Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   Dispatches - Undercover Mosque (https://forum.politics.be/showthread.php?t=76260)

Wautd 17 januari 2007 22:19

Dispatches - Undercover Mosque

reportage van een uur over fundamentalistische moskeën in de UK

1 of 6
2 of 6
3 of 6
4 of 6
5 of 6
6 of 6

Raven 18 januari 2007 00:17

Wautd, dis-moi, Pourquoi l'evangile du Mal?
Quelle est ta religion, Ou sont tes fideles?
Si tu es contre Dieu, tu es contre l'Homme!

willem1940NLD 18 januari 2007 00:36

O, hebben wij in Nederland ook, hoor. Ongeveer 500 moskeeën op ongeveer 1 miljoen moslims. De moskee-dichtheid per aanwezige moslim bedraagt hier te lande ongeveer het 10-voudige van die in Duitsland.

Bhairav 18 januari 2007 09:37

Zonder zulks zou het leven lang niet zo spannend zijn. Beetje dankbaarheid zou geen kwaad kunnen.

Martini 18 januari 2007 11:14

Doet me denken aan de illegale moskees in Brussel. Bedankt voor de video's, Wautd.

Lincoln 18 januari 2007 13:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wautd (Bericht 2346431)
reportage van een uur over fundamentalistische moskeën in de UK

1 of 6
2 of 6
3 of 6
4 of 6
5 of 6
6 of 6

Ik vraag me af waarom er in die speeches een "cut off" cencuur toegepast wordt, dat lijkt al meer dan genoeg verdacht ,.

Lincoln 18 januari 2007 13:23

Ahli al hadith, la me ni lachen dat zijn een sekte binnen de islam gemeenschap die een rechtstreekse interpretatie van de koran-hadith hanteren, de naam zegt het zelf "ahl al hadith" , het gezin van de gezegde ! En om dit alles op te plakken op de hele community of islaam is al opzich een voorbedachte insinuatie om de moslims verder te demoniseren !

Freedom of speech !:lol:

circe 18 januari 2007 13:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lincoln (Bericht 2347874)
Ahli al hadith, la me ni lachen dat zijn een sekte binnen de islam gemeenschap die een rechtstreekse interpretatie van de koran-hadith hanteren, de naam zegt het zelf "ahl al hadith" , het gezin van de gezegde ! En om dit alles op te plakken op de hele community of islaam is al opzich een voorbedachte insinuatie om de moslims verder te demoniseren !

Te pas en te onpas slaat men me rond de oren met "dé islam" bestaat niet.
Wil dit dan zeggen dat geen enkele kritiek mag geleverd worden omdat het nooit op de hele groep zou slaan?

Hét katholicisme bestaat evenmin, dus geen enkele kritiek meer op de kerk?

Dé gematigde moslim is hetzelfde als de niet-praktizerende katholiek. Wil dat dan zeggen dat de niet-praktizerende katholiek hét katholicisme vertegenwoordigt?

willem1940NLD 18 januari 2007 13:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lincoln (Bericht 2347874)

Je blijft het proberen hè? Ook in Nederland zijn al heel wat van zulke "predikanten" geobserveerd in moskeeën. Waren de moslims hiertegen dan hielden zij zulken wel buiten.

Lincoln 18 januari 2007 13:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 2347895)
Te pas en te onpas slaat men me rond de oren met "dé islam" bestaat niet.
Wil dit dan zeggen dat geen enkele kritiek mag geleverd worden omdat het nooit op de hele groep zou slaan?

Hét katholicisme bestaat evenmin, dus geen enkele kritiek meer op de kerk?

Dé gematigde moslim is hetzelfde als de niet-praktizerende katholiek. Wil dat dan zeggen dat de niet-praktizerende katholiek hét katholicisme vertegenwoordigt?

Je kent mij niet beste circe, ik heb in het verleden voordat 11/9 bestond veel gediscussieerd met dit soort lui en ik heb daar zelf kritiek op ! Maar wat mij ergert is de kortzichtigheid waarin men dit soort "curtage" geproppageerd wordt, een dat is het probleem !
Natuurlijk beste circe zou je zeggen dat ik politiek-correct ben of hoe je dat ook noemt, en dat ben ik ook !

