![]() |
Ontwikkelingshulp- en buitenlandsbeleid
Hans,
Wat is eigenlijk jou mening over ontwikkelingshulp en buitenlandsbeleid. En hoe zou BUB dit aanpakken? |
Je bedoelt aan het onderontwikkeld land aan onze zuid grens welke jaarlijk 12 miljard euro krijgt van de naz's uit het noorden?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dit is Hans zijn sessie, niet die van mij. Net als bij de Man is het hij dus die moet antwoorden en niet ik. |
Citaat:
Daarnaast dient België haar ontwikkelingshulp vooral toe te spitsen op groeigebieden zoals onze ex-kolonie en Latijns-Amerika. Tevens dienen we economische investeringen in die landen aan te moedigen. Op dat vlak is het absoluut noodzakelijk dat buitenlandse handel en ontwikkelingssamenwerking weer in Belgische handen komen want vandaag gaat er veel te veel energie en geld verloren door de regionale versnippering. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar zelfs het kleinste kind weet dat als je 4 instellingen het zelfde werk op de zelfde plaats laat organiseren, je bezig bent met een enorme verspilling van krachten en gelden. Daar zijn zelfs geen cijfer voor nodig. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Alle EU-lidstaten zouden hun krachten moeten bundelen inverband met ontwikkelingshulp. |
Citaat:
Als versnippering echt zo'n probleem is, dan heeft u er niets op tegen om het op Europees niveau te regelen. Bedenk eens wat er dan bespaard kan worden. |
Citaat:
Ik heb daar idd geen probleem mee om die zaken volledig naar de EU te laten overhevellen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:19. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be