![]() |
Danny Smagghe, VLD-woordvoerder voor holebi-zaken en provincieraadslid, dient klacht in tegen auteur Tom Lanoye wegens laster. In een interview met het holebi-magazine Uitkomst, dat vanaf dinsdag in de winkel ligt, vertelt Lanoye "op een platte en beledigende manier onwaarheden over standpunten die ik heb ingenomen", aldus Smagghe.
Smagghe verwijst naar uitspraken van Lanoye over Smagghe's standpunten omtrent holebi's en allochtonen. In het bewuste Uitkomst-interview stelt Lanoye: "Als een lul als Danny Smegma (Smagghe), zelf homo, zich publiekelijk verzet tegen adoptierechten voor homo's en lesbo's of erger nog, vindt dat allochtonen de toegang moet worden geweerd (op basis van huidskleur) tot openbare zwembaden, spijker hem dan in een latexpakje aan het grootst mogelijke kruis". Volgens de VLD'er haalt Lanoye zinnen uit hun context en wordt het tijd dat iemand Lanoye "de grenzen van het fatsoen" leert kennen. "Er zijn limieten aan alles en het zou goed zijn om dergelijke ernstige debatten over te laten aan mensen die de dossiers kennen en ook rekening houden met wat leeft onder de bevolking", aldus Smagghe. "Laat Lanoye zich maar met zijn boeken bezighouden, schoenmaker blijf bij uw leest", besluit Smagghe. Ik vraag me persoonlijk af waarom Lanoye zich altijd opwerpt als de spreekbuis van de gay-community in Vlaanderen. Hij is er echt van overtuigd blijkbaar dat de Holebi's de private zandbak zijn van de linkse politiek-correcte SP.A-maffia!! :lol: :lol: |
Als we de kunstenaars en clowns al spreekverbod gaan geven...
|
Citaat:
|
Zeg, hedde gullie geen moderne leraars Nederlands gehad? Dan moet je toch weten dat de literatuurgeschiedenis begint met Herman Brusselmans en Tom lanoye!
Een korte reactie van Luddo van [size=6]KLOOSTERZUSTER!!! [/size] |
Citaat:
|
tom lanoye is een brilletje met een grote nul er achter, een pseudo literair niemandalletje voor mij :(
één die denkt dat hij homo's wil vooruit helpen :cry: een beetje discretie zou hier op zijn plaats zijn voor die nicht :( blijft thuis en doet uw huiswerk in alle stilte, dan hebben we er geen last van :evil: BRUSSELMANS , jaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhh |
dubbel onderwerp
|
In de VS was er zo ook eens een 'groot licht' in zijn vakgebied, de fysika, een Nobelprijswinnaar notabene (Schokley als ik me niet vergis) die beweerde dat zwarten in wezen halve apen waren, en daarom uitgesloten moesten worden van politiek, burgerrechten, hoger onderwijs e.d.m. kortom, een groot fysikus, maar een totale nul als mens, een vuile, arrogante, onverdraagzame racist van de ergste soort.
Blijkbaar wil Tom Lannoye er alle Vlamingen van overtuigen dat er ook in de literatuur van dat soort karikaturen rondlopen: bekende namen in hun vakgbied die, daarbuiten, in menselijk en politiek opzicht totale nullen zijn, arrogante, platte, onverdraagzame en haatdragende barbaren. De zelfverachting die Lannoye ten toon spreidt is werkelijk uniek. Jammer dat ondertussen ook homo-met-de-pet of in de klappen deelt. |
Citaat:
U gaat te ver. De bevoegde personen werden reeds op de hoogte gebracht van uw strafbare uitspraken. Hopelijk volgt een sanctie!! |
Citaat:
![]() |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:16. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be