Lincoln 18 januari 2007 14:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD (Bericht 2347917)
Je blijft het proberen hè? Ook in Nederland zijn al heel wat van zulke "predikanten" geobserveerd in moskeeën. Waren de moslims hiertegen dan hielden zij zulken wel buiten.

Nederland loopt tekort aan imaams!

circe 18 januari 2007 14:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lincoln (Bericht 2348018)

Nederland krijgt inderdaad een tekort aan imams omdat ze zich niet aan de wettelijke regels houden en geen verblijfsvergunningen meer krijgen. Zelfs een imam staat niet boven de wet Lincoln.

willem1940NLD 18 januari 2007 15:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lincoln (Bericht 2348018)

Je kunt het ook andersom stellen: er is een overschot aan moskeeën en de ergste imaams worden voortaan eindelijk buitengehouden. Dit moet de "gematigde" moslims natuurlijk zéér naar de zin zijn, al mogen ze het niet hardop zeggen.

Lincoln 18 januari 2007 15:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD (Bericht 2348222)
Je kunt het ook andersom stellen: er is een overschot aan moskeeën en de ergste imaams worden voortaan eindelijk buitengehouden. Dit moet de "gematigde" moslims natuurlijk zéér naar de zin zijn, al mogen ze het niet hardop zeggen.

Tuurlijk, de wereld wordt met de dag extremer zelfs het klimaat wordt extremer...u niet ?

circe 18 januari 2007 16:36

door Joost de Haas - De Telegraaf.nl

AMSTERDAM - Imams vertrekken massaal uit Nederland, omdat zij zich hier niet langer thuis voelen. Naar schatting 180 van de 450 moskeeën zitten nu zonder geestelijke leiding. De vertrokken imams worden veelal vervangen door illegalen zonder enige ervaring.

Dat zegt Mohamed Ousalah, vicevoorzitter van de Vereniging Imams in Nederland. Ousalah maakt zich grote zorgen over de uittocht en de gevolgen voor moskeeën die hun imams zijn kwijtgeraakt. Het gevaar bestaat dat gebedshuizen stuurloos raken en mogelijk in handen vallen van extremisten.

Ousalah: "De situatie is kritiek. In Amsterdam, Den Haag en Utrecht zijn al tientallen imams vertrokken. En die trend zet zich voort in andere plaatsen. Er zijn nog geen exacte cijfers, maar geschat wordt dat imams zijn verdwenen bij veertig procent van de moskeeën."

Stemming

Veel imams blijken uit te wijken naar andere Europese landen als België en Spanje. "Daar hebben zij meer rechten en vrijheden", aldus Ousalah, die de exodus mede wijt aan een anti-islamstemming in Nederland. "Sinds de aanslagen van 11 september 2001 worden imams in verband gebracht met extremisten en terroristen. Zij kampen met een enorm imagoprobleem. De overheid is hier ook schuldig aan omdat er niets wordt gedaan aan dat probleem. Sterker nog, politici roepen om de haverklap op tot uitzetting van imams."

De situatie is zo nijpend dat de topman van de imambond zelf als prediker moet bijspringen in een moskee in Utrecht. Hij wil voorkomen dat ook daar illegaal in ons land verblijvende 'amateurimams' de macht grijpen. " Steeds vaker duiken deze illegale, ongekwalificeerde imams op in moskeeën verspreid over het land."

Volgens Ousalah spelen ook andere beweegredenen mee bij het vertrek van imams. "Zij krijgen geen permanente verblijfsvergunning meer, waardoor hun bestaan erg onzeker is geworden. Zo zijn enkele imams teruggekeerd naar Marokko omdat zij de hoop op een vast verblijf verloren."

voil�* : ze komen naar België! Het land van de racisten en het Groote Gevaar van Extreem Rechts!

Elke stem is er één zegt de Pètrick.

willem1940NLD 18 januari 2007 16:52

Ik denk toch dat het vooral komt doordat er veel te veel moskeeën staan in Nederland (zowat 500).

http://aps.vlaanderen.be/statistiek/...4-11_islam.htm
http://www.ikonrtv.nl/kerknieuws/nie...Action=archief

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be