maar mijn mening is: er wonen hier inderdaad Joden (orthodoxe en andere) en deze groep valt in geen enkele opzicht te vergelijken met de moslims. Noch naar het getal (een klein half miljoen islamieten is niet hetzelfde als 25.000 Joden) en ten tweede belijden de moslims een veroveringsgodsdienst. Joods proselitisme in Antwerpen en omstreken is mij niet bekend. Nogmaals: kleine groepen kan men integreren, een massale volksverhuizing niet. Daar komt grote miserie van. |
Citaat:
|
Citaat:
Inderdaad, ik heb nog geen ploffende joden gezien op de meir of andere criminaliteit van joden. Joden mogen dan mss hun eigen scholen hebben maar zij zijn tenminste aangepast en eisen tenminste geen aparte rechten voor hun. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
In een pittabar, tweede deur links waar een plakkaat met WC opstaat. |
Citaat:
Overigens bedankt voor uw antwoord, meneer De Man. |
Citaat:
|
Citaat:
In het straatbeeld vallen ze sterk op, vrouwen worden er gediscrimineerd en onderdrukt, ze weigeren zich aan te passen. De vraag is waarom dat voor het VB geen probleem is indien Joden zich niet integreren maar wel indien Moslims zich niet integreren. |
Citaat:
|
Citaat:
Voorts hebt u gelijk als u zegt dat Joden in België eerder vredelievend zijn maar in het Midden-Oosten zijn ze dan weer eerder veroveraars, hetgeen u juist de moslims in België verwijt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Recent las ik nog in Knack hoe orthodoxe joden maar geen werk vinden omdat ze het weigeren om op vrijdag te werken.... en dan klagen dat ze geen werk vinden. De redactie van Knack had hier schijnbaar geen bedenkingen bij. In diezelfde editie las ik ook hoe joden in Antwerpen organisaties hebben opgericht om hulpbehoevenden te helpen. Hulpbehoevende joden welliswaar, want dergelijke organisaties zijn slechts voor en door joden. Daarenboven stelt de joodse religie dat niet-joden minderwaardig zijn tov joden. Het is overduidelijk waar sommige moslims gelijkaardige ideeën vandaan hebben gehaald. Verder zijn het vooral joodse zionisten die in de jaren '60 begonnen zijn met de Holocaust-industrie, met alle politieke en economische gevolgen vandien (zie Norman Finkelstein). Draconische wetten als onze "negationismewet" zijn een rechtstreeks gevolg van die Holocaust-industrie. Verder wil ik nog opmerken dat het label "antisemiet" zowat het zwaarste label is dat je opgeplakt kan krijgen. Zoals een Amerikaans politicus ooit zei : "If you want to know where the power lies, then ask whom you cannot criticize." |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:11. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be